Op zaterdag 12 oktober wil ik met de trein van Roosendaal naar Brussel. En op dezelfde dag weer terug. Nu zijn er dat weekend werkzaamheden op de HSL. Er rijden geen treinen tussen Breda en Noorderkempen en NS zet snelbussen in.
Als ik m’n reis plan, krijg ik voor de heenreis een mogelijkheid om met een rechtstreekse (via Roosendaal omgeleide) intercity te reizen, zonder overstap. Heerlijk, zoals het tientallen jaren geweest is. Mooi om dat weer eens te kunnen ervaren, voor een keertje.
Maar… als ik dezelfde dag terug wil van Brussel naar Roosendaal, moet ik volgens de planner de IC Brussel nemen, die dan tot Antwerpen rijdt, om vervolgens de stoptrein naar Roosendaal te nemen. De IC Brussel heeft als bestemming Hazeldonk(gr) en vervolgens niets… Ik vraag me allemaal af of het klopt.
Mijn vraag aan NS: stopt de IC Brussel op zaterdag 12 oktober slechts in een richting in Roosendaal, of ook in de andere richting? Ik vind het weinig samenhangend en uit de omschrijving van de aangekondigde werkzaamheden kan ik ook niet opmaken dat er in Roosendaal wordt gestopt.
Alvast bedankt!