Skip to main content
beantwoord

Even relativeren. Is het Covid-virus door de trein gebracht?

Toon eerste bericht

794 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29981 reacties
  • 3 januari 2025

Als je op relativeren ns zoekt kom je al snel hier uit (en tosti ​@Thom is de aanstichter)

Topic is totaal ontspoord dus alles mag hier! 

Hoe leuk is het om Baudet of Trump af te zien gaan?

Ik zocht op Simone Weimans en die wint altijd, toch?
https://www.nu.nl/media/5868039/simone-weimans-rick-nieman-had-thierry-baudet-moeten-c

Ik wist dat alllemaal niet, maar lach van de dag https://www.ad.nl/binnenland/baudet-loopt-boos-weg-bij-radio-interview-met-simone-weimans~ad42bdea/

{totaal off-topic}

Fimpje https://www.youtube.com/watch?v=GcE_xkGqrJ8

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2450 reacties
  • 4 januari 2025

Naar Vlissingen via Roosendaal…

Hoe anders?

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29981 reacties
  • 4 januari 2025

.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Super user
  • 25022 reacties
  • 20 januari 2025

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2297 reacties
  • 21 januari 2025
Thom schreef:

Pela noord natuurlijk, duidelijk...

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2450 reacties
  • 21 januari 2025

opa rolde, drol en opa en uh...

P*rno lade?!?

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2450 reacties
  • 23 januari 2025

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2450 reacties
  • 24 januari 2025

Zo zie je maar, zelfs een bus heeft z'n slaap hard nodig.

Slaap zacht busje... 😴

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16538 reacties
  • 24 januari 2025

Pas maar op, voor je het weet wordt de bus weggesleept.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • 3617 reacties
  • 24 januari 2025
Gorott schreef:

Dit gebeurt iedere paar weken wel een keer. Het is ook best wel contra-intuïtief dat je om daar weg te komen een enorm druk fietspad op moet draaien.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29981 reacties
  • 24 januari 2025
Momo schreef:

Bijna dagelijkse kost hier met elektrische bussen. Die halen dus bij winterse omstandigheden een laadpunt (stroomafnemer op het dak) soms niet.

Als mijn eigen EV (een taxibusje met een stekker) tegen mij zegt dat ik er met een volle accu (55 kWh) 220 km mee kan rijden (actieradius) dan haal ik de 150 km ook niet met de verwarming aan, want tijdens stilstand/wachten/deuren open bljjft de verwarming/climate control natuurlijk aan! (verwarm de mussen wel totdat ze van het dak vallen of zo).

Op ECO stand misschien 180 km… maar dan is het gewoon ‘koud’ in de taxi, en gaan mijn ‘deelnemers/reizigers’ klagen 🤣

Voor treinen is het verbruik van de climate control verwaarloosbaar t.o.v. de energie die nodig is om te rijden, dus dat telt niet als je het te warm (winter) of te koud (zomer) vindt.

Mijn eigen ‘comfort in de trein’ (stil zitten) is tussen de 20° en 23°, en dat lukt meestal wel, toch ❓

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16538 reacties
  • 24 januari 2025
Robert B schreef:
Momo schreef:

Bijna dagelijkse kost hier met elektrische bussen. Die halen dus bij winterse omstandigheden een laadpunt (stroomafnemer op het dak) soms niet.

Deze bus deed het nog prima. En het is niet een een elektrische bus, het is een diesel bus die ze uit Berlijn hebben gehaald omdat ze bij het begin van de concessie te weinig elektrische bussen hadden. Hij werd weggesleept omdat hij een beetje stout was geweest, had namelijk een verkeerd kenteken, eentje die bij een andere bus hoorde en die daar ook mee rond reed. Tja, 2 bussen met hetzelfde kenteken mag niet. Dus is de bus door de politie in beslag genomen en weggesleept. Op foto's van voor het wegslepen zie je op het kenteken ook een kleine cijfer 1 op het kenteken. https://busposities.nl/voertuig/qbz_citealle120_8163/foto

Er schenen nog meer bussen met een verkeerd kenteken te hebben gereden. En sommigen bussen reden met kartonnen platen. 

Het is vanaf het begin van de nieuwe concessie al een zooitje. Er verviellen allerlei ritten omdat er te weinig bussen zijn. Dat er te weinig bussen is dan weer omdat een leverancier waar nieuwe elektrische bussen zijn besteld failliet is gegaan en van een ander komen veel bussen later vanwege vertraging in de productie, waarna QBuzz de schade nog een beetje wist te beperken door dieselbussen uit Berlijn en Reykjavik te laten komen. Ook reden er touringcars. Verder zijn er meldingen dat bussen verkeerd reden omdat chauffeurs de weg niet wisten. Vanwege deze problemen waren busritten gratis, eerst alleen de eerste week en dat daarna verlengd t/m 5 januari omdat de problemen bleven aanhouden. 

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1656 reacties
  • 24 januari 2025
Momo schreef:

Er schenen nog meer bussen met een verkeerd kenteken te hebben gereden. En sommigen bussen reden met kartonnen platen. 

Ik begreep dat er een hele hoop kentekens doorelkaar gehaald waren, maar ook dat er kentekens dubbel geplaatst waren (de oorspronkelijke, en die met de 1).

En de kartonnen platen was helemaal bijzonder: https://busposities.nl/foto/219699 en https://busposities.nl/foto/219152

Qbuzz had qua levering van bussen overigens wel behoorlijk pech. Er waren voor meerdere concessies diverse nieuwe bussen besteld bij o.a. Van Hool, Ebusco, Iveco en Mercedes (en later nog Yutong). Van Hool ging failliet, Ebusco ging er bijna achteraan en Iveco bleek opeens toch niet alles op tijd te kunnen leveren.

Op dat vlak was de chaos voor de start van de concessie dus al compleet…

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29981 reacties
  • 25 januari 2025
Momo schreef:

Deze bus deed het nog prima. En het is niet een een elektrische bus, het is een diesel bus die ze uit Berlijn hebben gehaald omdat ze bij het begin van de concessie te weinig elektrische bussen hadden. Hij werd weggesleept omdat hij een beetje stout was geweest, had namelijk een verkeerd kenteken, eentje die bij een andere bus hoorde en die daar ook mee rond reed. Tja, 2 bussen met hetzelfde kenteken mag niet. Dus is de bus door de politie in beslag genomen en weggesleept. Op foto's van voor het wegslepen zie je op het kenteken ook een kleine cijfer 1 op het kenteken. https://busposities.nl/voertuig/qbz_citealle120_8163/foto

Geweldig, lekker stout en lach van de dag (en prima voor dit topic uiteraard) 🤣😴

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16538 reacties
  • 25 januari 2025
JurgenH schreef:

Qbuzz had qua levering van bussen overigens wel behoorlijk pech.

Ja, daar hadden ze heel erg pech mee, dat gaf ik al aan, en als ze niet zelf allerlei bussen van elders hadden gehaald was de uitval nog groter geweest. Maar de chaos met de kentekens en wat andere dingen is toch echt op het conto van QBuzz te schrijven. Levert wel leuke plaatjes op. 

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16538 reacties
  • 25 januari 2025

Ik kwam dit nog ergens tegen

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2450 reacties
  • 27 januari 2025

De NOS maakte een blunder in november vorig jaar.

Als Groningen Heerenveen is en Heerenveen Drachten is, dan is Drachten toch ook Groningen?

Vanaf nu loopt de Lelylijn dus van Groningen naar Heerenveen, weer terug naar Groningen, en vervolgens via Emmeloord naar Lelystad.

Of gewoon Groningen - Groningen - Groningen - Emmeloord - Lelystad, als we de bovenstaande theorie volgen. 😅

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Super user
  • 25022 reacties
  • 27 januari 2025

Hoezo Drachten? Bestaat dat dan?  Randstedelijke topografie. 😇

Heerenveen is toch ook ver weg, en daarmee toch net zoiets als Groningen?

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2450 reacties
  • 27 januari 2025
Thom schreef:

Hoezo Drachten? Bestaat dat dan?  Randstedelijke topografie. 😇

Een hond kan drachtig zijn, dus dan denk ik dat je bedoelt: "De hond is aan het drachten"?

Voor de rest weet ik niks van drachten af.

- Groetjes Randstedeling

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Super user
  • 25022 reacties
  • 27 januari 2025

Ik vat dit overdrachteNlijk op. 😇

Groetnis, in de Randstad verdwaalde Fries.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2450 reacties
  • 2 februari 2025

Bespaart je toch een paar stappen...

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29981 reacties
  • 2 februari 2025

Constant brieven op je adres van NS Corporate Security ⁉

Als jij dat niet bent (en die persoon ook niet kent), stop daar gerust mee en laat de politie uitzoeken wie die beste reiziger is en waar die woont/verblijft.

Niet bekend op dit adres zou voldoende moeten zijn, want terugsturen als ‘die is overleden’ (zoals bij SPOOR magazine soms nodig was) is ook niet echt netjes. Maar dan ben je er wel vanaf.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2297 reacties
  • 2 februari 2025

Het - in ieder geval opzettelijk - openen van (verkeerd bezorgde of geadresseerde) post voor een ander is strafbaar, evenals het ongevraagd openbaarmaken van de inhoud.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29981 reacties
  • 2 februari 2025

Maakt niet uit, iedereen met een Mijn NS account mag instellen om helemaal géén briefpost te willen ontvngen (alles per e-mail graag). DigID voor NS dan maar, ooit?

Brieven (zoals bovenstaande) gaan ongeopend terug (en toch openen is een misdrjif?

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4053 reacties
  • 2 februari 2025

Ik open ook wel eens brieven die bij mij bezorgd worden maar niet voor mij bestemd zijn. Moet ik me zorgen maken?

Reageer