Skip to main content
beantwoord

Melden iets Kapot aan stationgebouw


Toon eerste bericht

72 reacties

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 27 mei 2024

Hallo,

Al geruime tijd zijn er 2 van de 4 in/uitchecken paaltjes vernield op station dukenburg. Hier is nog steeds niks aan gedaan, waardoor je nooit voorin in/uit kan stappen omdat je dan weer terug moet lopen naar de paaltjes

Staat dit in korte tijd op de planning?


Melissa NS
Moderator
  • Oud Moderator
  • 509 reacties
  • 27 mei 2024

Helaas hebben wij geen inzicht over de planning van de reparaties. Ik hoop voor je dat de in- en uitcheck palen snel worden gerepareerd of vervangen. Mijn excuses voor het ongemak.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 4 oktober 2024

Hoi, op station Bergen op Zoom is een van de signaleringsborden al enkele dagen defect. Daarmee is reizigersinformatie niet meer goed af te lezen op perron 2. Zou hier naar gekeken kunnen worden?


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2463 reacties
  • 4 oktober 2024
Tvsas schreef:

Hoi, op station Bergen op Zoom is een van de signaleringsborden al enkele dagen defect. Daarmee is reizigersinformatie niet meer goed af te lezen op perron 2. Zou hier naar gekeken kunnen worden?

Deze is al een hele tijd defect...


Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4056 reacties
  • 4 oktober 2024

De Zeelandlijn heeft geen prioriteit zo lijkt het.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2463 reacties
  • 4 oktober 2024
Vareo schreef:

De Zeelandlijn heeft geen prioriteit zo lijkt het.

Goh, voor station Middelburg duurde het ook maanden en op Rilland-Bath is er nu al bijna het gehele jaar een informatiebord gesloopt en nog niet vervangen, ook omdat niemand daar moeite voor doet om het te melden.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 8 oktober 2024

Bij station Lelylaan bij perron 1 zitten de bankjes los in de schroeven 


Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • 472 reacties
  • 8 oktober 2024

Hallo vdk89 en welkom bij de NS Community!

Dat is niet comfortabel, kan ik me voorstellen. Ik ga het direct intern melden. Bedankt voor het doorgeven!


  • Intercity
  • 10 reacties
  • 7 november 2024

Op station Hengelo gezondheidspark doet het display van de incheckpaal (blauwnet) arr.hglg.val.03 het niet. Paal doet het wel gewoon.


Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13137 reacties
  • 7 november 2024

Dat lijkt me een zaak voor Arriva.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 5 december 2024

Op station Rotterdam Noord werken de klokken op de perrons al een tijdje niet meer. Kan hier naar gekeken worden?


  • Koploper****
  • 20338 reacties
  • 5 december 2024
Bolbuik schreef:

Op station Rotterdam Noord werken de klokken op de perrons al een tijdje niet meer. Kan hier naar gekeken worden?

Dit is een algemeen probleem. De klokken worden aangestuurd via het GSM-R netwerk van Prorail. Een week of twee geleden heeft ProRail de netwerksoftware een update gegeven en sindsdien kunnen overal in het land klokken en displays geen verbinding meer maken met het netwerk. Het gevolg: klokken die stilstaan en schermen die op zwart staan. Een oplossing schijnt er nog steeds niet te zijn.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2463 reacties
  • 5 december 2024
Tamzin schreef:
Bolbuik schreef:

Op station Rotterdam Noord werken de klokken op de perrons al een tijdje niet meer. Kan hier naar gekeken worden?

Dit is een algemeen probleem. De klokken worden aangestuurd via het GSM-R netwerk van Prorail. Een week of twee geleden heeft ProRail de netwerksoftware een update gegeven en sindsdien kunnen overal in het land klokken en displays geen verbinding meer maken met het netwerk. Het gevolg: klokken die stilstaan en schermen die op zwart staan. Een oplossing schijnt er nog steeds niet te zijn.

Die is er wel, veel klokken doen het weer.

Het lijkt me alleen vrij logisch dat het wat tijd kost om alle informatieborden en klokken die het niet doen aan te passen zodat ze wel werken met de GSM-R update.

ProRail kan niet zien welke informatieborden en klokken het niet doen.


JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1656 reacties
  • 5 december 2024

Maar eerst alle klokken en borden die het nog doen "slopen" zonder te weten om welke borden het gaat, en ze pas na weken weer te fixen, klinkt niet echt als een gestroomlijnd updateproces.

Moest Microsoft eens doen, een update voor Windows uitbrengen en dan op de gok zien of computers het daarna nog doen... 😅


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2463 reacties
  • 5 december 2024
JurgenH schreef:

Maar eerst alle klokken en borden die het nog doen "slopen" zonder te weten om welke borden het gaat, en ze pas na weken weer te fixen, klinkt niet echt als een gestroomlijnd updateproces.

Moest Microsoft eens doen, een update voor Windows uitbrengen en dan op de gok zien of computers het daarna nog doen... 😅

Gelukkig zijn de klokken en informatieborden niet van groots belang, het lijkt me dat ze het wel getest hebben voor alles wat wel van belang is (dat mag ik hopen).

Je kunt altijd nog kijken naar de stand van de zon, of de papieren dienstregeling mocht ie eindelijk een keer kloppen.

 

Microsoft niet, maar CrowdStrike wel 😂.


JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1656 reacties
  • 5 december 2024

Haha, ja Crowdstrike dacht daar ook anders over.. 😅

Gelukkig heeft het gros van de mensen een telefoon, maar zeker informatieborden boven perrons of die met alle vertrektijden moeten gewoon werken.

Neem bijvoorbeeld Meppel: vanaf spoor 3 vertrekken zowel treinen naar Leeuwarden als Groningen vrij kort achter elkaar aan. Als je dan niet kunt zien of de trein die komt voorrijden de juiste is... De borden op de treinen zelf kloppen ook niet altijd.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2463 reacties
  • 5 december 2024
JurgenH schreef:

Haha, ja Crowdstrike dacht daar ook anders over.. 😅

Gelukkig heeft het gros van de mensen een telefoon, maar zeker informatieborden boven perrons of die met alle vertrektijden moeten gewoon werken.

Neem bijvoorbeeld Meppel: vanaf spoor 3 vertrekken zowel treinen naar Leeuwarden als Groningen vrij kort achter elkaar aan. Als je dan niet kunt zien of de trein die komt voorrijden de juiste is... De borden op de treinen zelf kloppen ook niet altijd.

In Middelburg duurde het vooral een tijdje omdat er nog een 2e informatiebord was die wel werkte op hetzelfde perron. M'n melding voor Goes werd gelijk de volgende dag opgelost, omdat daar maar 1 informatiebord hangt per perron.

In Bergen op Zoom is er nu ook al een aantal weken een melding, en het lijkt me dat daar geen haast achter zit omdat de andere informatiebord aan de achterzijde van het defecte bord wel werkt.

 

Er lijkt dus wel een soort van urgentie in te zitten als het om het enige informatiebord gaat op een station/perron.


  • Koploper****
  • 20338 reacties
  • 5 december 2024
Gorott schreef:
JurgenH schreef:

 

Gelukkig zijn de klokken en informatieborden niet van groots belang, het lijkt me dat ze het wel getest hebben voor alles wat wel van belang is (dat mag ik hopen).

De spoorwegsector en IT zijn overduidelijk geen goede combinatie. Op dit moment:

- De Wintercity actie van NS rammelt voor het zoveelste jaar op rij door IT-problemen.

- De update van GSM-R bij ProRail leidt op grotere schaal tot uitval van klokken en schermen. Na twee weken nog steeds geen echte oplossing.

- Translink worstelt al sinds 19 november met grote problemen bij de verwerking van de reistransacties. Ook nog steeds geen oplossing.

Dat kun je allemaal niet van groot belang vinden maar bij ieder bedrijf wordt de IT-afdeling betaald om werkende systemen te leveren. En dus geen systemen die deels wel en deels niet werken.


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 17 december 2024

Bovenste raam van de lift op station Delft Campus op platform 1-2 is kapot. Het raam zit nu nog op zijn plaats 

 


Melissa NS
Moderator
  • Oud Moderator
  • 509 reacties
  • 17 december 2024

Dankjewel voor het melden ​@LuukWempe, inmiddels was er al over gebeld. Er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken worden.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 24 maart 2025

Goedemorgen,

 

op Station Boskoop snijdelwijk is een prullenbak kapot gemaakt, zie foto’s.

 

hartelijke groet

 


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9225 reacties
  • 24 maart 2025

Dat is akelig zeg. Ik ga het gelijk doorzetten. Bedankt voor het melden, Sing.


Reageer