Vorige maand was ë nog een directe verbinding tussen Enkhuizen en Maastricht. Wanneer ik nu op dit traject wil reizen van Hoorn naar Leiden heb ik ten alle tijden één overstap. Is dit een tijdelijke of definitieve aanpassing in het spoorwegenboekje van de NS?
Wij hebben tickets voor de nigtjet van Groningen naar Wenen. Het traject Groningen -Utrecht is 2e klas.Het is één ticket; hoe kan ik de 2e klas Groningen-Utrecht omzetten in 1e klas?
Hoi, Zouden er meer alternatieve routes in de planner weergegeven kunnen worden? Telkens als ik vanuit Maastricht naar Zwolle of verder reis mis ik de aansluiting in Den Bosch. Als het spoor niet buiten gebruik is, is via Utrecht even snel, maar deze optie kan ik alleen controleren als ik een via-station invul. Als iets even snel is, zou het dan misschien standaard als optie meegenomen kunnen worden?
Op station Bussum Zuid
Vandaag kwam de trein van 05:46 Middelburg - Rotterdam Centraal 2 minuten te vroeg aan in Dordrecht, dit zou normaal nooit gebeuren met de snelheidsbeperking en al helemaal niet omdat we later waren vertrokken uit Roosendaal.En op Treinposities.nl zag ik ook niet dat er langzamer werd gereden.Zo ja, wanneer wordt de reisplanner geupdate, want nu wachten we 2 minuten voor jan lul in Dordrecht 😄. Eindelijk...
Normaal in de spits vertrekt elk kwartier een trein vanaf leiden, weliswaar zal die soms tot Utrecht centraal gaan, maar vanaf daar kun je altijd verder. Nu is het echter zo dat de in spits toegevoegde treinen maar tot Alphen aan den Rijn rijden. Ik vraag mij af wat daar de reden voor is
Zie ander topic van @Gorott @ moderator: aub mijn profiel verwijderen
Zoals ik al in de titel aangeef staat er een NMBS MS treinstel in Rotterdam Centraal, lijkt me de verkeerde plek iemand enig idee wat ie daar zou doen?Ben benieuwd hihi 🙈.
Heb vraag over mij tikket naar hannover Voor eindbestemming Hannover, Hamburg en BerlijnU kunt op vertoon van uw Intercity Berlijn ticket reizen met ICE vanaf Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal of Arnhem Centraal. In Duisburg stapt u over op een aansluitende ICE richting Hamburg, Hannover en Berlijn. Wanneer u een zitplaatsreservering heeft, kunt u deze zonder kosten wijzigen naar een zitplaatsreservering voor ICE. Neem hiervoor contact op met NS International Klantenservice.
Gefaseerd zal de NS Intercity rijtuigen vervangen worden door ICNG. En afgevoerd worden. Zoals de Koninklijke NS Intercity rijtuig: https://youtu.be/6VAYAH7uurY?si=TQMHomcGoEdLeK-kMoet de koninklijke familie bij (zeldzame) gelegenheid een NS trein huren als het wilt gebruiken voor Koningsdag? Hoeveel ICR zijn er nog? Vermoed dat de ICR t/m 2025 zoal nog op de HSL rijden. Het was de opzet dat het eind 2024 afgevoerd zou zijn. Ze kunnen de Benelux ICR doorschuiven voor binnenlandse verbindingen als NMBS hun I - 11 rijtuigen inzetten tussen Brussel - Breda/Rotterdam.
Vandaag, 23 okt, moet ik naar Eindhoven airport vanuit Gouda. In de app staat geen fijne info. Tussen Gouda en Utrecht is er en storing en technisch onderzoek. Zie foto. Dus ik bedenk een omweg via Rotterdam, Breda etcEenmaal in de trein weet de conducteur van geen vervallen reizen. En moet ik dezelfde trein terug nemen met heel veel onnodig vertraging. Nooit fijn op weg naar het vliegveld. Mijn vraag is waarom er zulke onjuiste informatie op de app staat? Ik heb er veel hinder van gehad.
Ik maak geregeld gebruik van de wc op station culemborg. Ik snap niet dat we ervoor moeten betalen. De vloer plakt en het stinkt er enorm dat urine. Wanneer word deze schoon gemaakt?!! Het is helemaal zuur als je zelf schoonmaakster bent!! In de buurt werkt waar je niet naar de wc kan, en van zo n vieze wc gebruik moet maken als je dan echt moet!!
Vieze treinstellen.Recent heb ik filmpjes gezien van nieuwe treinstellen (ICNG) en treinen die helemaal gerenoveerd worden. Plaatjes van treinstellen zijn het, een reclame voor NS.Wekelijks reis ik enkele keren per trein door heel Nederland. Steeds vaker kom ik hele vieze treinstellen tegen, ook bruine roestige vlakken door het wit heen en ramen waar je door het vuil en de grafitti niet naar buiten kunt kijken. Een anti-reclame voor NS. Gelukkig zit die smeerboel aan de buitenzijde, je zou anders niet eens instappen. Het lijkt erop alsof treinstellen als nieuw de werkplaats verlaten en pas jaren later daar worden gereinigd als ze weer aan de beurt zijn. Ook de treinwasplaats op het rangeerterrein voor Rotterdam CS heb ik nog nooit in werking gezien. Jammer zoiets. Het zou NS sieren als ze in ons land veel meer keurig schone treinen zou laten rijden.
Ik vraag mij af waarom ik nog een1e klas abonnement moet behouden. Ik betaal 70% meer om ipv op een blauwe op een rode stoel te zitten in een sprinter. Doordat er regelmatig sprinters met slechts 1 gedeelte 1e klas op het traject rijden en er bovendien reizigers zitten die een 2e klas kaart hebben moet ik ondanks dat ik 70% meer betaal gewoon staan.
Ik heb het idee dat ik een relevant reisadvies gemist heb in de reisplanner. Ik had de IC van 19.50 uur vanaf Zwolle naar Utrecht Centraal gemist. Ik moest naar Utrecht Terwijde, dus volgens de NS planner is het dan wachten op de volgende IC van 20.20 uur. Maar: er vertrok ook een sprinter om 19.53 uur vanaf Zwolle, die ik nog net had kunnen halen als ik dat in een reisadvies had gezien. Als dat gelukt was, had ik op Utrecht Centraal de sprinter van 21.14 uur richting Den Haag centraal kunnen halen en was ik om 21.20 uur bij Terwijde geweest. Als ik het reisadvies in de planner van 20.20 uur vanaf Zwolle volg, ben ik pas om 21.44 uur in Terwijde. Waarom gaf de de reisplanner die sprinter van 19.53 uur niet aan?
Ik reis elke dag hetzelfde traject. Tussen 8 en 9 uur ‘s-ochtends neem ik de trein van Goes naar Vlissingen. Echter is er echt 9 van de 10 keer ± 5 a 10 minuten vertraging waardoor veel scholieren of mensen die naar hun werk moeten, de aansluiting van de bus of ander OV missen. Hoe kan dit elke ochtend het geval zijn? Ik snap het oprecht niet, dit zorgt voor zo veel irritatie.
Ik het een retourticket. Ingecheckt bij poortjes breda.Moet ik uitchecken met ticket in Amsterdam?
De fietsenstalling van station Naarden/Bussum is vaak vol. Wat dan verveldend is, is dat een volledig rek in beslag wordt genomen door achtergelaten fietsen. Deze zijn gestickerd en sommige staan er al meer dan drie jaar … Kunnen deze niet worden verwijderd om plaats te maken voor de dagelijkse reizigers? Vriendelijke groet
Vanmiddag (maandag 21 oktober) reisde ik van Amsterdam Zuid (15.42) naar Zwolle (16.43) en vol respect luisterde ik tussen Lelystad en Zwolle naar de conducteur die een medereiziger uitlegde wat zijn opties waren voor het zonder geldig 1e klas vervoersbewijs reizen en het niet kunnen tonen van een Identiteitsbewijs.Ik vond het bizar knap hoe hij zo rustig bleef en toch heel duidelijk en respectvol was. Ik weet niet of ik zo geduldig had kunnen blijven. Heel rustig vertelde hij ook dat hij daarvoor ook al 10 minuten met een andere passagier had moeten discussiëren en dat raakte mij diep. Deze man had gekozen conducteur te worden en niet politieagent. Ik had deze conducteur heel graag mijn compliment persoonlijk willen doorgeven, maar helaas zag ik hem niet bij het verlaten van de trein. Ik hoop dat jullie dit aan hem kunnen doorgeven! (En ik hoop ook dat de rest van zijn dienst fijn(er) verlopen is) dankbaar voor de conducteurs en conductrices die onze reis veilig laten verlopen!
Beste NS, Vooropgesteld, ik ben zelf een roker en een vaper. Maar nimmer in stations en op perrons. Ik constateer helaas al te vaak dat mensen roken en vapen in de stations en op perrons. Soms spreek ik mensen er vriendelijk op aan, maar vaker niet. Puur om het feit dat ik ook meerdere malen negatieve en soms vijandige reacties terug kreeg. En van stoppen is dan geen sprake. Meestal staan ze richting de uiterste zijden van de perrons, maar soms ook gewoon dichtbij medereizigers.(En als er geen hele lange vertragingen zijn, heb ik daar 0% begrip voor)Hierdoor ben ik huiverig om mensen aan te spreken op (met name) roken. Ik zou het handig vinden dat reizigers, anoniem, via de NS-App, actueel meldingen van misstanden, waaronder roken op perrons kunnen melden. 's avonds voelen mensen zich vaker kwetsbaarder. Bellen en NS personeel zoeken kan het kwetsbaarheidsgevoel dan verhogen voor repressailles. Ik hoop dat u hier iets mee kunt.
Tweede dag dat de treinen weer rijden sinds drie maanden maar de lift bij spoor 1 werkt niet.
Ik reis - vanwege mijn lat relatie - regelmatig van Rotterdam naar Eindhoven. Best een fijne en directe verbinding. In ruim een uur ben ik er. Nou ineens als ik de komende tijd zoek in de reisplanner doet hij er veel langer over. Ofwel ik moet dan via Den Bosch ofwel Utrecht of ik moet overstappen met veel wachttijd op Breda, waar het voorheen een directe verbinding was. Ik kan niet zo snel vinden wat er aan de hand is. Ik hoop niet dat dit blijvend ia, want is veel langer en omslachtiger reizen op deze manier. Weet iemand meer? Dankjewel alvast C
Ik zat in de ochtend van 16 Oktober in de IC direct, waarbij de toeslag niet gescand was ondanks dat ik mijn ov kaart toch tegen het juiste zuil aanhield.ik stond in de eerste klas omdat er verder geen ruimte was om in de tweede klas te staan.ik word gecontroleerd, heb die toeslag niet, ik bied nog aan of ik die toeslag hier direct kan betalen, dat mag niet en ik krijg een boete van 20 euro, vervolgens verdubbeld deze boete waarop ik bezwaar geef, de conducteur zegt dat hij niks meer kan doen omdat de boete al aangemaakt is en dat ik contact kan opnemen met de klantenservice voor mijn bezwaar. maar omdat ik de boete direct betaald heb zegt de klantenservice dat ze niks kunnen doen, terwijl de conducteur dit wel zei en ik hier expliciet naar gevraagd heb.kan iemand mij helpen wat ik nu kan doen? mvg thobian
Goedenavond,Zojuist heb ik via de telefoon een reis proberen te boeken van Bad Bentheim naar Berlin Hbf en vice versa. Bij het boeken werd echter aangegeven dat het niet mogelijk is om reisassistentie van een buitenlands station naar een buitenlands station aan te vragen via NS International. Weet iemand wellicht waarom en sinds wanneer dit is? Medio mei was het namelijk nog wel mogelijk. Red. De reden waarom ik begin op een buitenlands station is om zo de onbetrouwbare liften in Deventer en Hengelo te ontwijken. En de reden dat ik het graag via NS International boek is om spraakverwarringen te voorkomen bij het boeken in het Engels/Duits.
Ik had een jongeren dalkaart en kwam van meppel en ging naar Nijmegen. Door een aanrijding bij Zutphen had ik 50 min vertraging. Hiervoor had ik geld terug aangevraagd, maar deze is afgewezen omdat maar kaart blijkbaar te goedkoop was. Volgens de regeling is dat onder de 2.30 maar een jongeren dalkaart is 7.90. ik vroeg me af waarom mijn aanvraag was afgewezen.