Op 12 april 2023, op het CS kwam een mentaal beperkte autistische vriendin van mij op gesprek met een politieagent en de coördinator van de schoonmakers en een station manager van het CS over haar gedrag op het station om statiegeld-flesjes uit prullenbakken te verzamelen. Zij doet dat al sinds juli vorig jaar en komt daardoor steeds in aanraking met agressieve schoonmakers die haar dagelijks stalken, uitschelden en proberen aan te rijden met hun grote rolcontainers of een schrobmachine of haar ook met een volle vuilniszak slaan. De eindverantwoordelijke coördinator van het schoonmaakbedrijf neemt geen verantwoordelijkheid voor het wangedrag van haar eigen personeel. De stations manager zou voor de rust en orde de coördinator van de schoonmakers erop moeten aanspreken dat ze haar personeel moet corrigeren maar dat doet hij niet. Ook de politie en beveiliging zou om dezelfde reden de coördinator op haar verantwoordelijkheid moeten wijzen haar personeel te corrigeren maar doet dat niet.
Het vervelende is dat ze niet de betreffende schoonmakers corrigeren maar haar nu bedreigen met bekeuringen.
Ze doen hun werk dus niet goed en willen in plaats van hun verantwoordelijkheid nemen en hun macht doen gelden, háár bekeuren.
Schandalig dat volwassenen zó onverantwoordelijk en kinderachtig met een verstandelijk beperkt autistisch meisje omgaan !
mogen reizigers flessen uit prullenbak pakken ?
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.