Sticky News

Stakingen NS Personeel

Stakingen NS Personeel

Toon eerste bericht

550 reacties

Reputatie 7
Badge

Als ik bovenstaande reacties zo lees dan wil ik maar 1 ding kwijt, blijf aub weg uit de NS treinen

Lijkt me een prima idee. Als er dan zo meteen alleen nog maar studenten (vanwege verplichte winkelnering) over zijn kunnen we de tent sluiten en het licht uit doen. Je bent op tijd weg Jeroen. 

Ik ben wel heel benieuwd hoe studenten dan nog naar hun studie zouden moeten reizen. Ook die groep past niet in een paar streekbussen hoor.

Aan een totaal uitgemergelde NS (hoog ziekteverzuim, verlofachterstanden, te weinig instroom van nieuw personeel etc.) hebben reizigers helemaal niets. Misschien dat de leiding van NS eindelijk doorheeft dat er echt iets moet gebeuren.

Nogmaals als er geen geld is houdt het op wat voor argumenten je ook verzint. 

Beste West, ik vind niet dat jij ontslagen moet worden, maar ik heb sterk de indruk dat jij en de vakbonden daar zelf heel anders over denken. Zoals je wellicht hebt meegekregen lopen de reizigersaantallen terug en daarmee de inkomsten voor NS. Als NS niet failliet wil gaan is er dus maar 1 realistische oplossing en dat is snijden in de kosten. Als je dan gaat kijken waar de grootste kostenposten zitten zul je al vrij snel bij de personeelskosten uitkomen. Als die door de deal van vandaag dan ook nog eens gigantisch gaan stijgen, dan is het schrappen van banen onvermijdelijk. Jullie mogen jezelf dus een geweldige klop op de schouders geven voor de deal die jullie eruitgesleept hebben voor degenen die straks mogen blijven maar mogen jezelf een even harde klap in het gezicht geven voor het ontslag van degenen die straks worden wegbezuinigd. 

Minder medewerkers houdt simpelweg minder treinen in.

En heb je enig idee wat het kost om iemand bij de NS een extra weekend te laten werken omdat er te weinig personeel is?  Zoek dat eerst maar eens op.