Skip to main content

Mijn dagelijkse frustraties met de NS wanprestaties


Toon eerste bericht

550 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 4 november 2024
Henkpeetersen schreef:

Zie deze update bij voorbeterov. Als dit waar is, lijkt mij het inderdaad nogal ernstig.

 

Zojuist bereikte ons het bericht dat de problemen tussen Rotterdam en Den Haag mede zijn veroorzaakt doordat een vernieuwd spoor op station Delft Campus te dichtbij langs het perron is gelegd. Daardoor kunnen de treinen op dat spoor Delft Campus niet passeren. Voor Beter OV is verbijsterd.

 

Voorzitter Rikus Spithorst: “Ik kan hier kort over zijn. Dit gepruts is werkelijk onacceptabel en valt op geen enkele wijze recht te praten. Personele consequenties bij ProRail en schorsing van de spooraannemer zijn onontkoombaar.”

Dit lijkt me sterk, dit zou dan al veel eerder gezien moeten worden. Het spoor ligt er al een tijdje.


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3690 reacties
  • 4 november 2024

zie hier

 

https://x.com/mijvoorbeterov/status/1853470618236137638

 

Rikus is meestal wel aardig op de hoogte. Zeker als hij dit soort nieuws verspreid.


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3690 reacties
  • 5 november 2024
Gorott schreef:
Henkpeetersen schreef:

Zie deze update bij voorbeterov. Als dit waar is, lijkt mij het inderdaad nogal ernstig.

 

Zojuist bereikte ons het bericht dat de problemen tussen Rotterdam en Den Haag mede zijn veroorzaakt doordat een vernieuwd spoor op station Delft Campus te dichtbij langs het perron is gelegd. Daardoor kunnen de treinen op dat spoor Delft Campus niet passeren. Voor Beter OV is verbijsterd.

 

Voorzitter Rikus Spithorst: “Ik kan hier kort over zijn. Dit gepruts is werkelijk onacceptabel en valt op geen enkele wijze recht te praten. Personele consequenties bij ProRail en schorsing van de spooraannemer zijn onontkoombaar.”

Dit lijkt me sterk, dit zou dan al veel eerder gezien moeten worden. Het spoor ligt er al een tijdje.

En vandaag dus eindelijk wel door Prorail erkent.

 

 


  • Koploper****
  • 20311 reacties
  • 5 november 2024

Ongelooflijk amateurisme weer bij ProRail.


JCarlJ
  • Intercity
  • 79 reacties
  • 6 november 2024

Wat een prutsers weer ... maar stiekem vind ik dit wel fijn, nu vertrekt mijn IC Eindhoven in Delft vanaf spoor 3 en dat is vanwege de wissels na Delft Campus het snellere spoor😉


Marcel Stroo
  • Reisleider*
  • 553 reacties
  • 6 november 2024

En dan willen mijn vrienden van Prorail vanaf volgende week ook nog gaan staken. FNV had een ultimatum gesteld en wil een loonsverhoging die kan oplopen tot 15%, maar de leiding van Prorail heeft dat van tafel geveegd.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 4129 reacties
  • 6 november 2024
Marcel Stroo schreef:

En dan willen mijn vrienden van Prorail vanaf volgende week ook nog gaan staken. FNV had een ultimatum gesteld en wil een loonsverhoging die kan oplopen tot 15%, maar de leiding van Prorail heeft dat van tafel geveegd.

Och jee…. staken, niet te geloven. 

Nog meer antireclame voor de trein. Kan er nog wel bij.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 6 november 2024
Rene74 schreef:
Marcel Stroo schreef:

En dan willen mijn vrienden van Prorail vanaf volgende week ook nog gaan staken. FNV had een ultimatum gesteld en wil een loonsverhoging die kan oplopen tot 15%, maar de leiding van Prorail heeft dat van tafel geveegd.

Och jee…. staken, niet te geloven. 

Nog meer antireclame voor de trein. Kan er nog wel bij.

Tja die stakingen zullen vast de grootste reden zijn waarom mensen voor de auto kiezen en niet voor de trein (not).

En wie krijgt dit keer het gezeik over het dak? NS.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2263 reacties
  • 7 november 2024
Gorott schreef:

En wie krijgt dit keer het gezeik over het dak? NS.

Met iedere dag die voorbijgaat zonder dat NS haar reizigers hier over informeert, lijkt me dat meer en meer verdiend. Hoezo lees ik dit eerder op treinreiziger.nl en hier dan NS mij erover informeert? Niet alleen heb ik nog geen pushbericht gehad maar in de app is hier zelfs als ik actief zoek nog niks over te vinden en een mail heb ik ook niet gehad terwijl ik NS bij afsluiten van mijn abonnement toestemming heb gegeven mij relevante serviceberichten te mailen. 'Er gaan de komende weken mogelijk vele treinen niet door aangekondigde stakingen bij ProRail' lijkt me toch een relevant servicebericht.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 11 november 2024

Eerste dag sinds een lange tijd met de trein... Jottum! De remmen staan vast 😊.

Nou ja we zijn een aantal meter vooruit gekomen binnen deze tijd 😁, is in iedergeval niet de hele tijd stil staan!

 

Daar betaald de niet-student dan grootst geld voor 😬.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 11 november 2024

Nou ja, met +41 minuten toch thuis gekomen met dezelfde trein 😁.

 


  • Koploper****
  • 20311 reacties
  • 11 november 2024

@Gorott 

Komend weekend zijn er weer werkzaamheden op een deel van de Zeeuwselijn en kun je met de bus in plaats van met een defecte trein.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 4129 reacties
  • 11 november 2024
Tamzin schreef:

@Gorott

Komend weekend zijn er weer werkzaamheden op een deel van de Zeeuwselijn en kun je met de bus in plaats van met een defecte trein.

Alweer?? Is het daar ooit klaar? Sorry hoor.... 


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 11 november 2024
Tamzin schreef:

@Gorott

Komend weekend zijn er weer werkzaamheden op een deel van de Zeeuwselijn en kun je met de bus in plaats van met een defecte trein.

Nou ja... Vlissingen - Middelburg daar heb ik niet zo veel last van, natuurlijk wel irritant deze eindeloze lijkende werkzaamheden.

Al is een defecte bus minder pijnlijk dan een defecte trein (vooral zonder uitwijkmogelijkheden).

Blijkbaar is het voor de onderhoud van perronvoorzieningen en vernieuwing van kabels en leidingen langs het spoor op station Vlissingen.

Prorail noemt het ook wel 'vervolgwerkzaamheden'…

 

Vlissingen is het einde van het traject. Zou dat betekenen dat het einde van de eindeloze werkzaamheden eindelijk in zicht is? 😂

Voor dit jaar lijkt het in iedergeval wel zo te zijn.

 


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 4129 reacties
  • 11 november 2024
Gorott schreef:

 

Vlissingen is het einde van het traject. Zou dat betekenen dat het einde van de eindeloze werkzaamheden eindelijk in zicht is? 😂

Nee joh. Volgend jaar vast gewoon verder, in meerdere weekendporties opgedeeld. Die simpele Zeeuwse lijn is favoriet voor werkzaamheden, check het aantal buitendienstweekenden (-en weken) van de afgelopen jaren maar 😆 

 

 

 


  • Koploper****
  • 20311 reacties
  • 11 november 2024

Vreemd genoeg heeft ProRail nog steeds geen schema van grotere werkzaamheden in 2025 gepubliceerd, althans ik kan het niet vinden.


  • Reisadviseur*
  • 870 reacties
  • 11 november 2024

NS is ermee gestopt, dan kan Prorail er vast ook mee stoppen 🤭


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 26 november 2024

Zoveelste storing Dordrecht - Breda/Roosendaal

Gelukkig rijdt de ICD dit keer wel gewoon en heb ik deze kunnen gebruikem om te reizen naar Breda om zo via Breda naar Roosendaal te reizen om uiteindelijk op precies dezelfde tijd thuis te komen.

 

Komt die HSL toch nog een keer van pas 😁


  • Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 27 november 2024
Olav93 schreef:
Gorott schreef:

En wie krijgt dit keer het gezeik over het dak? NS.

Met iedere dag die voorbijgaat zonder dat NS haar reizigers hier over informeert, lijkt me dat meer en meer verdiend. Hoezo lees ik dit eerder op treinreiziger.nl en hier dan NS mij erover informeert? Niet alleen heb ik nog geen pushbericht gehad maar in de app is hier zelfs als ik actief zoek nog niks over te vinden en een mail heb ik ook niet gehad terwijl ik NS bij afsluiten van mijn abonnement toestemming heb gegeven mij relevante serviceberichten te mailen. 'Er gaan de komende weken mogelijk vele treinen niet door aangekondigde stakingen bij ProRail' lijkt me toch een relevant servicebericht.

Spot on!!!!! NS en servicegerichte communicatie, een regelrechte aanfluiting. 


  • Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 27 november 2024

Het is weer eens raak met dat oude stinkende smerige materieel dat de NS inzet op het traject NL - Brussel Zuid. 
Eerst een vette vertraging van bijna een half uur en nadat we de tunnel bij Antwerpen uitreden, ging de trein van 16:44 uur vol in de rem. Inmiddels is het 17:38 en staan we nog steeds stil en werd reeds een paar keer omgeroepen dat de machinist de technische storing probeert te verhelpen. Ik heb het met de machinisten te doen die op die oude shit treinen worden ingezet. 
Reizigers hebben het helemaal gehad met deze gammele rotzooi, waarvan zo’n beetje alles kapot. 
Inmiddels 17:42 uur, situatie ongewijzigd. 


  • Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 27 november 2024
ThomasReichel schreef:

Het is weer eens raak met dat oude stinkende smerige materieel dat de NS inzet op het traject NL - Brussel Zuid. 
Eerst een vette vertraging van bijna een half uur en nadat we de tunnel bij Antwerpen uitreden, ging de trein van 16:44 uur vol in de rem. Inmiddels is het 17:38 en staan we nog steeds stil en werd reeds een paar keer omgeroepen dat de machinist de technische storing probeert te verhelpen. Ik heb het met de machinisten te doen die op die oude shit treinen worden ingezet. 
Reizigers hebben het helemaal gehad met deze gammele rotzooi, waarvan zo’n beetje alles kapot. 
Inmiddels 17:42 uur, situatie ongewijzigd. 

Wat een feest, machinist probeerde te locomotief te resetten, niet gelukt. Alle stroom is uitgevallen en we rijden zo weer terug naar Antwerpen. 
 

NS met je “top”bestuurder Koolmees, bedankt. 
Het doorrijden met afgeschreven materieel zal een gezonde marge hebben opgeleverd. 


  • Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 27 november 2024
ThomasReichel schreef:
ThomasReichel schreef:

Het is weer eens raak met dat oude stinkende smerige materieel dat de NS inzet op het traject NL - Brussel Zuid. 
Eerst een vette vertraging van bijna een half uur en nadat we de tunnel bij Antwerpen uitreden, ging de trein van 16:44 uur vol in de rem. Inmiddels is het 17:38 en staan we nog steeds stil en werd reeds een paar keer omgeroepen dat de machinist de technische storing probeert te verhelpen. Ik heb het met de machinisten te doen die op die oude shit treinen worden ingezet. 
Reizigers hebben het helemaal gehad met deze gammele rotzooi, waarvan zo’n beetje alles kapot. 
Inmiddels 17:42 uur, situatie ongewijzigd. 

Wat een feest, machinist probeerde te locomotief te resetten, niet gelukt. Alle stroom is uitgevallen en we rijden zo weer terug naar Antwerpen. 
 

NS met je “top”bestuurder Koolmees, bedankt. 
Het doorrijden met afgeschreven materieel zal een gezonde marge hebben opgeleverd. 

Inmiddels 18:40 uur en we staan nog steeds stil met de trein van 16:44 uur van Antwerpen richting Amsterdam. 
we gaan terug naar Antwerpen, maar de trein van 18:44 uur gaan we niet halen klaarblijkelijk, dus eerstvolgende optie is dus 19:44 uur… 3 uur vertraging 😡🤬😡🤬


  • Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 27 november 2024
ThomasReichel schreef:
ThomasReichel schreef:
ThomasReichel schreef:

Het is weer eens raak met dat oude stinkende smerige materieel dat de NS inzet op het traject NL - Brussel Zuid. 
Eerst een vette vertraging van bijna een half uur en nadat we de tunnel bij Antwerpen uitreden, ging de trein van 16:44 uur vol in de rem. Inmiddels is het 17:38 en staan we nog steeds stil en werd reeds een paar keer omgeroepen dat de machinist de technische storing probeert te verhelpen. Ik heb het met de machinisten te doen die op die oude shit treinen worden ingezet. 
Reizigers hebben het helemaal gehad met deze gammele rotzooi, waarvan zo’n beetje alles kapot. 
Inmiddels 17:42 uur, situatie ongewijzigd. 

Wat een feest, machinist probeerde te locomotief te resetten, niet gelukt. Alle stroom is uitgevallen en we rijden zo weer terug naar Antwerpen. 
 

NS met je “top”bestuurder Koolmees, bedankt. 
Het doorrijden met afgeschreven materieel zal een gezonde marge hebben opgeleverd. 

Inmiddels 18:40 uur en we staan nog steeds stil met de trein van 16:44 uur van Antwerpen richting Amsterdam. 
we gaan terug naar Antwerpen, maar de trein van 18:44 uur gaan we niet halen klaarblijkelijk, dus eerstvolgende optie is dus 19:44 uur… 3 uur vertraging 😡🤬😡🤬

Net wordt omgeroepen dat de remmen niet loslaten, waardoor we niet terug naar Antwerpen kunnen rijden. Het is een grote klucht en reizigers hebben het maar te slikken, terwijl het OV/Infra liever gaat staken


  • Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 27 november 2024
ThomasReichel schreef:
ThomasReichel schreef:
ThomasReichel schreef:
ThomasReichel schreef:

Het is weer eens raak met dat oude stinkende smerige materieel dat de NS inzet op het traject NL - Brussel Zuid. 
Eerst een vette vertraging van bijna een half uur en nadat we de tunnel bij Antwerpen uitreden, ging de trein van 16:44 uur vol in de rem. Inmiddels is het 17:38 en staan we nog steeds stil en werd reeds een paar keer omgeroepen dat de machinist de technische storing probeert te verhelpen. Ik heb het met de machinisten te doen die op die oude shit treinen worden ingezet. 
Reizigers hebben het helemaal gehad met deze gammele rotzooi, waarvan zo’n beetje alles kapot. 
Inmiddels 17:42 uur, situatie ongewijzigd. 

Wat een feest, machinist probeerde te locomotief te resetten, niet gelukt. Alle stroom is uitgevallen en we rijden zo weer terug naar Antwerpen. 
 

NS met je “top”bestuurder Koolmees, bedankt. 
Het doorrijden met afgeschreven materieel zal een gezonde marge hebben opgeleverd. 

Inmiddels 18:40 uur en we staan nog steeds stil met de trein van 16:44 uur van Antwerpen richting Amsterdam. 
we gaan terug naar Antwerpen, maar de trein van 18:44 uur gaan we niet halen klaarblijkelijk, dus eerstvolgende optie is dus 19:44 uur… 3 uur vertraging 😡🤬😡🤬

Net wordt omgeroepen dat de remmen niet loslaten, waardoor we niet terug naar Antwerpen kunnen rijden. Het is een grote klucht en reizigers hebben het maar te slikken, terwijl het OV/Infra liever gaat staken

19:14 en we staan nog steeds stil. Informatievoorziening staat net als de trein stil…  Deze bejaarde treinstellen moeten zsm de schroothoop op


  • Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 27 november 2024

Verderop op mijn traject staat wederom een defecte trein op de HSL. NS krijgt de kwaliteit maar niet op orde…


Reageer