Recent actief
Komende vanuit Leiden naar Voorschoten stoppen alle treinen achteraan het perron. Nooit bij de uitgang/trappenhuis. Ik vind dit zeer klantonvriendelijk ten aanzien van mijzelf, en andere slecht ter been zijnde mensen. Klacht door gegeven aan controleur, komt met een wazig verhaal over borden. Alsof je borden niet kunt verplaatsen. Verschrikkelijk slechte service.
Dit topic is puur bedoeld om te informeren. Persoonlijke meningen wel of niet een mondkapje etc graag niet plaatsen om het overzichtelijk te houden. Concrete vragen zijn welkom over het mondkapje zelf.De mondkapverplichting, wat wordt er van reizigers verwacht:Het kabinet heeft aangegeven dat sinds 1 juni er een verplichting geldt in al het openbaar vervoer dat iedereen een mondkapje moet dragen. Een mondkapje mag niet-medisch zijn en men mag ze zelf maken.Een mondkapje voldoet als deze over de neus en mond gedragen kan worden, goed afsluit en met elastieken om de oren zit. Vastzetten via het hoofd is ook een optie.Edit 1 december 2020:Vanaf 1 december vervalt het dringende advies en komt er via de tijdelijke Coronawet een mondkapverplichting op zowel het station als op het perron en in de winkels op het station. Iedereen is dus verplicht een mondkapje op de juiste wijze te dragen op het gehele station.Medische uitzonderingen: Iedereen in de trein is vanaf 13 jaar en ouder verplicht ee
Ik word zojuist lastig gevallen door de conductrice op trein 4208 om 7 uur in de trein van Utrecht naar Rotterdam. Mijn opgevouwen brompton staat net als de afgelopen 12 jaar keurig opgevouwen naast mij voor de lege plek naast mij. Er zitten 3 mensen in de coupe. De conductrice draagt mij op de fiets die enorm in de weg staat, op het balkon te zetten….dit heb ik in 12 jaar nog nooit meegemaakt. Ik sla er de eigen regels van NS op na. Pas als er hinder is voor andere passagiers kan de conducteur verzoeken de vouwfiets op het balkon te zetten ( NS onderscheidt 2 categorieën: gewone fietsen en vouwfietsen) ik besluit te blijven zitten maar voel me zo vroeg in de ochtend buitengewoon onwelkom onderweg naar mijn werk in het ziekenhuis waar ik weer een lange dag ga werken. Naar dat het zo moet in de trein in deze tijd...kan iemand mij vertellen wat nu precies de regels zijn?
Bij de Ikea kun je een gratis kerstboom ophalen. Mag je deze ingepakte boom meenemen in de trein?
Goede middag Heel fijn als alle dubbeldekkers worden gerenoveerd ben ik soms blij mee. Maar er wordt weer geen rekening gehouden met rollators scootmobiel en rolstoelen deze klanten blijven altijd op het middestuk staan bij de tochtigge deuren en de trede worden nog steeds niet verlaagd gelijk met het perron zoals dat is beloof al jaaaaaren geleden daarom sorry voor mijn kritiek en is de NS nog steeds niet volwassen. Ook de IC van Eindhoven naar Rotterdam /Den Haag veel te weinig rijtuigen voor deze doelgroep op zo lange trein soms maar 1 rijtuig en dan zit die of aan het einde achter de Loc of helemaal voor de Loc en voor de rest is die IC verder geweldig dus niet alleen kritiek van mij. Met vr.gr. Ton ATLA
Door mijn autisme en astma kan ik geen mondkapje dragen. Mag ik in het OV een spatscherm dragen. Anders word ik wel heel erg beperkt in mijn bewegingsvrijheid , daar ik ook geen rijbewijs / auto bezit. Ik ben in het bezit van een autisme pas.
kan iemand mij please vertellen waar dit voor dient? Het is niet uitklapbaar of indrukbaar (ja we hebben hard gedrukt, ik hoor het u al denken). Iemand enig idee? Iemand?
Tot voor een half jaar geleden was er nog gratis wifi (KPN ) op het station Amersfoort Centraal. Waarom is dit niet meer?
Zag net dat er al heel wat gepost is over opladen van telefoon of laptop in de trein, maar nog niets over ‘n mogelijkheid om de fietsaccu op te laden wanneer de tweewieler mee reist.Die mogelijkheid zal er dus nog wel niet zijn, maar ‘t zou best wel handig kunnen zijn wanneer ze er alsnog zou komen.Denk dat ‘t ‘n kwestie is van ‘n stopcontactje of drie bij de plekken waar de meereizende fietsen geplaatst kunnen worden.
Sinds enkele dagen word ik zeer dwingend toegesproken als ik op Utrecht CS het perron oploop: ‘Loop je even door!? Dan is er ruimte voor iedereen’ (bis). Vervolgens prop ik me in de spits in -alweer- een extra korte trein. ik wil hier van verschoond blijven. Loop zelf door!
Ik zit dagelijks in de trein en wat mij op valt is dat er nog steeds slecht gecontroleerd wordt, en nu er een extra maatregel geldt is het helemaal ergerlijk. Wat ik zie is het volgende wat de mondkapjes aan gaat: Mensen lopen zonder het mondkapje buiten al op te doen de trein in. Ze doen het mondkapje af in de trein als ze de trein uit gaan Ze zitten te eten, te drinken, te bellen met het mondkapje onder hun kin Ze gebruiken een sjaal als mondkapje Ik heb zelfs een gebreid/gehaakt mondkapje gezien En wordt hier wat van gezegd door een conducteur? Nee. Gisteren zag ik op Utrecht centraal zelfs een conducteur/machinist door een collega zonder mondkapje de trein in gaan, en deze conducteur gaf een reiziger wel een standje over het correct dragen van het mondkapje, wat ook zo hoort, maar het is wel met 2 maten meten...… Beste NS kom met goede maatregelen, roep de nieuwe regels regelmatig om in de trein en op de stations dan is het voor de reiziger ook duidelijk.
Op de voorzieningen pagina van de website van de NS bij station Dieren staat een oud/foutief adres vermeld bij de details van P+R.Via de chat geprobeerd hetzelfde door te geven, maar, na wat standaard vragen over mijn geboortedatum, die voor dit probleem niets toevoegt, geeft de uiteindelijk derde persoon in de chat aan dat hij/zij het snapt.Het juiste adres, om met een voertuig binnen te komen, is aan de Harderwijkerweg nummer 2. Zoals het inmiddels ook in de navigatie app van Apple is komen te staan. Het oude/foutieve adres is mogelijk nog van voordat de traverse aangelegd werd.
Hallo!Sinds een paar weken reis ik met de trein, dit vond ik altijd erg spannend. Tegenwoordig gaat het heel goed, alleen gaat mijn geplande reis deze week niet door. Ik moet met een stopbus van Haarlem naar Overveen. Ik heb geen idee hoe dit werkt, kan iemand mij (graag een uitgebreide :)) uitleg geven over hoe dit werkt en hoe ik bij de stopbus kom? Extra informatie mag natuurlijk!Alvast heel erg bedankt!Groetjes :)
Hallo, Ik ga naar Zwolle met de trein. Aan de ene kan van het station in Zwolle zit de Starbucks en daar ga ik dan graag iets lekkers halen. Ik moet bij de andere kant van het station zijn, dus moet ik weer in bij de ene kant en er weer uit bij de andere kant. Kort gezegd: ik ga uit de trein. Check uit. Koop Starbucks. Check weer in en check weer uit aan de andere kant binnen een korte tijd. Kan dit? Ik heb trouwens een ov kaart met studentenreisproduct.
Beste iedereen,Ik ben 15 jaar oud en wil graag met de trein naar Zwitserland reizen zonder een persoon boven de 18, ouder of voogd. Ik vroeg me af of in hoeverre dit mogelijk is. Zwitserland zit immers niet in de EU dus er gelden wellicht andere regels… Ik weet wel dat je met de trein naar Duitsland kan reizen als je de papieren hebt waarin staat dat je ouders toestemming geven voor je reis. Maar geldt deze regel ook voor Zwitserland?Alvast bedankt!
Sommige treinstellen worden op een ststion gesplitst waardoor mensen naar het voorste of achterste treinstel moeten verkassen om hun reis te vervolgen.Wat mij verbaasd is dat hier geen melding van wordt gemaakt in de reisplanner. Kunnen jullie dit implementeren?
NS heeft de plannen bekend gemaakt voor de dienstregeling 2021. https://nieuws.ns.nl/ns-legt-dienstregeling-2021-voor-aan-regionale-overheden-en-reizigersorganisaties/ Er komt eindelijk een oplossing voor de overvolle sprinters tussen Nijmegen en Den Bosch op zondag.
Wtf. Trein rijdt gewoon langs het station. Tilburg universiteit richting Dordrecht. Waarom stopt die niet gewoon. De berichtgeving laat ook zwaar te wensen over.
ik heb begrepen dat dit een samenwerking is tussen NS en eneco hoeveel stuks rijden van deze rond, het is naar mijn idee wel bijzonder ik heb er zelfs meegereisd, het ziet er wel afwijkend uit om eerlijk te zijn, het gaat om de VIRM 9556
Hallo, even een vraagje uit nieuwsgierigheid, Hoe gaat SNG SGM verder vervangen? Is dit al bekend? Is er trouwens ook bekend wat er gaat rijden (SLT of SNG)? En blijft (1)4600 gedeeld SLT en SNG rijden of gaat dat net zoals 3300 (uit mijn hoofd) helemaal SNG rijden? Wacht op reacties
Beste, ik heb de vraag of het dragen van een face shield in plaats van een mondkapje in de trein ook is toegestaan? (Ik heb al een aantal conducteurs dit wel zien dragen namelijk) alvast bedankt! juul
Net als veel reizigers zie ik de conducteurs niet of nauwelijks, en medereizigers rekenen daar blijkbaar ook op.Ik zat vandaag in een coupé (Castricum-Amsterdam Amstel) met 5 mensen zonder mondkapje en geen optie om de conducteur te waarschuwen.Ook bij uitstappen niet, want ze stond maar paar seconden buiten om even te fluiten aan andere uiteinde van de trein.
Vroeger hadden we in Zeeland nog een echte intercity die naar Amsterdam ging. Waarom is dit nu enkel een stoptrein geworden? Komt hier binnenkort verandering in? https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5144366/compensatieplan-zeeland-rechtbank-gevangenis-en-betere