Pas maar op, voor je het weet wordt de bus weggesleept.
Bijna dagelijkse kost hier met elektrische bussen. Die halen dus bij winterse omstandigheden een laadpunt (stroomafnemer op het dak) soms niet.
Als mijn eigen EV (een taxibusje met een stekker) tegen mij zegt dat ik er met een volle accu (55 kWh) 220 km mee kan rijden (actieradius) dan haal ik de 150 km ook niet met de verwarming aan, want tijdens stilstand/wachten/deuren open bljjft de verwarming/climate control natuurlijk aan! (verwarm de mussen wel totdat ze van het dak vallen of zo).
Op ECO stand misschien 180 km… maar dan is het gewoon ‘koud’ in de taxi, en gaan mijn ‘deelnemers/reizigers’ klagen 🤣
Voor treinen is het verbruik van de climate control verwaarloosbaar t.o.v. de energie die nodig is om te rijden, dus dat telt niet als je het te warm (winter) of te koud (zomer) vindt.
Mijn eigen ‘comfort in de trein’ (stil zitten) is tussen de 20° en 23°, en dat lukt meestal wel, toch ❓
Pas maar op, voor je het weet wordt de bus weggesleept.
Bijna dagelijkse kost hier met elektrische bussen. Die halen dus bij winterse omstandigheden een laadpunt (stroomafnemer op het dak) soms niet.
Deze bus deed het nog prima. En het is niet een een elektrische bus, het is een diesel bus die ze uit Berlijn hebben gehaald omdat ze bij het begin van de concessie te weinig elektrische bussen hadden. Hij werd weggesleept omdat hij een beetje stout was geweest, had namelijk een verkeerd kenteken, eentje die bij een andere bus hoorde en die daar ook mee rond reed. Tja, 2 bussen met hetzelfde kenteken mag niet. Dus is de bus door de politie in beslag genomen en weggesleept. Op foto's van voor het wegslepen zie je op het kenteken ook een kleine cijfer 1 op het kenteken. https://busposities.nl/voertuig/qbz_citealle120_8163/foto
Er schenen nog meer bussen met een verkeerd kenteken te hebben gereden. En sommigen bussen reden met kartonnen platen.
Het is vanaf het begin van de nieuwe concessie al een zooitje. Er verviellen allerlei ritten omdat er te weinig bussen zijn. Dat er te weinig bussen is dan weer omdat een leverancier waar nieuwe elektrische bussen zijn besteld failliet is gegaan en van een ander komen veel bussen later vanwege vertraging in de productie, waarna QBuzz de schade nog een beetje wist te beperken door dieselbussen uit Berlijn en Reykjavik te laten komen. Ook reden er touringcars. Verder zijn er meldingen dat bussen verkeerd reden omdat chauffeurs de weg niet wisten. Vanwege deze problemen waren busritten gratis, eerst alleen de eerste week en dat daarna verlengd t/m 5 januari omdat de problemen bleven aanhouden.
Er schenen nog meer bussen met een verkeerd kenteken te hebben gereden. En sommigen bussen reden met kartonnen platen.
Ik begreep dat er een hele hoop kentekens doorelkaar gehaald waren, maar ook dat er kentekens dubbel geplaatst waren (de oorspronkelijke, en die met de 1).
Qbuzz had qua levering van bussen overigens wel behoorlijk pech. Er waren voor meerdere concessies diverse nieuwe bussen besteld bij o.a. Van Hool, Ebusco, Iveco en Mercedes (en later nog Yutong). Van Hool ging failliet, Ebusco ging er bijna achteraan en Iveco bleek opeens toch niet alles op tijd te kunnen leveren.
Op dat vlak was de chaos voor de start van de concessie dus al compleet…
Deze bus deed het nog prima. En het is niet een een elektrische bus, het is een diesel bus die ze uit Berlijn hebben gehaald omdat ze bij het begin van de concessie te weinig elektrische bussen hadden. Hij werd weggesleept omdat hij een beetje stout was geweest, had namelijk een verkeerd kenteken, eentje die bij een andere bus hoorde en die daar ook mee rond reed. Tja, 2 bussen met hetzelfde kenteken mag niet. Dus is de bus door de politie in beslag genomen en weggesleept. Op foto's van voor het wegslepen zie je op het kenteken ook een kleine cijfer 1 op het kenteken. https://busposities.nl/voertuig/qbz_citealle120_8163/foto
Geweldig, lekker stout en lach van de dag (en prima voor dit topic uiteraard) 🤣😴
Qbuzz had qua levering van bussen overigens wel behoorlijk pech.
Ja, daar hadden ze heel erg pech mee, dat gaf ik al aan, en als ze niet zelf allerlei bussen van elders hadden gehaald was de uitval nog groter geweest. Maar de chaos met de kentekens en wat andere dingen is toch echt op het conto van QBuzz te schrijven. Levert wel leuke plaatjes op.
Constant brieven op je adres van NS Corporate Security ⁉
Als jij dat niet bent (en die persoon ook niet kent), stop daar gerust mee en laat de politie uitzoeken wie die beste reiziger is en waar die woont/verblijft.
Niet bekend op dit adres zou voldoende moeten zijn, want terugsturen als ‘die is overleden’ (zoals bij SPOOR magazine soms nodig was) is ook niet echt netjes. Maar dan ben je er wel vanaf.
Het - in ieder geval opzettelijk - openen van (verkeerd bezorgde of geadresseerde) post voor een ander is strafbaar, evenals het ongevraagd openbaarmaken van de inhoud.
Maakt niet uit, iedereen met een Mijn NS account mag instellen om helemaal géén briefpost te willen ontvngen (alles per e-mail graag). DigID voor NS dan maar, ooit?
Brieven (zoals bovenstaande) gaan ongeopend terug (en toch openen is een misdrjif?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.