Sticky

Nieuwe Sprinters op het spoor: testritten Sprinter Nieuwe Generatie

  • 12 november 2018
  • 94 reacties
  • 5989 Bekeken


Toon eerste bericht

94 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik heb intussen al 3 weken geen SNG (of een andere trein) van binnen gezien of gehoord, en dat zal ook niet snel veranderen, dus kan niet checken of er nu verbetering is.
De problemen met combineren van meer dan 2 stellen kwamen vanmorgen weer bovendrijven. Een trein uit 3x SNG had vanmorgen 23 minuten vertraging, de volgende ook 3 stellen kreeg ook problemen. Blijkbaar waren ze aan het experimenteren.
(Hoorn-Leiden).
Badge
De problemen met combineren van meer dan 2 stellen kwamen vanmorgen weer bovendrijven. Een trein uit 3x SNG had vanmorgen 23 minuten vertraging, de volgende ook 3 stellen kreeg ook problemen. Blijkbaar waren ze aan het experimenteren.
(Hoorn-Leiden).

Experimenteren gebeurt niet in een reizigersdienst, daar wordt een aparte rit voor gepland als dat nodig is of het gebeurt bij een werkplaats of opstelterrein.

En ben toch wel nieuwsgierig hoe u weet dat de vertraging voortkwam uit combineren van treinstellen ??
Dat is mij door verschillende personen verteld, niet precies de gevallen van vanmorgen maar eerdere incidenten (dat had dan ook niet zo moeten schrijven.... )
Buiten dat heb ik tot nu toe altijd meegemaakt dat grotere combinaties dan 2 stellen voor problemen zorgden bij de SNG

Dat ik denk dat het een experiment is; normaal rijden er tussen Hoorn en Leiden SNG met 6, 7 of 8 bakken. Nu is het vakantietijd en zijn het opeens 11/12 bakken.
Badge
Dat is mij door verschillende personen verteld, niet precies de gevallen van vanmorgen maar eerdere incidenten (dat had dan ook niet zo moeten schrijven.... )
Buiten dat heb ik tot nu toe altijd meegemaakt dat grotere combinaties dan 2 stellen voor problemen zorgden bij de SNG

Dat ik denk dat het een experiment is; normaal rijden er tussen Hoorn en Leiden SNG met 6, 7 of 8 bakken. Nu is het vakantietijd en zijn het opeens 11/12 bakken.

Er reden verlengde treinen vanwege de werkzaamheden op het traject Haarlem - Leiden dus helemaal geen experiment want ze rijden vaker met 3 treinstellen rond.

Ik heb zelf nergens gehoord dat de SNG met 3 treinstellen meer problemen heeft dan als ze met 2 treinstellen rondrijden. Volgens mij zijn de echte aanloopproblemen met de SNG zo goed als voorbij.
Er zijn inderdaad naar mijn weten geen problemen met 3x SNG. Elke dag rijdt die samenstelling dan ook gewoon volgens planning rond. Uiteraard kan er wel een probleem zijn met een individueel treinstel, net zoals dat met al het andere materieel het geval is, maar er is voor zover ik weet geen structureel probleem (en ik ga zelf toevallig a.s. vrijdag ook gewoon weer met 3x SNG op pad).
3x SNG is inderdaad niets nieuws op het traject Leiden - Hoorn. Een paar weken geleden weer eens stil gestaan op dat traject maar dat gebeurt lang niet zo vaak meer als in de eerste maanden
Dan was het iets anders en is er een onzin verhaal aan mij verteld....

Het valt mij ook op dat de problemen rond dit materieel minder groot zijn, en waarschijnlijk gelijk aan ander materieel, dat is de grootste winst.
Net uit een sng gegooid, het treinpersoneel heeft er weer 1 "defect" gekregen. Nu is iedereen naar de andere trein gegaan... en vervolgens rijdt die "defecte" leeg weg.
Reputatie 7
Badge +3
Veel defecten hebben te maken met nog weinig ervaring met de bediening. Dat is al langer bekend. Bij de Flirt zag je het eerste jaar hetzelfde verschijnsel.
Ja dat schrijf ik toch, niet goed bijgespijkerd. 2 andere NSers hebben die zwetende meneer op gang geholpen.
En die treinen zijn niet defect, ze gaan niet verder door een foute bediening. Dat ding kwam immers ook op tijd aan op het eindpunt. Als die defect is zou die trein er nu nog staan.
Badge
Net uit een sng gegooid, het treinpersoneel heeft er weer 1 "defect" gekregen. Nu is iedereen naar de andere trein gegaan... en vervolgens rijdt die "defecte" leeg weg.
Als de trein nadat deze leeg is toch wegrijdt heeft dan te maken met een defect welke betrekking heeft op de veiligheid, dan mag deze wel zonder reizigers rijden maar omdat de veiligheid van de reizigers niet gegarandeerd worden.

Overigens is het dan wel de vraag of het treinpersoneel hiervan de oorzaak is, soms overkomt het je gewoon op een traject dat je opeens geconfronteerd wordt met zo'n defect en krijg je die niet opgelost en dan rest je de voor ons zeer vervelende taak om een trein leeg te maken.
Reputatie 6
En die treinen zijn niet defect, ze gaan niet verder door een foute bediening. Dat ding kwam immers ook op tijd aan op het eindpunt.

Leg eens uit @Bob . Hoe weet je dit allemaal zo zeker, graag een onderbouwing in detail voor je beschuldigingen. Ik wil wel eens weten wat ze fout doen, en jij weet het schijnbaar precies ......
Nee, er wordt iedere keer beweerd dat het geweldige treinen zijn en er niets mis is, daar ga ik dan maar in mee.
Buiten dit forumpje wordt het er ook keer op keer geroepen dat het aan het personeel ligt en niet aan die geweldige SNG.
Ns en zijn personeel roepen maar wat, en daar moeten wij het als gewone klanten het mee doen...

In dit geval zag het eruit als ongelooflijke onwetendheid die door door collega's in een minuut verholpen werd.

Dus nee, natuurlijk weet ik het niet, mijn bericht was dan ook doorspekt met sarcasme en een vette knipoog.
Reputatie 6
Dus nee, natuurlijk weet ik het niet

Gelukkig maar @Bob Ik begon me al zorgen te maken dat ik vervoerd wordt in treinen met niet goed opgeleid personeel.

Iedere trein kan defect raken, oud of nieuw. Op een ander forumpje las ik al dat sommige SNG treinen al 140000 km en meer gereden hebben.
Dan kan er best eens wat defect raken en het dan mooi te lezen dat personeel elkaar even helpt bij het oplossen. Lijkt mij niet verkeerd.
Ja, ze kunnen defect raken, maar het leek me hier duidelijk om een herstart procedure fout.
Normaal doen ze een reset (duurt gemiddeld een kwartier), maar de trein werd niet helemaal stilgelegd.
Dat het minder voorkomt heeft ook te maken met een software update is mij verteld.
Reputatie 6
maar het leek me hier duidelijk om een herstart procedure fout

Je hebt er blijkbaar verstand van @Bob , maakte de trein dan een herstart procedure fout (= storing) of de machinist (= onkunde) ?
Nogmaals, ik neem aan dat de machinisten vakmensen zijn welke weten wat ze doen.
Je maakt het wel heel erg zwart-wit. Meestal is het gewoon grijs. Combinatie van factoren.
Waarom zou het onkunde zijn als je een keer een fout maakt? Iedereen maakt wel eens fouten.
Reputatie 6
@Julian als je de berichten van @Bob even leest snap je hopelijk waarom ik dit enigszins zwart/wit stelde. Ik snap zeker je opmerking dat dit vaak een grijs gebied is 😀

Reageer