Skip to main content
Hoi allemaal,



Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.



Wat is er precies veranderd?


  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.


We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!


De vlag kan uit, het eerste forumlid met 60 likes of meer is een feit !

Gefeliciteerd JBa !
We lezen natuurlijk ook tussen de regels door. 😇





Of uw stelling klopt, laten we maar in het midden.


Ik heb gelezen dat het de 'likes' van de laatste week betreft, dus dat houdt vanzelf op als het goed is.



Ben wel benieuwd wat er met het tellertje gebeurt als je iets van jezelf liket en dan de like weer ongedaan maakt...


Ik heb gelezen dat het de 'likes' van de laatste week betreft, dus dat houdt vanzelf op als het goed is.



Ben wel benieuwd wat er met het tellertje gebeurt als je iets van jezelf liket en dan de like weer ongedaan maakt...


Als je een like intrekt verdwijnt deze uit het rijtje en van mij mag elke like die aan mij gegeven is ingetrokken worden want ik hoef niet in dat lijstje te staan 😉
Jongens, ik denk dat de likes nu wel genoeg besproken zijn en zeker in de evaluatie meegaan. Kritiek blijft natuurlijk wel welkom 🙂 (en likes ook, maar ik stel voor dat we het onderwerp even laten liggen).
Ach, die hele discussie is in 2015 al eens gevoerd over badges en likes, met ook toen voornamelijk de vraag of het niet juist zorgt voor het willen scoren van punten/hoge tellertjes/et cetera, in plaats van het plaatsen van inhoudelijk goede reacties. Een aantal weken later waren er badges en ik moet toegeven, het heeft lang mogen duren totdat dit circus begonnen is.



Iemand nog een stuk pizza? 😅
Iemand nog een stuk pizza? 😅

Ja! Lekker!
Super, neem jij mijn stuk ook dan, ik word er toch veel te dik van 😃
En inmiddels is het op de mobiel (nog steeds F-SAFE Browser, Android 7.0) zelfs niet eens meer mogelijk om in te loggen...

Heb je op je mobiel in je browser Javascript wel aan staan...?

Chrome browser: Instellingen --> Site instellingen --> Toegestaan.



Vanaf de homepage is het totaal niet duidelijk dat je Javascript aan

moet hebben staan,om in te kunnen loggen op het NS Forum!

Daarnaast lijkt het óók verplicht, dat je cookies moet accepteren.














Sfeerkoning lijkt mij wel wat. Iemand enig idee hoe die status te bereiken is? 💋Dan moet je @Thom heten, want hij is volgens mij de enige met die badge :D
Nee joh! 💓







https://forum.ns.nl/members/jeroenwilms-25035


Met één magisch woord verdien je blijkbaar al de 🎖️Sfeerkoning 😉
Ach, die hele discussie is in 2015 al eens gevoerd over badges en likes, met ook toen voornamelijk de vraag of het niet juist zorgt voor het willen scoren van punten/hoge tellertjes/et cetera, in plaats van het plaatsen van inhoudelijk goede reacties. Een aantal weken later waren er badges en ik moet toegeven, het heeft lang mogen duren totdat dit circus begonnen is.

Maar in 2015 hadden we dat onzalige lijstje met "Meest gewaardeerd" nog niet prominent op het forum staan en geen forumlid die systematisch zijn eigen reacties liked (ook al voor het "leuke grapje" zoals hij dat zelf noemt).





Iemand nog een stuk pizza? 😅


Nu even niet, zit net aan een oranje tompouce. Ik heb er nog eentje, jij interesse?
Jongens, ik denk dat de likes nu wel genoeg besproken zijn en zeker in de evaluatie meegaan. Kritiek blijft natuurlijk wel welkom 🙂 (en likes ook, maar ik stel voor dat we het onderwerp even laten liggen).



Wat gaat er dan gebeuren met de kritiek ? Ga er wat aan doen. Dit leeft blijkbaar erg onder de vaste forummers. Vorige keer is er ook niets mee gedaan, integendeel het is verder uitgebreid in deze nieuwe update.
Het op deze wijze zichtbaar maken van de likes is, gezien het gedrag dat er voor iedereen zichtbaar uit volgde, geen goede greep geweest.
Dat populaire onderwerpen is ook vrij nutteloos, klik je op 1 van de trefwoorden krijg je topics van maanden, zelfs jaren oud als eerste te zien, klik je op OV Chipkaart is het eerste topic 4 jaar oud, nr 2,3 en 4 zijn 3 jaar oud.



Voor gerelateerde topics geldt hetzelfde.
...

Voor gerelateerde topics geldt hetzelfde.


Moet eerlijk toegeven dat dat ook voor dit topic geldt. 🤥




Als er dan toch zo nodig een ranglijstje moet zijn doe dat dan over iets zinnigs: het aantal opgeloste vragen.



Maak dan natuurlijk meteen onmogelijk dat je je eigen vraag kunt beantwoorden. Want anders krijgen we dezelfde koekenbakkers weer die leuk gaan doen.
Ik heb hier meer dan drie jaar geleden als eens op gewezen. Het is goed dat het cosmetisch bij de tijd is gebracht, maar het had gepaard moeten gaan met het oplossen van issues als deze. Het is daarnaast toch ronduit idioot dat je geen privédiscussie kunt wissen als die zo groot is dat je niet meer met een iPad kunt communiceren. En als dat nou moeilijk was......



Het neemt niet weg dat er ook een aantal verbeteringen zijn.



NS had hier nooit een extern bedrijf voor moeten inhuren, en zeker niet een bedrijf als dit.
Je eigen vraag beantwoorden is soms handig. 💋

https://forum.ns.nl/off-topic-32/atchiel-ns-31780/index1.html#post202169



Heb wel meer puntjes wat betreft het forum die enige aandacht genieten. Heb meerdere keren mijn best gedaan om het een keer te bespreken, maar dat is vooralsnog niet gelukt.



Privéberichten verwijderen is voor de communicatie niet echt meer nodig, maar het laden ervan op een tablet duurt soms wel lang. 😉
Nooduitgang breng sommige mensen nu niet op ideeën straks gaan ze in plaats van zichzelf te liken ook nog honderden vragen aan zichzelf stellen. 😞
Nooduitgang breng sommige mensen nu niet op ideeën straks gaan ze in plaats van zichzelf te liken ook nog honderden vragen aan zichzelf stellen. :(

Niks mis mee toch. Stukje zelfreflectie kan ik sterk waarderen. 🙂
Nog een paar dingetjes..



Ik probeerde een (nog verse) reactie te bewerken maar de knop Opslaan

ontbreekt, wat ik ook probeer.


Bovenstaand probleem blijkt op te lossen...





Browser venster nét iets breder of smaller maken ét voilá




Nog een punt wat enige verduidelijking behoeft. Het is volstrekt onduidelijk welke criteria worden aangelegd bij de rankings. Ik zie dat sinds kort een nieuwe categorie is toegevoegd: Super user. Dat is in veel gevallen een terechte nieuwe rang. Maar niet altijd.



Gezien de schimmige gang van zaken met de rankings heb ik besloten om mijn eigen ranking niet meer zichtbaar te laten zijn. Ik doe niet meer mee. Ik ga ook niets of niemand meer liken en mezelf al helemaal niet.
"Super user" is volgens mij een hele oude, die bestond al voordat de badges en ranks kwamen voor zover ik weet.
Doe ik ook al lang niet meer, mijn 'gebruikerstitel' tonen.



Volgens mij is de Super User titel de vervanger voor Koploper*** wat ik volgens mij voorheen was.

4000+ reacties en 450+ opgelost zegt wel genoeg, voor wie dat per se wil weten.



Bij Super User denk ik overigens meteen aan Linux (su, sudo) vergelijkbaar met Admin/Beheerder rechten in Windows.

Die rechten heb ik hier helemaal niet. :P



--

If I could be any kind of mollusc, I'd be... an octopus
Zojuist bij het plaatsen van een nieuw topic kreeg ik de volgende melding:

Property Insided\Doctrine\Entity\Topic::%similar does not exist




En nu krijg ik de melding:

Je formulier is niet verzonden. Herlaad de pagina en probeer opnieuw.






Krijg de laatste tijd steeds vaker willekeurig 404's. Keer refreshen verhelpt het. Is dat onderdeel van het nieuwe ontmoedigingsbeleid? 😍



Ook op pagina's als de homepage, recente topics, favorieten, et cetera.




Reageer