Skip to main content
Sticky

NS Flex is officieel van start!


Toon eerste bericht

646 reacties

Stijn NS
  • Oud Moderator
  • 6369 reacties
  • 29 december 2019
Robert B schreef:

Waarschijnlijk heb je kort voor deze factuur gewisseld naar Altijd Vrij. Dan volgt daar binnenkort nog een factuur voor...

Dit kan inderdaad het geval zijn. Een factuur wordt inhoudelijk een aantal dagen voor de werkelijke facturatiedatum opgemaakt. Als het abonnement na dát moment nog wordt gewijzigd, dan zal er inhoudelijk (qua bedragen) niets meer veranderen, maar de ‘titel’ wordt wel aangepast naar het product waarnaartoe je het hebt gewijzigd.

Er zullen echter verschillende situaties zijn waarbij meerdere factoren kunnen meespelen. Zonder de volledige factuur en alle informatie in te zien kan ik niet met zekerheid zeggen wat er bij jouw precies aan de hand is, nsfreak2011. Als het volgens jou niet klopt, kun je altijd even contact op nemen met onze Klantenservice.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 7 januari 2020

Goedemorgen,

Het lukt mij momenteel niet om NS Flex aan te vragen via de website. Ik heb het meerdere dagen op rij geprobeerd. Is er een technische storing bij jullie bekend? Dan weet ik eventueel waar het aan ligt.

Alvast bedankt!


Jouke NS
  • Oud moderator
  • 3233 reacties
  • 7 januari 2020
floor179 schreef:

Goedemorgen,

Het lukt mij momenteel niet om NS Flex aan te vragen via de website. Ik heb het meerdere dagen op rij geprobeerd. Is er een technische storing bij jullie bekend? Dan weet ik eventueel waar het aan ligt.

Alvast bedankt!

Er is helaas een storing in onze systemen waardoor onder andere het bestellen van abonnementen op dit moment niet lukt. Helaas zit er niets anders op dan het later te proberen. 


  • Intercity
  • 10 reacties
  • 14 januari 2020

Ik ben ook overgestapt naar Flex was in bezit van een jaar dal abonnement (dacht nog als dat maar goed gaat) maar alles verliep prima ook op mijn NS alles in orde ook al gereisd en facturen betaald, tot ik tot mijn verbazing een paar keer een aanmaning kreeg van mijn jaar abonnement terwijl ik nog restitutie van het vorige jaar zou krijgen. Heb gebeld met de klantenservice tot mijn verbazing werd mij medegedeeld dat ik eerst even 52 euro moet betalen (ik zou dat dan binnen 30 dagen terugontvangen YES) waarom zoveel rompslomp eerst betalen dan terugbetalen terwijl ze ook gewoon op 0 kunnen zetten. Sorry ik ga dat niet doen. Heb al spijt van mijn overstap had gewoon naar mijn gevoel moeten luisteren. Overstappen lijkt simpel (ja op het perron) maar niet voor de NS zelf.


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 3054 reacties
  • 14 januari 2020

Hoi ellen1962,

Ik had net ook al even in je andere topic gereageerd, maar het is belangrijk om de correspondentie door te lezen. Er staat duidelijk in de bevestigingse-mail dat je de deactivatie van je klassieke abonnement nog dient op te halen. Deze mogen wij er namelijk zelf niet afhalen, omdat de OV-chipkaart niet in ons beheer is. Dat moet dus via een automaat. En we kunnen de teller helaas niet zo makkelijk op 0 zetten, want dit is een automatisch proces waar wij, als klantenservicemedewerker, geen invloed op hebben. 


  • Intercity
  • 10 reacties
  • 14 januari 2020

Heb alle aanwijzingen in de mail gedaan de automaat gaf dít ook aan dat mijn webabonnement verviel en flex is geworden, heb ook al gereisd via flex en facturen betaald zou anders niet gaan denk ik.


  • Intercity
  • 10 reacties
  • 14 januari 2020

# webabonnement moet dal abonnement zijn.


  • Intercity
  • 10 reacties
  • 14 januari 2020

In mijn NS was alles goed gegaan op de dag dat ik bij de automaat was geweest werd ook mijn jaar abonnement verwijderd van mijn gegevens, dus dan is er iets mis denk ik.


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 3054 reacties
  • 14 januari 2020

Lijkt wel zo, want anders worden alle te verrekenen kosten op je factuur voor NS Flex verwerkt. Ik zal hier even over verder in je topic.


  • Intercity
  • 10 reacties
  • 14 januari 2020

Sorry  wat bedoel je precies want met deze reactie kan ik niets. In mijn topic staat niets.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29366 reacties
  • 15 januari 2020

Je hebt je Flex abonnement (plus verwijdering van je klassieke abonnement) opgehaald na de ingangsdatum van Flex.

Dat is op zich prima (want je hebt daar een maand de tijd voor), maar je klassieke abonnement loopt dan door tot die datum, want het staat op de kaart zelf en je kunt er nog gewoon op reizen.

Als dat toevallig net een nieuw jaar is ingegaan (bijv. op 1 januari) dan wordt het alsnog verlengd en krijg je een factuur. Wanneer je deze betaalt en de klantenservice informeert krijg je dat inderdaad gewoon terug (het volledige bedrag of anders minimaal 11 maanden). Meestal binnen een week zelfs.


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 21 januari 2020

Nu al spijt van wat een drama! 20 euro zomaar in rekening gebracht omdat ik door een poortje moest op Amsterdam centraal! In en uitcheck moment staan vastgelegd 1 minuut maar ik mag 20 euro betalen! Lekker weer NS


Jouke NS
  • Oud moderator
  • 3233 reacties
  • 21 januari 2020
Jillian schreef:

Nu al spijt van wat een drama! 20 euro zomaar in rekening gebracht omdat ik door een poortje moest op Amsterdam centraal! In en uitcheck moment staan vastgelegd 1 minuut maar ik mag 20 euro betalen! Lekker weer NS

Spijtig om te lezen dat er onterecht een correctietarief in rekening is gebracht. Onze Klantenservice kan je hierbij helpen en in de meeste gevallen dit oplossen. Contact opnemen via Sociale Media of Chat gaat het snelst. 


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 21 januari 2020
Jouke NS schreef:
Jillian schreef:

Nu al spijt van wat een drama! 20 euro zomaar in rekening gebracht omdat ik door een poortje moest op Amsterdam centraal! In en uitcheck moment staan vastgelegd 1 minuut maar ik mag 20 euro betalen! Lekker weer NS

Spijtig om te lezen dat er onterecht een correctietarief in rekening is gebracht. Onze Klantenservice kan je hierbij helpen en in de meeste gevallen dit oplossen. Contact opnemen via Sociale Media of Chat gaat het snelst. 

Dank voor het snelle antwoord helaas slechte ervaringen met het SocMed team, bij elke vraag komt een nieuwe medewerker om t hoekje kijken en zich er weer vers tegen aanbemoeid zonder de berichten daadwerkelijk te lezen. Dus we gaan maar weer eens tijd en energie steken in de chat. Sorry voor t cynisme maar ben blij dat ik niet vaak met de NS hoef te reizen. Wat als je bejaard bent en al deze ingewikkelde toestanden mag meemaken? What ever...Fijne dag. 


Jouke NS
  • Oud moderator
  • 3233 reacties
  • 21 januari 2020
Jillian schreef:
Jouke NS schreef:
Jillian schreef:

Nu al spijt van wat een drama! 20 euro zomaar in rekening gebracht omdat ik door een poortje moest op Amsterdam centraal! In en uitcheck moment staan vastgelegd 1 minuut maar ik mag 20 euro betalen! Lekker weer NS

Spijtig om te lezen dat er onterecht een correctietarief in rekening is gebracht. Onze Klantenservice kan je hierbij helpen en in de meeste gevallen dit oplossen. Contact opnemen via Sociale Media of Chat gaat het snelst. 

Dank voor het snelle antwoord helaas slechte ervaringen met het SocMed team, bij elke vraag komt een nieuwe medewerker om t hoekje kijken en zich er weer vers tegen aanbemoeid zonder de berichten daadwerkelijk te lezen. Dus we gaan maar weer eens tijd en energie steken in de chat. Sorry voor t cynisme maar ben blij dat ik niet vaak met de NS hoef te reizen. Wat als je bejaard bent en al deze ingewikkelde toestanden mag meemaken? What ever...Fijne dag. 

Het beeld dat je schets van onze Klantenservice klopt, voor 50%. Het klopt dat je elke keer een andere medewerker krijgt. We werken op social media elk bericht individueel af. Het oudste bericht krijgt hierbij steeds voorrang. Het kan dus zijn dat je in een conversatie meerdere collega's spreekt. We verwachten echter wel van onze collega's dat ze elke keer de case goed doorlezen zodat jij jezelf niet hoeft te herhalen. Dat dit gedeelte niet lukt is erg spijtig en zeker niet hoe het moet. Voor wat betreft je opmerking over bejaarden: er zijn er genoeg die zich prima redden via Social Media of, net als jij, de chat. 

 


Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13027 reacties
  • 23 januari 2020
Stijn NS schreef:

Naar ik begrijp zou er bij een Geld Terug bij Vertraging claim voor een NS Flex reis tegenwoordig ook rekening gehouden moeten worden met de 1e klas. Waarom dit bij jouw niet is gedaan, @Tochjo, durf ik zo snel niet te zeggen. Misschien was jouw claim nog net voordat dit is live gegaan of is er simpelweg iets verkeerd verwerkt. Ik ga ervan uit dat je dit inmiddels ook al hebt gedaan, maar je kunt voor deze claim de oude werkwijze nog hanteren en reageren op de e-mail.

Op 17 januari had ik weer vertraging in de daluren met NS Flex Dal Vrij 1e klas. Dag later claim ingediend. Zojuist het bedrag van de ritprijs 2e klas op mijn rekening ontvangen. Reageren op de mail gaat momenteel wat lastig, want die heb ik nog niet gehad. Zal binnenkort wel komen en dan zal ik alsnog reageren.

Hoe dan ook, er wordt dus geen rekening gehouden met de eerste klas en het lijkt me goed als iemand dat even doorgeeft.


  • Intercity
  • 6 reacties
  • 25 januari 2020

Ik snap de tekst: NS flexs. niet + wat is dat NS flexs


Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13027 reacties
  • 1 februari 2020
justins schreef:

Ik snap de tekst: NS flexs. niet + wat is dat NS flexs

NS gebruikt de aanduiding “Flex” om aan te geven dat het gaat om een flexibele abonnementsvorm: geen jaarcontract, maar de mogelijkheid om na een maand op elk moment te kunnen wisselen van abonnement of het te beëindigen. Daarnaast is saldo laden niet meer nodig; aan het eind van de maand krijg je een factuur met een totaalbedrag dat in een keer van je rekening wordt afgeschreven. Zie www.ns.nl/flex voor meer informatie.

 

Tochjo schreef:

Op 17 januari had ik weer vertraging in de daluren met NS Flex Dal Vrij 1e klas. Dag later claim ingediend. Zojuist het bedrag van de ritprijs 2e klas op mijn rekening ontvangen. Reageren op de mail gaat momenteel wat lastig, want die heb ik nog niet gehad. Zal binnenkort wel komen en dan zal ik alsnog reageren.

Hoe dan ook, er wordt dus geen rekening gehouden met de eerste klas en het lijkt me goed als iemand dat even doorgeeft.

Ik heb tot op heden nog geen mail gehad. Wat is nu de handigste mail om het prijsverschil tussen 2e klas en 1e klas vergoed te krijgen? En heeft een moderator nog doorgegeven dat er nog altijd geen rekening gehouden wordt met de klasse?


Danny NS
  • Oud Moderator
  • 1255 reacties
  • 1 februari 2020

Dat probleem is inderdaad bekend. Ik zal je willen adviseren hiervoor contact op te nemen met de reguliere klantenservice.


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 29 februari 2020

Mijn huidige OV chipkaart (non-NS) is binnenkort verlopen. Kan ik nu een NS Flex aanvragen met Dalvoordeel (5 euro) om een nieuwe OV-chipkaart te ontvangen met een maand Dalvoordeel. Na deze maand zet ik Dalvoordeel uit om NS Flex Zonder Abonnement te hebben en dus geen maandelijkse kosten meer te hebben. Kan ik na die maand met een abonnement, dus met NS Flex Zonder Abonnement, wel met overige OV reizen waarbij deze kosten dus achteraf nog wel in rekening gebracht worden? Reis nl niet alle maanden met NS maar wel regelmatig per jaar. Als ik dan weer met NS ga reizen zet ik bepaald product aan.


Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 24684 reacties
  • 29 februari 2020

Het is drie keer ja. Wat uw wilt kan en is legaal. Wat u aangeeft is zelfs een van de kenmerken van Flex.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29366 reacties
  • 29 februari 2020

Let op dat de ingangsdatum minimaal 7 dagen na de besteldatum is bij een nieuwe ov-chipkaart, maar dat zal denk ik geen probleem zijn.


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 29 februari 2020

Best voordelig dus NS Flex t.o.v. NS Daluren 40% product waar je meer dan 50 euro voor betaalt. Je betaalt maximaal 60 euro (12x 5 euro) per jaar als je alle maanden het product aan moet zetten en flexibel achteraf betalen


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29366 reacties
  • 29 februari 2020
Ruud66 schreef:

Best voordelig dus NS Flex t.o.v. NS Daluren 40% product waar je meer dan 50 euro voor betaalt. Je betaalt maximaal 60 euro (12x 5 euro) per jaar als je alle maanden het product aan moet zetten en flexibel achteraf betalen

Klopt, en de prijs van een klassiek Dal Voordeel was vorig jaar €52, dit jaar €56 en volgend jaar €60, waarmee het verschil tussen klassiek en Flex verdwijnt.


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16318 reacties
  • 29 februari 2020

De prijs van gewoon Dal Voordeel en NS Flex Dal Voordeel worden inderdaad gelijk vanaf volgend jaar, maar afhankelijk van je reisgedrag kan het met NS Flex goedkoper zijn. Stel dat je in de wintermaanden niet met de trein gaat dan kun je met Flex het abonnement een aantal maanden stopzetten (wijzigen naar Flex zonder abonnement). Op die manier kost het je niet standaard het bedrag van een jaarabonnement.


Reageer