Skip to main content
beantwoord

Fiets & Service Nijmegen onaangekondigd dicht: weet iemand waarom?

Hallo, vanochtend stond ik (en vele reizigers met mij) voor een dichte deur bij de Fiets & Service. Ik heb me moeten haasten naar de fietsenstalling onder Doornroosje om mijn trein nog te kunnen halen. Gister nog gewoon mijn fiets hier gestald. Er hing ook geen briefje op de deur. Ik kan nergens online informatie vinden of het alleen vandaag is of langer. Weet iemand waarom de stalling gesloten is (miss verslapen, ziek, staking?) en of dit alleen vandaag is?

Beste antwoord door Floor NS

Vooralsnog lijkt dit te maken te hebben met de landelijke staking van (o.a.) fietsherstellers. Ik vermoed dat je morgen dus gewoon weer gebruik kan maken van de stalling zoals normaal. 

Bekijk origineel

9 reacties

Sascha NS
Moderator
  • Moderator
  • 1668 reacties
  • 6 maart 2025

Goedemiddag Korova.

NS beheert deze fietsstalling niet. Dat ligt bij de gemeente, dus ik kan je helaas niet van een zinnig antwoord voorzien.

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 12618 reacties
  • 6 maart 2025

@Sascha NS 

Dan is er sprake van een misverstand.

NS beheert wel degelijk de fietsenstalling op station Nijmegen: https://www.ns.nl/fietsenstallingen/info/station-nijmegen

Juist omdat ​@Korova voor een dichte deur stond moest uitgeweken worden naar de gemeentelijke fietsenstalling bij Doornroosje.

De vraag waarom de stationsfietsenstalling gesloten was is dus nog niet beantwoord.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1609 reacties
  • 6 maart 2025
Sascha NS schreef:

NS beheert deze fietsstalling niet. Dat ligt bij de gemeente, dus ik kan je helaas niet van een zinnig antwoord voorzien.

De fietsenstalling in de kelder (Fiets & Service) is volgens de gemeente Nijmegen juist wel in beheer van NS.

De fietsenstalling op het plein (buiten), en die bij Doornroosje zijn wel in beheer van de gemeente. Beiden zijn 24 uur geopend.

Sascha NS
Moderator
  • Moderator
  • 1668 reacties
  • 6 maart 2025

Ah, excuses verkeerd gelezen. Helaas kan ik niet achterhalen wat de reden is geweest voor de dichte deur aldaar. Excuses voor het ongemak. Zijn er extra kosten gemaakt door dit voorval?

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 6 maart 2025

Tegen mij werd verteld dat de werknemers van de fietsenstalling aan het staken waren en de fietsenstalling op slot hebben gegooid. Dit betekent echter dat mijn fiets nog binnen staat terwijl ik deze eruit wilde halen

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 6 maart 2025

Op woensdag mijn fiets in Nijmegen bij de ns gestald. Naar de Randstad om een lezing te geven. Vandaag, donderdag, terug. Om 14.00u. zou ik een vergadering in Nijmegen hebben. Ruim gepland de trein zou om 13.02 in Nijmegen aankomen. Maar in Arnhem reed de trein niet verder, wisselstoring tussen Arnhem en Njimegen, die tot na 14.00u. zou duren. Advies: Pak de bus. Dat heb ik gedaan. Onderweg zag ik wel sprinters over het spoor naar Nijmegen rijden. Als ik dat geweten had…

Tegen 14.00u. in Nijmegen aangekomen, naar de fietsenstalling gerend, in de hoop de vergadering nog te halen. Fietsenstalling dicht vanwege staking. Naar de taxi, voor €20 taxikosten kwam ik uiteindelijk met wat vertraging bij de vergadering. Na de vergadering uiteindelijk naar huis gelopen, met bagage. Nu moet ik erachter zien te komen wanneer die fietsenstalling weer open gaat. Ik zal met een bus naar het station moeten, een van de komende dagen, als de stalling weer open is, om m'n fiets op te halen. Ik ben bewust geen autorijder, maar zo kan het niet langer, ik moet misschien toch een rijbewijs gaan halen...

• Auteur
  • Sprinter
  • 3 reacties
  • 6 maart 2025

Hm, pas geleden hebben ze ook al gestaakt en toen stond er iemand van een andere vestiging achter de balie. Handig als een staking aangekondigd wordt. Dit roept meerdere vragen op:

• waarom wordt hier met de gebruikers van deze stalling geen informatie over gedeeld? Als buschauffeurs, apothekers, etc. staken word je hier vooraf over geïnformeerd zodat je hier rekening mee kan houden.
  • hoe lang duurt deze staking?

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 210 reacties
  • Antwoord
  • 6 maart 2025

Vooralsnog lijkt dit te maken te hebben met de landelijke staking van (o.a.) fietsherstellers. Ik vermoed dat je morgen dus gewoon weer gebruik kan maken van de stalling zoals normaal. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3707 reacties
  • 6 maart 2025

Reageer