Om 06:34 uur (Dal Vrij) check ik in op. Ik reis 2 km mee en stap uit op Centraal Station.
Vanwege de goede voorzieningen aldaar, ga ik zeer uitgebreid ontbijten.
Kan ik vervolgens rond 08:30 uur zonder dat ik ben uitgecheckt, mijn reis vervolgen?
Bladzijde 8 / 15
Ik vind best dat Arie_H daar een punt heeft, we zijn toch klanten ? Klanten behandel je beter dan reizigers.
Ik vind eigenlijk van niet.
Wat is er eigenlijk mis mee om een reiziger een.....reiziger te noemen? Ik bedoel...we zijn toch reizigers? We reizen mee met de trein. 😛 Hoe kan dat nou een belediging zijn?
Reizigers zijn externe factoren waarvan de invloed op de bedrijfsvoering zo veel mogelijk beperkt moet worden. Door regeltjes en boetes bijvoorbeeld.
Klanten zijn degenen voor wie je het allemaal doet. Voor wie je een stapje extra zet of een oogje toeknijpt als dat een keer nodig is. Klanten zijn belangrijker dan regels, reizigers niet.
Dat on-topic blijven spreekt me wel aan. 😳
Ja bij een ander topic wordt er gewaarschuwd maar hier is het geen enkel probleem.
Je zou haast denken dat NS hoopt dat de vraag vergeten wordt.
Je zou haast denken dat NS hoopt dat de vraag vergeten wordt.
Reizigers zijn externe factoren waarvan de invloed op de bedrijfsvoering zo veel mogelijk beperkt moet worden. Door regeltjes en boetes bijvoorbeeld.
Klanten zijn degenen voor wie je het allemaal doet. Voor wie je een stapje extra zet of een oogje toeknijpt als dat een keer nodig is. Klanten zijn belangrijker dan regels, reizigers niet.
Een oogje dichtknijpen doet NS al best wel vaak hoor. Er zijn genoeg ´´klanten´´ die zich in de trein niet aan de regels houden, toch word daar wel eens een oogje voor dichtgeknepen.
Maar stel nou he.... dat je als ´´klant´´ bijv een supermarkt binnenloopt en je ziet een product staan waarvan je denkt van.... he, dit wil ik hebben maar de prijs vind ik te hoog. dan kan je ervoor kiezen om dat product niet te kopen, of je kan dat product alsnog stiekem in je tas doen en proberen de winkel uit te lopen (wat dus tegen de regels is) maar als je dan word betrapt dan ben je zwaar de sigaar. Denk maar niet dat ze daar dan wel een oogje toeknijpen voor je....ook al ben je ´´de klant´´ Je krijgt dan mooi twee boete´s.....1 van de politie en 1 van de desbetreffende supermarkt zelf. In het ergste geval kan je zelfs gevangenisstraf krijgen. En dan Arie?......Ga je dan op zo´n moment ook zeggen.....´´Ja uuhm...mensen zijn belangrijker dan de regels´´ ?
Wat ik probeer te zeggen Arie, is dat je nu eenmaal bepaalde regels hebt, en daar heb je je maar aan te houden, of je het er nou mee eens bent of niet. Wil je toch koste wat het kost tegen de regels in handelen dan zul je daar de consequentie´s van moeten aanvaarden. En of je nou een ´´klant´´ bent, of een ´´reiziger´´, of ´´whatever´´. Dat maakt dus helemaal niks uit.
Alleen die regels zullen wel beschreven moeten staan, niet dat de supermarkt opeens verzint dat je maar 35 minuten in de winkel mag verblijven zonder opnieuw binnen te moeten komen.
Ja maar dat is niet het punt wat ik probeer duidelijk te maken. oke?
Reizigers zijn externe factoren waarvan de invloed op de bedrijfsvoering zo veel mogelijk beperkt moet worden. Door regeltjes en boetes bijvoorbeeld.
Klanten zijn degenen voor wie je het allemaal doet. Voor wie je een stapje extra zet of een oogje toeknijpt als dat een keer nodig is. Klanten zijn belangrijker dan regels, reizigers niet.
Een oogje dichtknijpen doet NS al best wel vaak hoor. Er zijn genoeg ´´klanten´´ die zich in de trein niet aan de regels houden, toch word daar wel eens een oogje voor dichtgeknepen.
Maar stel nou he.... dat je als ´´klant´´ bijv een supermarkt binnenloopt en je ziet een product staan waarvan je denkt van.... he, dit wil ik hebben maar de prijs vind ik te hoog. dan kan je ervoor kiezen om dat product niet te kopen, of je kan dat product alsnog stiekem in je tas doen en proberen de winkel uit te lopen (wat dus tegen de regels is) maar als je dan word betrapt dan ben je zwaar de sigaar. Denk maar niet dat ze daar dan wel een oogje toeknijpen voor je....ook al ben je ´´de klant´´ Je krijgt dan mooi twee boete´s.....1 van de politie en 1 van de desbetreffende supermarkt zelf. In het ergste geval kan je zelfs gevangenisstraf krijgen. En dan Arie?......Ga je dan op zo´n moment ook zeggen.....´´Ja uuhm...mensen zijn belangrijker dan de regels´´ ?
Wat ik probeer te zeggen Arie, is dat je nu eenmaal bepaalde regels hebt, en daar heb je je maar aan te houden, of je het er nou mee eens bent of niet. Wil je toch koste wat het kost tegen de regels in handelen dan zul je daar de consequentie´s van moeten aanvaarden. En of je nou een ´´klant´´ bent, of een ´´reiziger´´, of ´´whatever´´. Dat maakt dus helemaal niks uit.
Mijn punt gaat niet over wel of niet betalen. Ik heb een OV vrij kaart, dus alles is gewoon betaald. En zo hoort het ook.
Om even op jouw voorbeeld terug te komen. Wat als het product waar jij het over hebt voor jou een eerste levensbehoefte is. En de overheid heeft bedacht dat maar 1 supermarkt het mag verkopen waardoor je geen keuze meer hebt. En de winkelier bedenkt allerlei extra regeltjes die nergens voor dienen, maar het voor jou als klant wel ongemak opleveren:
- je mag maar 35 minuten in de supermarkt zijn
- als je na 30 minuten niets hebt afgerekend moet je eerst weer naar buiten en opnieuw binnen komen
- je mag maar 1x per halfuur gedurende 5 minuten naar binnen. En tijd is tijd: als je er net aan komt lopen terwijl de winkelier de deuren wil dichtdoen heb je pech. Als je dan toch probeert binnen te komen krijg je een boete.
- de winkel is veel te krap. Er is wel meer plek, maar die is gereserveerd voor mensen die voor hetzelfde product 2x zo veel betalen. Ook al is daar niemand dan blijf je toch maar gewoon tegen de andere klanten gedrukt staan in je eigen gedeelte.
- etc etc etc
- en op het overtreden van al die regeltjes staat een flinke boete. Want regeltjes zijn belangrijker dan klanten.
Dat is ongeveer het voorbeeld waar het over gaat. Niet over de vraag of er betaald moet worden of niet.
Klaag je nu dat er niet op elk moment een trein vertrekt? bijdragevandennis
Je zou haast denken dat NS hoopt dat de vraag vergeten wordt.
Zeker niet. Het heeft nog altijd mijn aandacht. Heb alleen nog geen officiële reactie voor jullie.
Mijn punt gaat niet over wel of niet betalen. Ik heb een OV vrij kaart, dus alles is gewoon betaald. En zo hoort het ook.
Om even op jouw voorbeeld terug te komen. Wat als het product waar jij het over hebt voor jou een eerste levensbehoefte is. En de overheid heeft bedacht dat maar 1 supermarkt het mag verkopen waardoor je geen keuze meer hebt. En de winkelier bedenkt allerlei extra regeltjes die nergens voor dienen, maar het voor jou als klant wel ongemak opleveren:
- je mag maar 35 minuten in de supermarkt zijn
- als je na 30 minuten niets hebt afgerekend moet je eerst weer naar buiten en opnieuw binnen komen
- je mag maar 1x per halfuur gedurende 5 minuten naar binnen. En tijd is tijd: als je er net aan komt lopen terwijl de winkelier de deuren wil dichtdoen heb je pech. Als je dan toch probeert binnen te komen krijg je een boete.
- de winkel is veel te krap. Er is wel meer plek, maar die is gereserveerd voor mensen die voor hetzelfde product 2x zo veel betalen. Ook al is daar niemand dan blijf je toch maar gewoon tegen de andere klanten gedrukt staan in je eigen gedeelte.
- etc etc etc
- en op het overtreden van al die regeltjes staat een flinke boete. Want regeltjes zijn belangrijker dan klanten.
Dat is ongeveer het voorbeeld waar het over gaat. Niet over de vraag of er betaald moet worden of niet.
De service in de supermarkt vind ik vaak heel slecht hoor. En daar loop ik zelf vaak ook gepropt tussen andere mensen omdat het zo druk is, vooral op zaterdag.
En al zou je maar 35 minuten in de supermarkt mogen blijven......lekker boeiend! Als ik boordschapen doe dan heb ik daar echt geen 35 minuten voor nodig hoor, laat staan langer. Meestal wil ik het zo kort mogelijk doen en wil ik daar zo snel mogelijk weg zijn.
Klaag je nu dat er niet op elk moment een trein vertrekt? bijdragevandennis
Nee over het feit dat de conducteur letterlijk 2 seconden voordat ik in wil stappen de deur voor mijn neus dichtdoet zodat ik een half uur moet wachten.
[quote=Arie_H]
Nee over het feit dat de conducteur letterlijk 2 seconden voordat ik in wil stappen de deur voor mijn neus dichtdoet zodat ik een half uur moet wachten.
Na het fluit signaal mag je ook eigenlijk niet meer instappen beste Arie. Dat is puur voor de veiligheid.
Nee over het feit dat de conducteur letterlijk 2 seconden voordat ik in wil stappen de deur voor mijn neus dichtdoet zodat ik een half uur moet wachten.
Na het fluit signaal mag je ook eigenlijk niet meer instappen beste Arie. Dat is puur voor de veiligheid.
Je zou haast denken dat NS hoopt dat de vraag vergeten wordt.
Zeker niet. Het heeft nog altijd mijn aandacht. Heb alleen nog geen officiële reactie voor jullie.
Ik vind dit toch wel heel bijzonder. De vraag is 25 dagen geleden gesteld. Het antwoord op de vraag is bepalend of je in de bij de vraag aangegeven omstandigheden in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs. Conducteur moeten in voorkomende gevallen beoordelen of het vervoerbewijs geldig is of niet.
Ik zie het al voor me wat die beste man of vrouw dan tegen de betreffende klant zeggen: ik weet niet of uw vervoerbewijs geldig is, op zijn vroegst over 25 dagen krijgt u daar uitsluitsel over. Maar voor de zekerheid geef ik u alvast een boete.
Overigens, als die 35 minuten-regel inderdaad bestaat, wat toch hooguit een minuut hoeft te kosten om te laten zien, en er ook de hand aan gaat worden gehouden, voorzie ik toch wel de nodige claims van eetgelegenheden die zich binnen de poortjes bevinden. Zelfs bij een snackbar is het een hele uitdaging om binnen 35 minuten te bestellen, wachten tot het klaar is, het spul op te eten en vervolgens op tijd bij de volgende trein te zijn.
Ik vind het ronduit bizar, NS komt met een officieel antwoord dat nietszeggend is (waar KJ al had moeten doorvragen naar mijn mening) , ze hebben het over een 35 minuten regel (die nergens te vinden is, ook niet in de officiële reactie en de definitie van onderbreken staat zelf in de voorwaarden van NS (maar die voorwaarde wordt compleet genegeerd)
En ondertussen lopen klanten inderdaad het risico een boete te krijgen. De afdeling die deze reactie gaf moet die reactie toch kunnen onderbouwen ? Vraag dan naar die onderbouwing en stuur ze dit topic toe met alle argumenten tegen die reactie.
En ondertussen lopen klanten inderdaad het risico een boete te krijgen. De afdeling die deze reactie gaf moet die reactie toch kunnen onderbouwen ? Vraag dan naar die onderbouwing en stuur ze dit topic toe met alle argumenten tegen die reactie.
Misschien kan het nietszeggende antwoord ook gedemarkeerd worden, geef anders in elk geval de eer aan Slidestops want die kwam 25 dagen geleden met hetzelfde antwoord.
Overigens, als die 35 minuten-regel inderdaad bestaat, wat toch hooguit een minuut hoeft te kosten om te laten zien, en er ook de hand aan gaat worden gehouden, voorzie ik toch wel de nodige claims van eetgelegenheden die zich binnen de poortjes bevinden. Zelfs bij een snackbar is het een hele uitdaging om binnen 35 minuten te bestellen, wachten tot het klaar is, het spul op te eten en vervolgens op tijd bij de volgende trein te zijn.
Ik weet niet hoor, maar heb jij serieus 2 uur nodig om bij de snackbar wat te eten te halen?
Dit vind ik toch een beetje onwaarschijnlijk beste hb-ngn. En trouwens, je kan ook net zo goed op je eindbestemming even langs de snackbar gaan toch. Dan heb je wel gewoon alle tijd hoor.
Nee want op je eindbestemming moet je net zo goed na 35 minuten uitchecken. :D
Los daarvan, wie zegt dat op de eindbestemming überhaupt wat te eten is ?
Los daarvan, wie zegt dat op de eindbestemming überhaupt wat te eten is ?
Los daarvan, wie zegt dat op de eindbestemming überhaupt wat te eten is ?
Buiten het station zijn er misschien ook nog restaurants en eetcafés?
Ja en dan moet je uitchecken, want dan onderbreek je de reis volgens de NS voorwaarden.
Daar gaat de discussie dus niet over.
Daar gaat de discussie dus niet over.
Ja maar dat bedoelde ik dus niet. Laat maar zitten verder.
Overigens, als die 35 minuten-regel inderdaad bestaat, wat toch hooguit een minuut hoeft te kosten om te laten zien, en er ook de hand aan gaat worden gehouden, voorzie ik toch wel de nodige claims van eetgelegenheden die zich binnen de poortjes bevinden. Zelfs bij een snackbar is het een hele uitdaging om binnen 35 minuten te bestellen, wachten tot het klaar is, het spul op te eten en vervolgens op tijd bij de volgende trein te zijn.
Ik weet niet hoor, maar heb jij serieus 2 uur nodig om bij de snackbar wat te eten te halen?
Dit vind ik toch een beetje onwaarschijnlijk beste hb-ngn. En trouwens, je kan ook net zo goed op je eindbestemming even langs de snackbar gaan toch. Dan heb je wel gewoon alle tijd hoor.
Ik weet niet waar jij 2 uur vandaan haalt, het gaat om 35 minuten?
Op de eindbestemming ga ik naar huis om te eten of daar waar ik moet zijn. Ik eet juist iets op een station aan het begin van de reis of tijdens een overstap. Volgens de reactie van NS in dit draadje moet je binnen 35 minuten na inchecken je reis beginnen en geldt een overstap langer dan 35 minuten als reisonderbreking. Waar dat dan ook op gebaseerd mag zijn. Op een station als Utrecht Centraal met horecavoorzieningen binnen de poortjes wordt het erg lastig om daar dan nog iets te eten, zonder het risico te lopen dat je vervolgens in de trein een boete krijgt. Bijvoorbeeld een klant die om 15:18u op weg gaat van Groningen naar Maastricht heeft zonder vertraging 27 minuten minus de te vroeg vertrekken minuut de tijd in Utrecht om binnen die marge over te stappen. Erg weinig tijd om te eten. Moet hij dan maar tot tenminste 19:34u uur wachten voor hij iets kan eten? Vind je dat zelf ook niet een beetje rare redenering van je? Voor mij mag je alles van NS goedpraten hoor, maar wat krom is, blijft krom.
Ik weet niet waar jij 2 uur vandaan haalt, het gaat om 35 minuten?
Op de eindbestemming ga ik naar huis om te eten of daar waar ik moet zijn. Ik eet juist iets op een station aan het begin van de reis of tijdens een overstap. Volgens de reactie van NS in dit draadje moet je binnen 35 minuten na inchecken je reis beginnen en geldt een overstap langer dan 35 minuten als reisonderbreking. Waar dat dan ook op gebaseerd mag zijn. Op een station als Utrecht Centraal met horecavoorzieningen binnen de poortjes wordt het erg lastig om daar dan nog iets te eten, zonder het risico te lopen dat je vervolgens in de trein een boete krijgt. Bijvoorbeeld een klant die om 15:18u op weg gaat van Groningen naar Maastricht heeft zonder vertraging 27 minuten minus de te vroeg vertrekken minuut de tijd in Utrecht om binnen die marge over te stappen. Erg weinig tijd om te eten. Moet hij dan maar tot tenminste 19:34u uur wachten voor hij iets kan eten? Vind je dat zelf ook niet een beetje rare redenering van je? Voor mij mag je alles van NS goedpraten hoor, maar wat krom is, blijft krom.
Ja maar ik praat toch ook niks goed?
Alleen ik heb hier zelf nooit problemen mee gehad. En volgens mij doet een conducteur hier ook niet snel moeilijk over hoor....ja of moet het echt te bond maken met de tijd na het inchecken en alles.
[quote=Trein-NS.]
Nee over het feit dat de conducteur letterlijk 2 seconden voordat ik in wil stappen de deur voor mijn neus dichtdoet zodat ik een half uur moet wachten.
Na het fluit signaal mag je ook eigenlijk niet meer instappen beste Arie. Dat is puur voor de veiligheid.
Niet even twee seconden kunnen wachten met fluiten om een laatste klant in te laten stappen is weer zo'n voorbeeld van regeltjes boven klanten stellen. Zeker als die klant laat is omdat NS hem of haar vertraagd op het overstapstation heeft afgeleverd.
Nee over het feit dat de conducteur letterlijk 2 seconden voordat ik in wil stappen de deur voor mijn neus dichtdoet zodat ik een half uur moet wachten.
Na het fluit signaal mag je ook eigenlijk niet meer instappen beste Arie. Dat is puur voor de veiligheid.
Niet even twee seconden kunnen wachten met fluiten om een laatste klant in te laten stappen is weer zo'n voorbeeld van regeltjes boven klanten stellen. Zeker als die klant laat is omdat NS hem of haar vertraagd op het overstapstation heeft afgeleverd.
Maar mijn vraag blijft dus: waarom kon ik tot voor kort met een papieren kaartje Eindhoven-Den Haag op elk tussengelegen station de reis gewoon kosteloos onderbreken, en kan dat tegenwoordig niet meer? Want er werd toch gezegd dat er met de OV-kaart eigenlijk niks aan het tariefstelsel zou wijzigen, het zou toch alleen maar een nieuwe manier van betalen zijn? Dus ik snap het nog steeds niet.
Niet even twee seconden kunnen wachten met fluiten om een laatste klant in te laten stappen is weer zo'n voorbeeld van regeltjes boven klanten stellen. Zeker als die klant laat is omdat NS hem of haar vertraagd op het overstapstation heeft afgeleverd.
Oke ja, dat is idd wel vervelend. Dat overstappen is idd vaak een drama. Ik heb dat zelf vroeger ook vaak genoeg meegemaakt.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.