Recent actief
Zondag 17 oktober 2021 is de dienstregeling Vleuten-Leiden verstoord. Ik kan de oorzaak ervan niet vinden in de lijst ‘Storingen’. U wel?
Vandaag deed ik een retour vanuit België naar Eindhoven. Omdat er in Breda 20 minuten overstaptijd is, ben ik daar zowel op de heenweg als op de terugweg even uit het station geweest. Toen ik op de terugweg weer het station in wilde, beweerde het poortje in rood: “Barcode te vaak gebruikt” (ticket in de NSI-app). Helaas was die melding te snel weg om er een foto van te kunnen nemen.Er is echter geen limiet aan het aantal reisonderbrekingen. Bovendien is het helemaal niet zo vreemd om op de heen- en de terugweg een reisonderbreking te maken, maar daar houdt NS nu blijkbaar geen rekening mee.Kan het aantal keren dat een barcode wordt geaccepteerd dus flink worden verhoogd?Alvast bedankt
Bij een internationale rit heb ik bij een overstap een tijdelijk checkuit gedaan, om wat te eten te kopen. Omdat m’n internationaal ticket het poortje niet opende heb ik m’n OV kaart gebruikt.Dit moest opnieuw bij weer binnenkomen en ook op mijn uiteindelijke halte.De laatste tijdelijke checkin (bij binnenkomen) en de checkuit bij buitengaan op bestemming, zijn als rit aangerekend. Maar ik had reeds een ticket hiervoor.Via checkingemist worden deze echter door het matchen niet getoond.Hoe kan ik deze 2 checks alsnog laten schrappen en de rotkost recupereren?
Ik ben in het bezit van een 1e klas weekendkaart en reis soms ook doordeweeks met een 1e klas upgrade. Het valt me de laatste weken echter op dat de 1e klas vol zit met mensen zonder een 1e klas vervoersbewijs. Waarschijnlijk gebeurt dit omdat de NS nauwelijks controleert in de trein. Ik ben de laatste vier weken nog nooit naar mijn kaartje gevraagd in ieder geval. Ik voel me een beetje bekocht als deze situatie aanhoudt en een upgrade weinig aan comfort toevoegt. Wordt dit door meerdere mensen opgemerkt?
Ik vind het maar niks dat de SGMM gaat verdwijnen want dan zijn er te wijnig sprinters naar Zandvoort en hoorn ik mis het ook toen er SGMM's naar Uitgeest en hoofddorp gingen en ik wil dat dat ook weer het zelfde word bovendien doet de slt er 34 min over en de SGMM 31 min dus ik vind de SGMM vlugger en heeft ook in de binnenkant een electrics bord waar op staat waar hij naar toe gaat en de slt heeft dat niet. en om wat voorn reden gaat de SGMM ijgenlijk uit dienst. Het is ook minder handig voor bejaarden mensen want bij de slt vloept dat vloertje van die deuren opgeefment weg. En bij de SGMM is dat niet. Dit was mijn aan moedeging groetjes PACOHUIS
Ik loop tegen een probleem aan. Ik ben namelijk begonnen met een nieuwe baan in Leusden en daar werk ik ook in het weekend. Sommige dagen moet ik daar om 7.00 aanwezig zijn, maar dit gaat niet omdat er in het weekend geen treinen rijden rond deze tijden. Ik reis altijd vanaf Naarden Bussum. Nu is mijn vraag of de NS hier een oplossing voor heeft? Mvg, Milou
Ik ging zaterdagmiddag de 11e met de stoptrein van 10 voor half 5 van Utrecht naar Culemborg, en omdat ik niet meer zo goed ter been ben zoek ik altijd goed uit wat er komt zodat ik sta op een plek waar de trein ook echt stopt zodat ik niet te ver hoef te lopen. Deze trein reed helaas niet ver genoeg door en veel mensen moesten terug lopen. Ik hoorde de machinist die van de trein af ging zeggen tegen de machinist die de trein verder ging rijden dat hij de trein moest spreiden over de reizigers? Is dat nieuw? Hij vond het zelf in elk geval erg grappig want hij grijnsde er breed bij, en ja, dat kon ik zien want hij had geen mondkapje op, maar dit terzijde want die discussie wordt al op zo'n 100 andere plekken gevoerd. Maar mijn vraag is dus, zijn er nieuwe regels waar treinen moeten stoppen? Ik heb echt speciaal uitgezocht hoe ik kon zien waar treinen stoppen zodat ik niet onnodig veel hoef te lopen, en ik zou dan de nieuwe regels graag willen weten.
Mijn echtgenote en ik hebben samen geld terug gevraagd vanwege een vertraging. Het gaat dus om dezelfde reis en dezelfde aangeleverde info. Zij heeft een hoger bedrag terug gekregen dan ik.Hoe is dit mogelijk?
Beste forumleden, heeft een van jullie dit wel eens meegemaakt? Vandaag wilde ik naar Bad Bentheim vanaf Kampen. Voor het NL deel wilde ik reizen op een dalvoordeelactie kaartje (17,50 retour). Voor het int deel Hengelo-Bad Bentheim (eigenlijk maar 1 station maar oké) een kaartje gekocht op de site van NS int met 100% korting in NL. Als begin station Kampen ingevuld. So far so good. Ik had effectief maar krap 3 uur in Bad Bentheim ivm de daluren-beperkingmaar dat vond ik geen probleem. Gisteravond eea gecheckt op werkzaamheden, geboekt en geprint. Echter vanmorgen bleek dat er maar zeer beperkt treinen reden tussen Hengelo en BB wegens te weinig materieel (dus geen ongeluk of versperring). Mijn eerste trein zou sowieso niet rijden. Er werd gesproken over businzet met 60 minuten extra reistijd. De Ic naar Berlijn doet BB ook aan, Ik heb meteen via de chat contact gezocht met NS int maar zij gaven aan dat ik dan een ander extra kaartje moest kopen. Ik had op dit forum al gevonden al je b
Ik moet deze week iemand met de auto van de trein halen op Utrecht centraal. Waar is tegenwoordig de Kiss & Ride? Voorheen was er een aan de centrumzijde (bij de taxi's) en aan de Jaarbeurszijde. Alvast bedankt!
Zaterdag op zondag was er een incident bij station Veenendaal de klomp. Hierdoor kon de trein niet verder en moesten wij wachten op een rescue trein. Maar hiervoor was er bij aankomst geen bus meer die mij naar huis kon brengen. Daardoor genoodzaakt een taxi te nemen. kan ik deze kosten verhalen?
Bij deze de vraag of er plannen zijn om iets te doen aan de lachwekkend slechte Intercityverbinding tussen Leiden en Utrecht, waar op ieder station na Woerden gestopt wordt en de snelheid soms zo laag ligt dat je bijna liever op de fiets zou zitten. Er rijdt nu eens in het half uur een stoppende Intercity en een lullig Sprintertje dat tussen Leiden en Alphen pendelt, en de Intercity keert op Utrecht om om via Woerden terug naar Den Haag of Rotterdam te rijden. Wat moet ik als reiziger in nietszeggende dorpjes als Bodegraven of de weinig spannende uithoek van Leiden, Lammenschans? Er zijn te weinig stops voor een Sprinter en te veel voor een Intercity. Ik denk dat de regio Leiden op deze lijn beter twee stops voor de Sprinter kan gebruiken dan één voor de Intercity.
Afgelopen vrijdag stapte ik op Rotterdam Centraal in de trein naar Leeuwarden. In de trein werd omgeroepen dat dit de intercity was van Rotterdam Centraal naar Leeuwarden en zou stoppen op enkele tussenliggende stations. Vervolgens werd vlak voor binnenkomst op station Zwolle omgeroepen dat het treinstel waar ik in zat afgekoppeld ging worden in Zwolle. Wat betekende dat ik dus in het andere treinstel moest plaatsnemen, omdat ik verder reisde richting Leeuwarden. Ik heb in de jaren 90 regelmatig gereisd tussen Leeuwarden en Venray en dan werd altijd omgeroepen dat een treinstel niet verder reed of een andere bestemming had aan het begin van de reis en op de tussenliggende stations. Ook stond dit aangegeven op de borden op het perron. Bv. het achterste deel van de trein rijd tot station Zwolle. Maar dit stond nu niet op het bord aangegeven. Is er een reden voor dat deze informatie niet aan het begin van de reis wordt omgeroepen en op de borden op het perron wordt aangegeven?
Kunst is een erg subjectief iets, iedereen vindt er wel iets van. De een positief, de ander negatief, zeker als het gaat om kunst in de trein. Ik vroeg me af wat de gedachte is achter de kunst in de Nieuwe Intercity Dubbeldekker, de DDZ. Gisteravond in het NS Trefpunt daar het volgende over gezien, dat wilde ik jullie toch niet onthouden. "Kunst in de Nieuwe Intercity Dubbeldekker". Het is kunst van Onno Poiesz. Het zijn "'verbannen' of 'verboden' voorwerpen die begrippen als veiligheid, vandalism, gedrag en consumeren symboliseren. Deze voorwerpen worden getransformeerd tot een nieuwe positieve functie en gebruiksvoorwerp: de hedendaagse deurduwer." Voor wie het complete verhaal wil lezen, hoop ik dat de foto leesbaar is.
Waar kan ik deze vinden?
Het is al vele malen hier op het forum aan de orde geweest, deze vraag, maar je krijgt eigenlijk nooit een duidelijk antwoord, integendeel, meestal lopen topics die opmerkingen maken over de geringe aanwezigheid van de conducteur (of HC) in de trein, gewoonweg dood zonder dat er een afdoende verklaring is.Vandaag de dag wordt de geringe aanwezigheid van HC's in de trein gegooid op corona, maar dat is natuurlijk maar een gedeeltelijke waarheid, want ook in de jaren 2015-2019, toen corona nog ver van ons bed was, werd al regelmatig geklaagd over conducteurs die zich gedurende de rit terugtrokken in ruimtes die niet toegankelijk zijn voor de reizigers en gewoon onzichtbaar bleven tot het volgende station.Dit probleem speelt nog steeds, nog steeds kom je het in talloze topics tegen op dit forum. Maar een afdoende antwoord ontbreekt nog steeds.Op TV in de reclamespotjes zie je goedlachse HC's die bij “hun” trein allerlei reizigers vriendelijk te woord staan, IN de trein TIJDENS de reis een
Goedemiddag, Vanochtend heb ik een dagretour en een fietsticket online aangeschaft.Beiden gedateerd op de datum van morgen. (12 augustus) Bij nader inzien kan ik het dagretour en het fietsticket niet gaan gebruiken aangezien mijn zwager plotseling op sterven ligt.Later op de dag contact opgenomen met de Klantenservice NS met de vraag of de tickets ongeldig gemaakt kunnen worden en ik een code zou kunnen krijgen om de tickets op een andere datum zou kunnen gebruiken. Omdat ik volgends de medeweker de E-tickets al gedownload had en in mijn NS-app had staan waren er geen mogelijkheden om het te annuleren anders had het wel gekund. Ik vind dat toch wel erg teleurstellend. ik ben van mening dat uit coulance hier naar mogelijkheden gezocht had kunnen worden en NS zich niet zo strikt achter hun voorwaarden dient te verschuilen. Met groetFrits L.
Dit is een topic om onvrede over de DDAR te uiten. Een aantal klachten. 1. Geen airco 2. Maakt te veel lawaai 3. Bankjes zitten niet lekker 4. Geen gelijkvloerse instap 5. Geen stopcontacten 6. Geen wifi 7. Ouderwetse toiletten 8. Onfris interieur 9. Versleten verf 10. Ouderwets gespoten 11. 1e klas in de meeste gevallen nep 1e klas Vul me nog aan als je meer klachten hebt
Waar rijdt de net geïntroduceerde nieuwe virm nou eigenlijk? Ik wil eens heel graag reizen met deze trein en kijken hoe dat nou eigenilijk is. Ik woon in Amersfoort.
Tijdens mijn treinreis van Leeuwarden naar Den Haag zit vanaf het vertrekpunt een jonge dame 1e klas omdat haar telefoon opgeladen moet worden. Ze kijkt de hele tijd schichtig om zich heen of er geen conducteur aan komt.Ze heeft even niet opgelet en plots loopt de conducteur de coupe binnen. Wat schetst mijn verbazing, hij ziet het, kijkt haar aan, zegt niets en loopt door. Waarop zij snel het hazenpad kiest.Daar begrijp ik dus niets van.
Ik zag dat er gisteren kamervragen zijn ingediend over het traject Alkmaar - Den Haag en met name over de verbinding Alkmaar - Haarlem in de spits. Het komt er op neer dat de rechtstreekse verbinding moet terug keren. Ik ben wel benieuwd wat hier uit gaat komen. https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamervragen/detail/2020Z00914/2020D02015 Er worden twe voorbeelden genoemd van drukke treinen. Dinsdag 22 januari was geen goed voorbeeld. Toen was er een defecte trein waardoor de spitsIC van 7.34 van Alkmaar naar Haarlem tot Beverwijk reed en erna ook materieel tekort was (stond in de app). De overstap van drie minuten naar Den Haag op Haarlem is wel broos.
Zit in de trein van 18:42 rotterdam-amsterdam en denk rustig te kunnen gaan zitten in de 1ste klas. Vanaf delft is dit echt voorbij. Studenten(?) komen luidruchtig zitten zonder mondkapjes.Denk loop wel even verder en dan zie je een man zonder schoenen en mondkapje aan.gaat er nog gecontroleerd worden? Helpt het als ik een melding maak via whatsapp?Of is het de bedoeling dat jullie mensen liever met de auto zien reizen?
Hallo, ik had een vraag aangezien het ov in Luxemburg gratis is, Kun je vanaf 1 station in België (gouvy) Al gratis reizen naar Luxemburg?