Bij de geldigheid van Keuzedagen staat vermeld t/m (tot en met), in mijn geval ging het om een Keuzedag geldig t/m 8 oktober 2022. Ik wilde zaterdag 8 oktober gebruik maken van deze Keuzedag, maar toen ik deze wilde ophalen bij de NS automaat (op zaterdag 8 oktober ca. 09.10 uur) stond deze niet meer op Mijn NS bij Mijn Keuzedagen vermeld. Dus ik pakte de Keuzedag geldig t/m 8 december maar. Ik belde de Klantenservice, de medewerker vertelde mij dat in het geval van NS Keuzedag t/m (tot en met) betekent tot. Dus in mijn geval: de Keuzedag geldig t/m 8 oktober 2022 had ik uiterlijk op 7 oktober 2022 moeten gebruiken. De medewerker hield bij hoog en laag vol dat ik fout zat en had het in het gesprek over “de wet van de NS". Later op de dag nog een keer Klantenservice gebeld; deze medewerker zei dat ik gelijk had (t/m is inclusief die dag), maar hij kon niks voor me doen, ik was de Keuzedag van 8 oktober kwijt. Hij zou de klacht wel doorzetten naar (geen idee naar wie of welke afdeling) en ik zou een kopie van zijn mail krijgen. Nooit meer van hem iets gehoord. Volgende dag weer bellen, 3e keer dus. Na al mijn overtuigingskracht in de strijd te hebben gegooid dat het toch niet waar kon zijn dat ik zomaar een Keuzedag kwijt was, bood deze medewerker mij, let op, bij wijze van uitzondering, een coupon aan voor een dag vrij reizen als bij een Keuzedag.
Waarom NS een heel andere betekenis geeft aan de uitdrukking t/m ofwel tot en met is mij een compleet raadsel. Heel frustrerend, ook de gesprekken met de medewerkers hierover die maar volhouden dat ze niets kunnen doen. Wanneer gaat NS dit corrigeren?