Ik heb op dit moment twee weken vakantie. Ik ga dus niet gebruik maken van mijn abonnement in die tijd. Ik wil mijn abonnement (traject vrij, duur abonement) dus op pauze zetten. dit had ik via de NS chat al gevraagd en dat was mogelijk zei die medewerker. Nu blijkt pauzeren dus helemaal niet te kunnen. Dit heeft mij ook laten zien dat die zogenaamde flexibele abonnement helemaal niet flexibel zijn. ik kan die alleen veranderen eens in de 30 dagen, en dan moet het een basis abonnement worden. Waarom kan ik niet voor twee weken een abonnement pauzeren??? Het oude systeem is vele malen flexibeler. Ik voel mij een beetje genaaid, hierdoor heb ik serieuze twijfels over of ik nog wel wil door gaan met het reizen met OV. Waarom zegt een chat medewerker dat je wel kan pauzeren (zelfs uitgelegt hoe het op de factuur zou werken) maar dit in de praktijk dus helemaal niet kan???
NS flex is niet zo flexibel als het zich voor doet. waarom kan ik niets pauzeren?
Beste antwoord door Momo
Wat betreft uw opmerking dat het oude systeem vele malen flexibeler was, dat is niet zo. Bij het oude systeem van Traject Vrij sloot je een jaarabonnement af en dat jaarabonnement kon je pas na één jaar stopzetten. Na dat dat eerste jaar kon je het iedere maand stopzetten, maar wel alleen op de dag van de maand dat het abonnement oorspronkelijk was ingegaan. Dus was je abonnement ooit op 25 augustus begonnen, kon je alleen per 25 juli, 25 augustus of de 25e van een andere maand je abonnement stopzetten. Als je dan na je vakantie weer een nieuw jaarabonnement afsloot, moest die weer minstens een jaar lopen voor je die kon stopzetten. Stel, je had op 25 juli je abonnement stopgezet en 15 augustus na je vakantie weer een nieuw abonnement genomen, kon je dat nieuwe abonnement pas weer op zijn vroegst op 15 augustus het jaar erna stopzetten, als je dan ook weer eind juli op vakantie ging kon je dus je abonnement nog niet stopzetten omdat het eerste abonnementsjaar nog niet om was.
Met NS Flex Traject Vrij moet het (Traject Vrij of ander) abonnement minstens een maand lopen waarna je het iedere gewenste dag kun wijzigen naar een ander abonnement inclusief NS Flex Basis. Dus bv vorig jaar 25 augustus naar Flex Traject Vrij gewijzigd hoef je niet tot de 25e te wachten maar kun je al op 2 augustus naar Flex Basis wijzigen. En Flex Basis kun je wel binnen een maand weer terug wijzigen naar Flex Traject Vrij.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.