Fiets onterecht als niet ingeleverd beschouwd en slecht en slecht handelen en nalatig informeren klantenservice
Zaterdag 11 december huurde ik een OV-fiets bij Amsterdam Lelylaan en leverde deze zondagochtend, in bijzijn van getuige, in. Daarna stond ik nog even met deze persoon te praten en ongeveer een half uur later nam ik trein terug blijkt uit reisgeschiedenis. Dinsdag 13 september ontving ik een mail dat de fiets niet was ingeleverd en heb ik direct contact opgenomen. Ik gaf door wanneer ik de fiets had ingeleverd en de medewerkster gaf aan dat het voor mij aangepast was. Als klant mag je dan veronderstellen dat het geverifieerd is, correct bevonden en opgelost. Een week later kreeg ik tot mijn grote verbazing een mail dat de fiets niet aangetroffen was bij controle en er 350 euro in rekening werd gebracht, de bewijslast werd bij mij neergelegd. Ik huur al een kleine 10 jaar ov-fietsen en heb ze altijd schadevrij geretourneerd, aangezien de NS haar beslissing wijzigt mag ik, mede gezien het vervolggesprek waaruit blijkt dat NS informatie niet op orde had verwacht worden dat de bewijslas