Dag allemaal, een vraag. Ons kind gaat na de zomer met de trein naar de middelbare school. Nu is KidsVrij alleen te gebruiken als er iemand van 12 jaar of ouder meereist. Dat was ik niet van plan ;-) Daarom zullen we de portemonnee moeten trekken. De vraag is alleen: met welk type treinkaart? Ik kom met de keuzehulp uit op Traject Vrij. Dat is op jaarbasis goedkoper dan 5x per week (40 weken per jaar) in- en uitchecken voor de retour. Nu vraag ik mij af: is Traject Vrij inderdaad de meest slimme keuze en kun je die opzeggen als het schoolvakantie is? Dus tijdelijk stopzetten en daarna weer activeren? Met name voor de zomerperiode lijkt me dat wel zo handig. Ik hoor het graag, ook als er andere tips zijn! Bedankt!
beantwoord
Welk abonnement voor 11 jarige middelbare scholier?
Beste antwoord door Momo
Een 11 jarige kan nog gebruik maken van een Railrunner. Die moet dan wel per dag gekocht worden. Kost €2,50 voor een hele dag. Wanneer dit kaartje als een eenmalige chipkaart wordt gekocht bij een automaat is er wel een toeslag van €1,50. Bestel het daarom als een e-ticket of laad het op een OV-chipkaart bij de kaartautomaat. Vanaf 12 jaar kan dit niet meer en is wel een abonnement nodig.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.