Beste iedereen,Ik ben 15 jaar oud en wil graag met de trein naar Zwitserland reizen zonder een persoon boven de 18, ouder of voogd. Ik vroeg me af of in hoeverre dit mogelijk is. Zwitserland zit immers niet in de EU dus er gelden wellicht andere regels… Ik weet wel dat je met de trein naar Duitsland kan reizen als je de papieren hebt waarin staat dat je ouders toestemming geven voor je reis. Maar geldt deze regel ook voor Zwitserland?Alvast bedankt!
Sommige treinstellen worden op een ststion gesplitst waardoor mensen naar het voorste of achterste treinstel moeten verkassen om hun reis te vervolgen.Wat mij verbaasd is dat hier geen melding van wordt gemaakt in de reisplanner. Kunnen jullie dit implementeren?
NS heeft de plannen bekend gemaakt voor de dienstregeling 2021. https://nieuws.ns.nl/ns-legt-dienstregeling-2021-voor-aan-regionale-overheden-en-reizigersorganisaties/ Er komt eindelijk een oplossing voor de overvolle sprinters tussen Nijmegen en Den Bosch op zondag.
Wtf. Trein rijdt gewoon langs het station. Tilburg universiteit richting Dordrecht. Waarom stopt die niet gewoon. De berichtgeving laat ook zwaar te wensen over.
ik heb begrepen dat dit een samenwerking is tussen NS en eneco hoeveel stuks rijden van deze rond, het is naar mijn idee wel bijzonder ik heb er zelfs meegereisd, het ziet er wel afwijkend uit om eerlijk te zijn, het gaat om de VIRM 9556
Hallo, even een vraagje uit nieuwsgierigheid, Hoe gaat SNG SGM verder vervangen? Is dit al bekend? Is er trouwens ook bekend wat er gaat rijden (SLT of SNG)? En blijft (1)4600 gedeeld SLT en SNG rijden of gaat dat net zoals 3300 (uit mijn hoofd) helemaal SNG rijden? Wacht op reacties
Beste, ik heb de vraag of het dragen van een face shield in plaats van een mondkapje in de trein ook is toegestaan? (Ik heb al een aantal conducteurs dit wel zien dragen namelijk) alvast bedankt! juul
Net als veel reizigers zie ik de conducteurs niet of nauwelijks, en medereizigers rekenen daar blijkbaar ook op.Ik zat vandaag in een coupé (Castricum-Amsterdam Amstel) met 5 mensen zonder mondkapje en geen optie om de conducteur te waarschuwen.Ook bij uitstappen niet, want ze stond maar paar seconden buiten om even te fluiten aan andere uiteinde van de trein.
Vroeger hadden we in Zeeland nog een echte intercity die naar Amsterdam ging. Waarom is dit nu enkel een stoptrein geworden? Komt hier binnenkort verandering in? https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5144366/compensatieplan-zeeland-rechtbank-gevangenis-en-betere
Mijn vriendin had een actie retour kaartje voor €40,- gekocht voor de thalys. Ze kan niet meer dus wil ik hem overkopen, alleen hoorde ik dat de kaartjes op je id staan. Klopt dit, of kan ik het kaartje gerust overnemen?
De boa medewerker wou mij samen met zijn collega van de trap af gooien toen ik daar liep met mijn fiets. Ik was hier niet van gediend en vond het ongepast. Ik zei vind je dat normaal dat is hardstikke gevaarlijk Dat vonden ze grappig waarna ik ze uitschold voor zwakzinnige. Daarna hebben ze mij 15km achtervolgd en geprobeerd om klem te rijden met hun auto. Ik heb telefonisch al een klacht ingediend. Maar wil graag nog wat meer gegevens weten over deze boa,s. Hoe kan ik mijzelf beschermen tegen dit soort boa,s.? Het is toch helemaal niet de bedoeling dat een veiligheids medewerker een fetisj heeft voor het intimideren van mensen... Ik heb gister mijn ov chipkaart weggegooid. U zult mij niet meer vinden in de trein. Mijn vertrouwen is weg en jullie hebben mij bang gemaakt. Dit hebben jullie nog niet opgelost en ik vind het niet netjes dat zulke aggresieve medewerkers gemachtigd zijn om mij aan te vallen, te intimideren, uit te schelden en te bedreigen. Ik weet nog niet
Is het mogelijk om met een weekend vrij abonnement van ns naar buitenlandse stations te reizen? Zo ja, welke zijn dit dan? Ik wil namelijk een keer in het buitenland spotten maar wil het liefst niet al te veel bij betalen.
Hoeveel Ampère trekt de stroomaansluiting in de eerste klas maximaal? Graag een concreet antwoord!
Hallo, wie kan mij in meer detail vertellen hoe een gemiddelde dag eruit ziet bij V&S? ik ben me aan het voorbereiden op de selectieprocedure en daar werd gesteld dat het handig is me goed in te lezen. Alvast bedankt
Hoi! Ik hoor zo her en der dat het de bedoeling is dat studenten voorlopig niet in de spits reizen (o.a. https://nos.nl/artikel/2333883-kabinet-en-onderwijsinstellingen-spreken-af-geen-studenten-in-de-spits.html), maar ik kan nergens helemaal vinden in hoeverre dit echt een harde regel is en er ook op gecontroleerd wordt. Op zich een hele begrijpelijke regel, maar ik studeer zelf in Antwerpen en daar zijn de universiteiten wel in zekere zin geopend. De examens in juni vinden daar nog steeds fysiek op de campus zelf plaats. Dit betekent dus dat ik als student zijnde dus wél gebruik moet maken van het openbaar vervoer (met name de trein Breda-Antwerpen). Ik vraag me hierdoor dus wel een beetje af in hoeverre dit zonder problemen mogelijk gaat zijn (ik heb sowieso ook geen idee hoe de grenscontrole voor die trein plaatsvindt, iemand enig idee?). Weet iemand dit toevallig? Alvast bedankt!
Moeten kinderen die alleen reizen hun ID laten zien ?
Als ik een internationale treinreis neem, reis ik met de ticket op mijn smartphone. Ik heb nu al twee keer gemerkt dat deze code niet werkt om het poortje te openen om het station binnen te komen. De laatste keer heb ik het poortje geopend met mijn ov-kaart en, vervolgens binnengekomen, aan de andere kant weer 'uitgecheckt'. Is het inderdaad zo dat de poortjes de qr-code van zo'n digitaal ticket niet kunnen lezen?
Wie zijn mensen van Ipsos en waarom controleren zij de kaarten in de trein (vandaag Almelo - Enschede route)
Goeiedag allen, Gister kreeg ik een brief op de deurmat met een boete van 99 euro voor de 'goede bedrijfsgang verstoren door te roken op een perron'. Nu ben ik een aantal maanden geleden bewust overgestapt op de E-sigaret mbt mijn gezondheid. Maar goed, dat doet er niet toe. Ik wachtte op de trein van Utrecht centraal naar Amsterdam Centraal. Samen met mijn broer liep ik naar de voorkant van de trein om nog even te kunnen roken en vervolgens in te stappen. Toen ik de deur wilde openenbleek dat niet te kunnen. In het midden van de trein kon alleen ingestapt worden ivm een controle. Ik loop met mijn E-sigaret zonder erbij na te denken richting het midden van de trein om daar in te stappen. Zonder erbij na te denk liep ik daarom in het gedeelte waar niet gerookt mag worden. Voor dit feit werd ik meteen aangesproken, E-sigaret in mijn achterzak gestopt, waarna ik vervolgens toch mijn ID moest tonen. Nu begrijp ik dat dit wettelijk gezien niet is toe gestaan en dat accepteer ik. Echter
Dag allen, Ik ben op dit moment bezig met mijn universitaire scriptie. Een punt dat aan bod komt is camera’s in treinen. Ik heb op dit forum al een paar enorme treinfanaten langs zien komen, dus er is vast wel iemand die hier een antwoord op weet. Hangen er in NS, Arriva en Veolia treinen beveiligingscamera’s? Zo ja, in welke soort treinen? Ik heb er namelijk zelf nog nooit een gezien. Of zitten ze zo goed verstopt? En is het mogelijk om deze beelden op te vragen wanneer ik bijvoorbeeld iets belangrijks heb laten liggen? Alvast dank! (Sorry als dit het verkeerde subforum is!)
Hoe kan het eigenlijk dat zo lang ik leef (37) de trein van Amsterdam naar Maastricht 2,5 uur duurt? Wanner gaan we eindelijk sneller?
Deze vraag zal vast meerdere malen zijn gesteld; waarom wordt - met het oog op de drukte in de spits - de eerste klas coupe niet afgeschaft? Mijn ervaring is dat in de randstad de eerste klas coupe nagenoeg leeg is in de spits. Het opheffen zorgt logischerwijs voor meer zitplaatsen en (dus) minder irritatie. Bovendien zijn er echt belachelijk veel eerste klas coupes, dat zou in ieder geval kunnen worden teruggebracht tot één coupe. Een ogenschijnlijk simpele oplossing om wat te doen aan die extreme spits. Ben benieuwd waarom de NS hier niet voor kiest. Ik verwacht een antwoord in de trend van: "er zijn altijd een paar mensen die eerste klas willen zitten en dat willen wij als NS ook aanbieden". Daarop zou ik dan menen dat het algemeen belang van de grootste groep reizigers gebaat is bij afschaffing van de eerste klas zodat je meer kans maakt op een zitplek en niet boven op elkaar staat tijdens het (vee)vervoer.
Beste NS, deze vraag gaat over "reizen op saldo" bij een uitval van treinen. Gisteren rond 18.10 uur kwam ik op station Deventer en wou reizen naar Apeldoorn met de trein van 18.24. Na het passeren van de poorten zag ik op de Reisplanner Xtra dat alle treinen tussen Deventer en Apeldoorn waren geannuleerd wegens aanrijding. De reisplanner adviseerde de trein van 18.14 naar Zutphen te nemen en dan met de Arriva trein van Zutphen naar Apeldoorn. Heb in de haast geen omroepbericht gehoord. De reisplanner gaf mij dus direct een omreisadvies en daarom heb ik niet ingecheckt bij Arriva (was al ingecheckt bij de poorten van Deventer). De reisplanner gaf op dat moment niets aan over businzet. Heb gewoon uitgecheckt bij aankomst op Apeldoorn en geen gebruik gemaakt van de Arriva-palen. Er was geen controle in de Arriva-trein. Financieel is het dus goed gegaan, ik nam immers aan dat ik niet hoefde bij te betalen wanneer de reisplanner mij dit advies geeft. Toen ik in de Arriva-trein zat kli