Omreizen met een gedwongen overstap | NS Community
Sticky

Omreizen met een gedwongen overstap



Toon eerste bericht

429 reacties

Reputatie 5

Afgelopen weekend door werkzaamheden tussen Hoorn en Zaandam: een gedwongen uit/incheck op Alkmaar,zie:

https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/werkzaamheden-zaandam-hoorn-7-8-november-2020-67140

Omdat ik gedwongen  moest omreizen en ook nog via een andere vervoerder moest reizen (blauwnet) viel mijn vrije dag inchecken nij NS in de verkeerde, dure, periode. Wanneer de trein normaal had gereden had  ik meer dan voldoende om voor het begin van de dure tijd kunnen inchecken bij NS. Ik wilde Enschede-Deventer-Nijmegen-Sittard-Heerlen  nemen maar moest een lange omrijdtijd maken via Enschede Zwolle-Utrecht.. Dus weg Vrije reisdag Ik ging even na 4 uur in Enschede op de Blauwlijn naar Zwolle

Pas in ieder geval de planner zo aan dat die de juiste prijs geeft voor elk reisadvies [..]


Al ver voor de tijd van de OV-Chipkaart - zeker vanaf 1969 - was het tariefsysteem van NS gebaseerd op prijsberekening via de kortste route, maar werd een reis toegelaten over een snellere of meer comfortabele reisweg. Waarom zou je dat principe overboord zetten? Er zijn heel veel adviezen van de Reisplanner die niet via de kortste route gaan, maar alleen wanneer een reiziger (gedwongen) een poortje moet passeren kan de prijsopgave - via de kortste route berekend - fout zijn.

De (voorspelde) gevolgen van een domme plaatsing van poortjes moet je wegnemen door het systeem aan te passen. Kennelijk vinden (NS-)deskundigen dat dat onmogelijk is. Maar waarop kan het in Londen met een vergelijkbaar chipkaartsysteem dan wel?
(https://tfl.gov.uk/corporate/publications-and-reports/out-of-station-interchanges)

Pas in ieder geval de planner zo aan dat die de juiste prijs geeft voor elk reisadvies [..]


Al ver voor de tijd van de OV-Chipkaart - zeker vanaf 1969 - was het tariefsysteem van NS gebaseerd op prijsberekening via de kortste route, maar werd een reis toegelaten over een snellere of meer comfortabele reisweg. Waarom zou je dat principe overboord zetten? Er zijn heel veel adviezen van de Reisplanner die niet via de kortste route gaan, maar alleen wanneer een reiziger (gedwongen) een poortje moet passeren kan de prijsopgave - via de kortste route berekend - fout zijn.

De (voorspelde) gevolgen van een domme plaatsing van poortjes moet je wegnemen door het systeem aan te passen. Kennelijk vinden (NS-)deskundigen dat dat onmogelijk is. Maar waarop kan het in Londen met een vergelijkbaar chipkaartsysteem dan wel?
(https://tfl.gov.uk/corporate/publications-and-reports/out-of-station-interchanges)

 

, dus veel te laat in Zwolle.

Aan de NS reisplanner heb je niks wanneer de nauwkeurig geplande reis verstoord word en efr bovendien geen informatie op de scherm in het staion komt, ook niet in de treinschermen  en er ook niks wordt omgeroepen.En je met een zware kkoffer over de trappen/ bruggen bv Boxtel moetet sjouwen als bejaarde moet artrose!!

Veel gereisd in Duitsland met het goedkope 9 Euro kaartje in de maande juni,  juli en augustus.

Situatie met reizen even erg en erger, Vertaging door voorrang andere trein, draadbreuk, overstappen, chauffeur ziek gemeld, bom opruimen, sabotage aan seinsysteem, trein uitgevallen/gaat vandaaag niet verder dan hier.

Reageer