Binnenkort wordt het "van rit naar reis"-principe ingevoerd om een ontwerpfout op te lossen die ervoor zorgt dat een groep reizigers nu te veel betaalt voor hun reis. In de communicatie van NS hierover mis ik echter de uitleg hoe mensen met Traject Vrij moeten voorkomen dat zij hiervan de dupe worden wanneer zij hun reis in de spits beginnen op het afgekochte traject en hun reis buiten dit traject vervolgen wanneer de spits inmiddels is afgelopen.
Vroeger was het simpel: je kocht gewoon een kaartje met korting voor het niet-afgekochte traject en was klaar.
De huidige situatie is al een stuk klantonvriendelijker: je moet op het station waar de niet-afgekochte reis begint uitstappen en opnieuw inchecken. Dit levert in veel gevallen extra reistijd op maar je betaalt dan in ieder geval wel de juiste prijs voor je reis.
Hoe dit in de nieuwe situatie zou moeten is me echter niet duidelijk.
Ik kan me niet voorstellen dat NS hier niet over heeft nagedacht (zelfs al waren ze deze groep reizigers vergeten dan zijn ze hier volgens mij door de consumentenorganisaties op gewezen) dus ik hoop dat jullie de oplossing die hiervoor is bedacht snel met ons willen delen.
Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat een aanpassing die ervoor moet zorgen dat een groep reizigers niet langer te veel betaalt voor hun reis als gevolg heeft dat nu een andere groep reizigers de klos is.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.