Hoi, er is in de week van 1 augustus tot 5 augustus €50 van mijn rekening afgeschreven voor automatisch opladen. Echter heb ik niet voor dit bedrag gereisd en ben ik van abonnement gewisseld na deze dagen, namelijk naar na flex. In mijn ns online staat dat ik het resterende bedrag op mijn ov, €23, teruggestort krijg. Hier heb ik ook een mail over gehad. Ik heb dit bedrag echter nog steeds niet op mijn rekening. Klopt dit? En wat gaat er mis? Moet ik nog wat doen om dit geld terug te krijgen?
geld terug van ov
Beste antwoord door Momo
Het bedrag wat nog als saldo op een OV-chipkaart stond wordt bij overstappen naar NS Flex verrekend met de eerstvolgende factuur. Wanneer je overstapt naar Flex betaal je direct het bedrag voor de 1e maand (of alleen de €10 administratiekosten voor Flex Basis) en een maand later is dan de eerstvolgende factuur (voor de 2e maand). Op deze factuur van een maand na overstappen naar Flex wordt dus het saldo verrekend met de kosten van die factuur. Als het resterende saldo meer is dan de kosten van die factuur zul je het restant op je rekening ontvangen, zijn de kosten van die factuur meer zul je het verschil nog moeten betalen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.