beantwoord
Inchecken met Dal Voordeel
Beste mensen,
Op de site van de NS staat het volgende bij informatie over het Dal Voordeel abonnement:
"Checkt u 5 minuten voor of tijdens daluren in maar in de spitsuren uit? Dan reist u gewoon met 40% korting"
Ik vind dit een bizarre verwoording.
Er staat dus alvast dat je tijdens de daluren mag inchecken en tijdens de spitsuren uitchecken.
Ik mag dus bijvoorbeeld om 15u30 inchecken en om 18u uitchecken.
Daarnaast staat er (hoe ik het lees) dat je 5 minuten vóór de daluren (dus tijdens de spitsuren) mag inchecken en tijdens de spitsuren uitchecken. Dit zou dus betekenen dat je om 08u55 's ochtends (want dat is 5 minuten vóór de daluren) mag inchecken en dan zou reizen tot 18u 's avonds en dan reis je met korting. Maar dit is toch een volledig onrealistisch scenario?
Een andere mogelijke interpretatie is dat je om 15u55 mag inchecken en om 18u uitchecken, wat logischer is. Maar dan zie ik niet goed hoe het nuttig is om dat zo expliciet te vermelden.
Of betekent dit dat je bij inchecken om 15u58 en uitchecken om 18u niet met korting reist?
Kan iemand dit verduidelijken?
Met dank
Op de site van de NS staat het volgende bij informatie over het Dal Voordeel abonnement:
"Checkt u 5 minuten voor of tijdens daluren in maar in de spitsuren uit? Dan reist u gewoon met 40% korting"
Ik vind dit een bizarre verwoording.
Er staat dus alvast dat je tijdens de daluren mag inchecken en tijdens de spitsuren uitchecken.
Ik mag dus bijvoorbeeld om 15u30 inchecken en om 18u uitchecken.
Daarnaast staat er (hoe ik het lees) dat je 5 minuten vóór de daluren (dus tijdens de spitsuren) mag inchecken en tijdens de spitsuren uitchecken. Dit zou dus betekenen dat je om 08u55 's ochtends (want dat is 5 minuten vóór de daluren) mag inchecken en dan zou reizen tot 18u 's avonds en dan reis je met korting. Maar dit is toch een volledig onrealistisch scenario?
Een andere mogelijke interpretatie is dat je om 15u55 mag inchecken en om 18u uitchecken, wat logischer is. Maar dan zie ik niet goed hoe het nuttig is om dat zo expliciet te vermelden.
Of betekent dit dat je bij inchecken om 15u58 en uitchecken om 18u niet met korting reist?
Kan iemand dit verduidelijken?
Met dank
Beste antwoord door Tochjo
Het tijdstip van inchecken bepaalt het kortingspercentage voor de hele reis. Als u incheckt in de daluren, dan maakt het niet uit hoe laat u uitcheckt: uw hele reis maakt u dan met 40 procent korting. Ook als u uitcheckt in de spitsuren. Als u, zoals in uw voorbeeld, op een werkdag om 15.30 uur incheckt en om 18.00 uur uitcheckt, dan krijgt u dus 40 procent korting op de ritprijs voor die reis.
Er geldt een marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger bij het inchecken in de daluren. Volgens de definitie duurt de spits 's ochtends tot 9.00 uur, dus zou u pas vanaf 9.00 uur kunnen inchecken als u met korting wilt reizen. Omdat sommige stations bij het begin van de hal of perrontunnel poortjes hebben waar u moet inchecken, wordt het dan wel lastig de trein van 9.00 uur te halen. De marge zorgt ervoor dat u vanaf 8.55 uur kunt inchecken met korting, zodat u de trein van 9.00 uur nog kunt halen. En als u een eerdere trein kunt halen, die voor negen uur vertrekt, mag u die ook nemen.
Hetzelfde geldt bij de andere overgang van spits naar dal (inchecken vanaf 18.25 uur geeft korting), en bij de overgangen van dal naar spits (inchecken tot 6.35 uur en tot 16.05 uur geeft korting).
Bekijk origineelEr geldt een marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger bij het inchecken in de daluren. Volgens de definitie duurt de spits 's ochtends tot 9.00 uur, dus zou u pas vanaf 9.00 uur kunnen inchecken als u met korting wilt reizen. Omdat sommige stations bij het begin van de hal of perrontunnel poortjes hebben waar u moet inchecken, wordt het dan wel lastig de trein van 9.00 uur te halen. De marge zorgt ervoor dat u vanaf 8.55 uur kunt inchecken met korting, zodat u de trein van 9.00 uur nog kunt halen. En als u een eerdere trein kunt halen, die voor negen uur vertrekt, mag u die ook nemen.
Hetzelfde geldt bij de andere overgang van spits naar dal (inchecken vanaf 18.25 uur geeft korting), en bij de overgangen van dal naar spits (inchecken tot 6.35 uur en tot 16.05 uur geeft korting).
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.