Skip to main content

Mijn dagelijkse frustraties met de NS wanprestaties

Toon eerste bericht

550 reacties

• Reisleider*
  • 147 reacties
  • 27 november 2024

Interessant. Heel interessant. Maar wat is echt het doel van dit topic? Als ik dit zo lees is er op dit forum behoefte aan een klaagmuur? Uitstekend dat dit trouwens gebundeld is in 1 topic en dat men continu ontopic blijft: klagen, klagen en klagen. 

Dus maak van je hart geen moordkuil? En blijf praten en schrijven want dat lucht op? Ik ben het helemaal eens! Men moet zich meer uiten en vooral niets opkroppen. Jammer dat ik niet eerder dit topic heb geopend. Ik ga daarom meteen los, geen tijd te verliezen:

NS presteert slecht, ProRail is slecht, het weer is slecht, de stakingen zijn slecht, de dienstregeling is slecht, de nieuwe treinen zijn slecht, de oude treinen zijn slecht, de airco is slecht, de omroep is slecht, de wissels zijn slecht, dit topic is slecht, mijn reactie is slecht, alles is slecht.

Dit is de eerste keer dat ik hier in dit topic een kijkje neem en ook meteen de laatste keer. Van mijn kant komt er dus verder geen reactie alhier. Dikke doei. 😘

• Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 27 november 2024

Eenmaal terug in Antwerpen volgt de volgende verrassing… de trein van 19:44 uur een klein half uur vertraging. Volgende koop poging om Den Haag vandaag nog te halen 😄

• Machinist NS
  • 537 reacties
  • 27 november 2024
ThomasReichel schreef:
ThomasReichel schreef:

Net wordt omgeroepen dat de remmen niet loslaten, waardoor we niet terug naar Antwerpen kunnen rijden. Het is een grote klucht en reizigers hebben het maar te slikken, terwijl het OV/Infra liever gaat staken

19:14 en we staan nog steeds stil. Informatievoorziening staat net als de trein stil…  Deze bejaarde treinstellen moeten zsm de schroothoop op

Dat gaan deze treinen ook, zoals je ongetwijfeld hebt meegekregen is de vervanger (icng-b) in de bouw/testfase, de eerste treinstellen rijden inmiddels al rond. Overigens kunnen vaste remmen (voor zover ik dat uit je bericht kan halen als zijnde het defect) bij elk materieel voorkomen, nieuw of oud.

• Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 2 december 2024
Jody1991 schreef:

Interessant. Heel interessant. Maar wat is echt het doel van dit topic? Als ik dit zo lees is er op dit forum behoefte aan een klaagmuur? Uitstekend dat dit trouwens gebundeld is in 1 topic en dat men continu ontopic blijft: klagen, klagen en klagen. 

Dus maak van je hart geen moordkuil? En blijf praten en schrijven want dat lucht op? Ik ben het helemaal eens! Men moet zich meer uiten en vooral niets opkroppen. Jammer dat ik niet eerder dit topic heb geopend. Ik ga daarom meteen los, geen tijd te verliezen:

NS presteert slecht, ProRail is slecht, het weer is slecht, de stakingen zijn slecht, de dienstregeling is slecht, de nieuwe treinen zijn slecht, de oude treinen zijn slecht, de airco is slecht, de omroep is slecht, de wissels zijn slecht, dit topic is slecht, mijn reactie is slecht, alles is slecht.

Dit is de eerste keer dat ik hier in dit topic een kijkje neem en ook meteen de laatste keer. Van mijn kant komt er dus verder geen reactie alhier. Dikke doei. 😘

Doei dag Jody, jammer dat je je tijd hebt verspild aan het schrijven van deze reactie, maar het aankaarten van de ellende op het spoor kan niet vaak genoeg gebeuren en zie het met een goede scheut cynisme 😉

• Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 2 december 2024

En weer is het raak met die oude schroot. Wederom de internationale trein van Antwerpen (16:44 uur) richting Breda. Vlak voor aankomst in Breda vol in de remmen en na een tijd werd omgeroepen dat er een storing is van de locomotief en dat de machinist de locomotief probeert te resetten…

Nogmaals, niets ten aanzien van het NS personeel dat er alles aan doet om de treinreis zo aangenaam mogelijk probeert te maken, maar dat de NS deze oude shit noodzakelijkerwijs moet inzetten, is een blunder van jewelste… 

Reset is deze keer gelukt, we rijden weer…

• Reisadviseur*
  • 870 reacties
  • 2 december 2024

Ik reis momenteel met een NS international ticket. Die verkopen je een reis en zodra je betaald hebt krijg je het advies om een trein eerder te nemen om problemen te voorkomen🤣

toegegeven, het was nodig. maar verkoop dan niet iets waarvan je al verwacht dat het niet bestaat haha. 

• Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 9 december 2024

Wegens beperkingen van materieel inzet… Dat die oude ICD zooi aan vervanging toe is, is al heel lang bekend. Ik schrijf het eerder toe aan “Wegens beperkingen van leiderschap bij de gehele NS top, die maar weg blijven komen met wanprestaties”…

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3690 reacties
  • 9 december 2024

Ik neem aan dat de HSL er weer eens uit ligt en dat de reis nu dus via Dordrecht gaat. Ik lees hier niet uit dat er een beperking in de materieel inzet is.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2263 reacties
  • 9 december 2024
Henkpeetersen schreef:

Ik neem aan dat de HSL er weer eens uit ligt en dat de reis nu dus via Dordrecht gaat. Ik lees hier niet uit dat er een beperking in de materieel inzet is.

NS houdt niet van het vermelden van historische vertragingen maar Rijden de treinen vermeldt dat de vermelde reden voor zowel de vertraging als de omleiding toch echt "Beperkingen in de materieelinzet" was.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3690 reacties
  • 9 december 2024
Olav93 schreef:
Henkpeetersen schreef:

NS houdt niet van het vermelden van historische vertragingen maar Rijden de treinen vermeldt dat de vermelde reden voor zowel de vertraging als de omleiding toch echt "Beperkingen in de materieelinzet" was.

Blijft bij mij de vraag open staan of de trein via de oude lijn is gegaan. Net nog gekeken maar er was geen storing op de HSL.

• 2061 reacties
  • 9 december 2024
Henkpeetersen schreef:

Aangezien Breda ontbreekt bij de vermelde stops zal het eerder zijn dat de trein rechtdoor over de HSL gaat en Breda overslaat.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 9 december 2024
Henkpeetersen schreef:
Olav93 schreef:
Henkpeetersen schreef:

Blijft bij mij de vraag open staan of de trein via de oude lijn is gegaan. Net nog gekeken maar er was geen storing op de HSL.

De rit is gewoon over de HSL gegaan, er is alleen niet gestopt in Breda, dat is dus de omleiding.

Maar goed, de trein moet toch stoppen in Breda om naar Noorderkempen te gaan, dus het is maar raar…

Om 08:00 was ie op Rotterdam - Breda en om 08:01 op Breda - Antwerpen

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3690 reacties
  • 9 december 2024

Fijn voor de reizigers op Breda dan weer. Ach ja kunnen ze een uurtje van dit architectonische hoogtepunt genieten. Ik hoop maar dat de reizigers naar Breda in Rotterdam gewaarschuwd zijn dat de trein niet stopte in Breda. Om terug te moeten reizen vanaf Noorderkempen is bepaald ook niet ideaal

• Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 17 december 2024

Dan maakt de NS marketing campagne je lekker met de NS Eurocity Direct, maar voor iemand die uit Den Haag komt en dus niet uit een dorp, bedraagt de tijdwinst 6 minuten: 1 uur en 17 minuten met de Eurocity Direct ipv 1 uur en 23 minuten met de Eurocity (een marketing rebranding van de ICD, waar nog steeds met het oude shit materieel wordt gereden). Voor deze tijdwinst van 6 minuten, vraagt de NS een exorbitant bedrag van EUR 64,70, terwijl de prijs van de “gewone” Eurocity EUR 46,80 bedraagt. Een verschil van EUR 17,90, enkele reis welteverstaan… Tot op heden hebben de wekenlange werkzaamheden aan het spoor tussen Rotterdam en Den Haag mij helemaal NIETS opgeleverd, want de aansluiting op de internationale treinen blijft slecht, waardoor de directe verbinding tussen Rotterdam en Antwerpen mij niets oplevert, enkel een prijs die achterlijk hoog ligt… Zo ”Koolmees” als het maar zijn kan…

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2263 reacties
  • 17 december 2024
ThomasReichel schreef:

Dan maakt de NS marketing campagne je lekker met de NS Eurocity Direct, maar voor iemand die uit Den Haag komt en dus niet uit een dorp, bedraagt de tijdwinst 6 minuten: 1 uur en 17 minuten met de Eurocity Direct ipv 1 uur en 23 minuten met de Eurocity (een marketing rebranding van de ICD, waar nog steeds met het oude shit materieel wordt gereden).

Dat is toch niet zo heel gek als je bedenkt dat Den Haag, hoe groot ook, niet aan de HSL ligt?

ThomasReichel schreef:

Voor deze tijdwinst van 6 minuten, vraagt de NS een exorbitant bedrag van EUR 64,70, terwijl de prijs van de “gewone” Eurocity EUR 46,80 bedraagt. Een verschil van EUR 17,90, enkele reis welteverstaan…

Prijzen voor internationale treinreizen met reserveringsmogelijkgeid zijn kort vooraf eigenlijk altijd exorbitant hoog. Als ik nu probeer te boeken voor over een maand kost de EC bijvoorbeeld maar €12,70 en de ECD €16 (beide gerekend van Rotterdam Centraal naar Antwerpen Centraal) en is het verschil dus ook maar €3,30.

• Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 17 december 2024

Nog zo iets van de nieuwe dienstregeling. De Eurocity van Antwerpen naar Breda vertrekt nu om .45 ipv .44,  overstaptijd slechts 5 ipv 6 minuten bedraagt…

kansloos, absoluut kansloos, want de trein vanuit Antwerpen vertrekt zelden op tijd. 
Stiptheid van 50% volgens NS app, het kan vriezen of het kan dooien. 

Zojuist had ik de trein kunnen halen, want we hadden ca. 2 minuten, echter de deuren bij de 1e klasse wilden niet opengaan en na een sprintje trap af en op, kom je bij de trein van Den Haag aan, waar de deuren reeds gesloten waren. Met deze shit dwingt NS je om de duurdere trein te nemen, want waarom je klanten een aangename reis bezorgen?

toen ik na een sprint trap af en op bij de trein richting Den Haag aankwam, waren de deuren net gesloten. 

• Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 17 december 2024
Olav93 schreef:
ThomasReichel schreef:

Dan maakt de NS marketing campagne je lekker met de NS Eurocity Direct, maar voor iemand die uit Den Haag komt en dus niet uit een dorp, bedraagt de tijdwinst 6 minuten: 1 uur en 17 minuten met de Eurocity Direct ipv 1 uur en 23 minuten met de Eurocity (een marketing rebranding van de ICD, waar nog steeds met het oude shit materieel wordt gereden).

Dat is toch niet zo heel gek als je bedenkt dat Den Haag, hoe groot ook, niet aan de HSL ligt?

ThomasReichel schreef:

Voor deze tijdwinst van 6 minuten, vraagt de NS een exorbitant bedrag van EUR 64,70, terwijl de prijs van de “gewone” Eurocity EUR 46,80 bedraagt. Een verschil van EUR 17,90, enkele reis welteverstaan…

Prijzen voor internationale treinreizen met reserveringsmogelijkgeid zijn kort vooraf eigenlijk altijd exorbitant hoog. Als ik nu probeer te boeken voor over een maand kost de EC bijvoorbeeld maar €12,70 en de ECD €16 (beide gerekend van Rotterdam Centraal naar Antwerpen Centraal) en is het verschil dus ook maar €3,30.

Ik vind het dus wel gek, dat er geen betere aansluiting tussen Den Haag en Rotterdam bestaat, met de belofte dat er veel frequenter treinen tussen die 2 steden zouden rijden, maar het kan aan mij liggen… 😉

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 17 december 2024

De stiptheid verschilt per trein.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2263 reacties
  • 17 december 2024
ThomasReichel schreef:

Ik vind het dus wel gek, dat er geen betere aansluiting tussen Den Haag en Rotterdam bestaat, met de belofte dat er veel frequenter treinen tussen die 2 steden zouden rijden, maar het kan aan mij liggen… 😉

Daar kan ik in meekomen alleen zou je voor een betere verbinding tussen die steden m.i. niet naar de I/ECD moeten kijken omdat die over de HSL rijdt en Den Haag daar niet aan ligt.

• Auteur
  • Intercity
  • 132 reacties
  • 19 december 2024

En ja hoor, WEDEROM, een trein die om onbekende reden uitvalt, nogmaals benadrukt door die irritante omroepstem “… rijdt niet”.  Vraag me af wat voor bonus die Koolmees in zijn zak steekt, maar ik wil het niet weten. Slecht voor mijn bloeddruk 😆

• Machinist NS
  • 537 reacties
  • 19 december 2024

De oorzaak is een defecte trein op de HSL geweest, waardoor diverse ICD in de richting Eindhoven flinke vertraging hebben opgelopen. Zo ook de trein die in Eindhoven zou starten om 16u43, deze kwam op de voorafgaande rit met 55 minuten vertraging in Tilburg aan en is aldaar opgeheven. Vanaf Tilburg is deze wel weer richting Den haag gaan rijden.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 19 december 2024
ThomasReichel schreef:

En ja hoor, WEDEROM, een trein die om onbekende reden uitvalt, nogmaals benadrukt door die irritante omroepstem “… rijdt niet”.  Vraag me af wat voor bonus die Koolmees in zijn zak steekt, maar ik wil het niet weten. Slecht voor mijn bloeddruk 😆

Treinen vallen nooit om onbekende reden uit, daarom hebben we https://treinposities.nl om uit te vinden wat de reden is 😄.

Om specifiek te zijn: https://treinposities.nl/ritinfo/20241219/1158

Deze trein had volledig uit kunnen vallen, maar is omgeleid via Roosendaal (waar men om 1 of andere reden niet mocht in of uitstappen) en heeft daardoor toch Tilburg bereikt, waar hij direct is gekeerd richting Den Haag Centraal. Hierdoor hadden de reizigers in Tilburg (en de rest van de stations) geen tot weinig vertraging, maar had jij helaas wel te maken met een uitgevallen trein.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 2 januari 2025

Treinreis naar Schiphol tot dusver:

Rond 9 uur kreeg ik de schik van mijn leven, een aanrijding tussen Bergen op Zoom en Roosendaal... "Hosternokke, het zal toch nie waar zijn hé!" Tot ongeveer 12 uur met een te hoge bloeddruk afwachten of het allemaal toch goed zou komen, en ja hoor de storing was verholpen.

De trein die ik zou nemen richting Rotterdam Centraal zou om 13:16 vertrekken vanuit Middelburg, ik was op tijd voor de sprinter van 13:01 en was nog aan het twijfelen of ik deze zou moeten nemen. "Neuh, het zal wel goed komen", dacht ik.

Niet dus, er bleek weer wat aan de hand te zijn met de trein die ik zou nemen en de stress schoot me weer te binnen. Gelukkig arriveerde de trein met 17 minuten vertraging voor alsnog. Ik kan nogsteeds mijn overstap op de ICD (😬 gevaarlijk) halen, dus het komt allemaal vast goed.

Leuk begin van een reis die nog niet eens begonnen was.

Update 1: Inmiddels is de vertraging wat opgelopen en is mijn overstap niet meer mogelijk, kwartiertje later dus :)

Update 2: we rijden achter een stel vertraagde sprinters van Lage Zwaluwe tot aan Dordrecht, zo zijn we weer terug bij af met een vertraging van 17 minuten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3690 reacties
  • 2 januari 2025
Gorott schreef:

Treinreis naar Schiphol tot dusver:

Rond 9 uur kreeg ik de schik van mijn leven, een aanrijding tussen Bergen op Zoom en Roosendaal... "Hosternokke, het zal toch nie waar zijn hé!" Tot ongeveer 12 uur met een te hoge bloeddruk afwachten of het allemaal toch goed zou komen, en ja hoor de storing was verholpen.

De trein die ik zou nemen richting Rotterdam Centraal zou om 13:16 vertrekken vanuit Middelburg, ik was op tijd voor de sprinter van 13:01 en was nog aan het twijfelen of ik deze zou moeten nemen. "Neuh, het zal wel goed komen", dacht ik.

Niet dus, er bleek weer wat aan de hand te zijn met de trein die ik zou nemen en de stress schoot me weer te binnen. Gelukkig arriveerde de trein met 17 minuten vertraging voor alsnog. Ik kan nogsteeds mijn overstap op de ICD (😬 gevaarlijk) halen, dus het komt allemaal vast goed.

Leuk begin van een reis die nog niet eens begonnen was.

Update 1: Inmiddels is de vertraging wat opgelopen en is mijn overstap niet meer mogelijk, kwartiertje later dus :)

Update 2: we rijden achter een stel vertraagde sprinters van Lage Zwaluwe tot aan Dordrecht, zo zijn we weer terug bij af met een vertraging van 17 minuten.

Voeger wachtte ik ook nog wel eens op een intercity, tegenwoordig stap ik altijd in de eerste de beste trein in die mijn kant op gaat. Al te vaak meegemaakt dat ik met wachten uiteindelijk een uur later aankwam. 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 2 januari 2025

Het enige verschil met de sprinter was dat ik dan m'n eigen route zou moeten plannen met een gevaarlijke overstap op Roosendaal, nu blijkt dat er tussen Den Bosch en Utrecht Centraal een technisch onderzoek is, dus ik was niet heel veel beter af geweest.

Uiteraard had ik ook via Breda kunnen reizen, maar goed.

Reageer