Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Ik heb tickets gekocht voor een weekendje Berlijn van 10 t/m 14 april 2020. 

Gezien het negatieve reisadvies kan dit niet doorgaan. Kan ik hiervoor mijn geld terug krijgen en zo ja, hoe moet ik dit verder regelen?

 

Ik heb tickets gekocht voor een weekendje Berlijn van 10 t/m 14 april 2020. 

Gezien het negatieve reisadvies kan dit niet doorgaan. Kan ik hiervoor mijn geld terug krijgen en zo ja, hoe moet ik dit verder regelen?

 


Ik adviseer u even de beginpost van dit topic te lezen, daarin staat vermeld dat u contact op kunt nemen met de klantenservice het liefst via de social media kanalen of chat ipv telefonisch.  Het is zoals u zult begrijpen heel erg druk dus u moet wel even geduld hebben.

Ik heb tickets gekocht voor een weekendje Berlijn van 10 t/m 14 april 2020. 

Gezien het negatieve reisadvies kan dit niet doorgaan. Kan ik hiervoor mijn geld terug krijgen en zo ja, hoe moet ik dit verder regelen?

“U kunt uw ticket annuleren. Dit kan tot 2 weken na uw oorspronkelijke reisdatum. Uw ticket wordt aan u terugbetaald, er worden geen annuleringskosten berekend. Voor annuleren kunt u terecht bij uw oorspronkelijke verkooppunt. Heeft u uw ticket geboekt bij NS International, dan kunt u hiervoor contact opnemen met het NS International Service Center: 030-2300023 (lokaal tarief). U kunt niet online annuleren. ”

https://www.nsinternational.nl/nl/actuele-reisinformatie#Gevolgen_Coronavirus_voor_het_internationaal_treinverkeer

I do understand that all the chaos has not been planned, although I paid a lot of money for a monthly season ticket since I travel from Den Haag to Ams every day for work. My season ticket started on the 3rd of March and on the 6th we were asked to work from home. Is there anyway to extend the period or is there any kind of reimbursement provided by NS since I paid for a month and used 3 days? It costed me € 380,60. :(

Badge +3

For now, there are no plans to reimburse for unused subscriptions/season tickets because travel is still allowed.

It's best to contact your employer for that, or wait for further announcements.

Reputatie 1

Spoorwensdagen zijn ook afgelast ivm virus corona surf op de website van Prorail. https://www.prorail.nl/nieuws/spoorwensdagen-2020-geannuleerd

wanneer is er iets meer bekent of we de treinkaartje terug betaald krijgen of een soort te goedbon?

wanneer is er iets meer bekent of we de treinkaartje terug betaald krijgen of een soort te goedbon?

Ik heb je topic even naar dit grotere topic verplaatst, @Piet Kleinen . Zoals je in het eerste bericht kunt zien worden alle reizigers benaderd door NS. Hoe dat er verder uit gaat zien weet ik helaas niet. 

Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 

Hi, waarom worden er minder treinen en treinstellen ingezet? Zo krijg je wanneer de pieken zijn meer mensen op een kluitje dus besmetting is hoger. Het is verstandiger Juist om met dezelfde inzet te rijden als voor de crisis. Zo zijn er minder volle treinen, minder besmettingen.

Hoogachtend,

A.Dahmane 

Hi, waarom worden er minder treinen en treinstellen ingezet? Zo krijg je wanneer de pieken zijn meer mensen op een kluitje dus besmetting is hoger. Het is verstandiger Juist om met dezelfde inzet te rijden als voor de crisis. Zo zijn er minder volle treinen, minder besmettingen.

Hoogachtend,

A.Dahmane 

 

Hallo ZeroToHero en welkom bij de NS Community. 

Ik heb je topic even verplaatst naar een ander topic, omdat je vraag daarmee te maken heeft. Er worden inderdaad minder treinen ingezet. Dat heeft deels te maken met dat er veel minder reizigers zijn. Aan de andere kant zijn ook bij NS personeel de nodige mensen met klachten welke dus niet kunnen werken, waarmee we gehoor geven aan de oproep van het RIVM. Het doorrijden met hetzelfde materiaal is dus niet nodig, want er zijn minder reizigers, maar ook sowieso niet mogelijk omdat er gewoon ook minder machinisten en conducteurs zijn voor alle treinen. 

Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 

Tja, NS past de dienstregeling aan (begrijpelijk) waardoor de reiziger over t algemeen langer moet reizen, later op zijn bestemming aankomt én daarvoor ook nog extra moet betalen. In deze uitzonderlijke tijd zou men ook de voorwaarden zoals die gelden in de zomermaanden (als er ook minder reizigers zijn) kunnen invoeren.

succes met alle maatregelen!

 

Tja, NS past de dienstregeling aan (begrijpelijk) waardoor de reiziger over t algemeen langer moet reizen, later op zijn bestemming aankomt én daarvoor ook nog extra moet betalen. In deze uitzonderlijke tijd zou men ook de voorwaarden zoals die gelden in de zomermaanden (als er ook minder reizigers zijn) kunnen invoeren.

succes met alle maatregelen!

 

Ook in de zomermaanden gelden de spits en daluren, Bob 1969.  Waar je aan refereert zijn de oude Voordeelurenabonnement regels die niet meer gelden. Ik moet echter wel zeggen dat ik de vraag wel begrijp. 

Reputatie 1

Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 


Ik vind dit een beetje te belachelijk! Ik heb voordeel abonnement (105 E/maand). Ik kom nu bijna een uur later aan op mijn werk, en kan dus niet meer voor 16:00 uur weer naar huis gaan. Dus moet ik maar op vol tarief reizen? U past Uw regeling aan, en wij maar extra betalen? Veel te ver gezocht!

Reputatie 6

Ik lees dat de bemenste fietsenstalling voorlopig gratis is. Ik heb dus een abonnement en mijn fiets staat er ook dus ja ik maak er gebruik van. Denk dat de NS blij is dat er in ieder geval mensen nog meebetalen aan de stalling in deze periode ;)

Hoi, 

Mijn fiets staat geparkeerd in de bewaakte fietsenstalling (abonnement) op Amsterdam Centraal (IJ-zijde) en ik vroeg me af of deze stalling open blijft of dat hij sluit en ik mijn fiets moet komen ophalen ivm met Covid-19? (In Haarlem sluit de stalling namelijke en moet iedereen zijn fiets komen halen)

Dank!

Hartelijke groet,

 

hoi we hebben kaarjes gekicht bij kruidvat ma nu de corona is kunnen we nergens heen dus mijn vraag is zijn deze dadelijk nog geldig als dit alles voor bij is gr erik

Reputatie 7
Badge +3

Zijn het beiden NS stallingen?

Over sluitingen is nog niets bekend. Wel is afgesproken dat in NS stallingen voorlopig geen fietsen worden verwijderd als zij langer in de stalling staan dan de maximale stallingsduur.

Edit: in een ander topic wordt gesproken over dichtgaan van stalling Amsterdam IJzijde. Neem contact op met NS klantenservice.

Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 


Ik vind dit een beetje te belachelijk! Ik heb voordeel abonnement (105 E/maand). Ik kom nu bijna een uur later aan op mijn werk, en kan dus niet meer voor 16:00 uur weer naar huis gaan. Dus moet ik maar op vol tarief reizen? U past Uw regeling aan, en wij maar extra betalen? Veel te ver gezocht!

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een uur langere reistijd, klinkt wat extreem)

Reputatie 7
Badge

 

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een uur langere reistijd, klinkt wat extreem)

 

Joh echt. Zou je heus denken dat een uur langer onderweg zijn toch misschien wel een beetje aan lange kant is?

Reputatie 7
Badge +3

Tja, NS past de dienstregeling aan (begrijpelijk) waardoor de reiziger over t algemeen langer moet reizen, later op zijn bestemming aankomt én daarvoor ook nog extra moet betalen. In deze uitzonderlijke tijd zou men ook de voorwaarden zoals die gelden in de zomermaanden (als er ook minder reizigers zijn) kunnen invoeren.

succes met alle maatregelen!

 

Ook in de zomermaanden gelden de spits en daluren, Bob 1969.  Waar je aan refereert zijn de oude Voordeelurenabonnement regels die niet meer gelden. Ik moet echter wel zeggen dat ik de vraag wel begrijp. 

@Jouke NS de regels mbt VDU gaan vanaf 2021 in.

Reputatie 7
Badge +3

Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 


Ik vind dit een beetje te belachelijk! Ik heb voordeel abonnement (105 E/maand). Ik kom nu bijna een uur later aan op mijn werk, en kan dus niet meer voor 16:00 uur weer naar huis gaan. Dus moet ik maar op vol tarief reizen? U past Uw regeling aan, en wij maar extra betalen? Veel te ver gezocht!


Ik heb 2 NS abonnementen, 1 bibliotheek abonnement (gesloten) 2 sportabonnementen (gesloten). Verder betaal ik voor een volkstuin waar ik niet meer optimaal gebruik van mag maken, drink en eet meer thuis nu ik niet kan werken, verbruik meer gas/elektriciteit etc.EEn ik heb door de Corona crisis onbetaald verlof.

Het zij zo. Geld terugvragen? Iedereen heeft het moeilijk. en ik zal alleen maar blij zijn dat ik straks als alles weer een beetje normaal is weer gebruik kan maken van mijn abonnementen, omdat de bedrijven/stichtingen/verenigingen nog bestaan met dank aan al diegenen die geen geld hebben teruggevraagd.

Het is momenteel niet anders. Voor niets gaat de zon op. (Al is die zon vandaag achter de wolken).

 

 

Nee het gaat hier niet om geld terugontvangen, het gaat er hierom dat iemand extra kosten moet maken omdat NS een mes in de dienstverlening heeft gezet. Dat NS dat heeft gedaan kan ik best begrip voor hebben, maar ik vind ook dat voor degene die hierdoor aantoonbaar extra kosten moeten maken om tijdig op hun werk cq. tijdig thuis te komen, gecompenseerd moeten worden. 

 

Een dienstregeling geldt tot half december 2020. Georg heeft op basis daarvan zijn abonnement bepaald. Ik heb alle begrip dat NS de dienstregeling heeft aangepast, maar zoals gezegd waarom zou Georg dan opeens extra moeten gaan betalen???

Reputatie 1

Vanwege het covid-19 virus hanteert de NS een aangepaste dienstregeling. Op veel trajecten vallen de vroege treinen uit. Hierdoor is het niet mogelijk voor 06.30 te reizen, waardoor er niet met korting gereisd kan worden. Verruimd NS gedurende de aangepaste dienstregeling ook de dal-uren slots? 

Hallo Bob 1969 en welkom bij de NS Community. 

Helaas, dat zal niet gebeuren. Hoewel op sommige trajecten reizen voor 06:30 niet meer mogelijk is, is het nog wel steeds noodzakelijk om de reizigers over de dag te verdelen. Dat is waarvoor de daluren oorspronkelijk zijn bedacht. 


Ik vind dit een beetje te belachelijk! Ik heb voordeel abonnement (105 E/maand). Ik kom nu bijna een uur later aan op mijn werk, en kan dus niet meer voor 16:00 uur weer naar huis gaan. Dus moet ik maar op vol tarief reizen? U past Uw regeling aan, en wij maar extra betalen? Veel te ver gezocht!

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een langere reistijd, klinkt wat extreem)


Hallo Pingpong,

Morgen vertrekt normaal een intercity om 05:55 uur vanuit Dordrecht naar Leiden (reistijd 0.50 uur). Nu met sprinter (05:45 vertrek, en duurt 1.44 uur). Tja, misschien toch maar met de auto, kost me nog meer geld, reken maar op dat mijn werkgever dat niet meebetaalt).

Reageer