Recent actief
Beste Meneer/Mevrouw, Onze docent gebruikt altijd de quote: “Treinen vertrekken ook aan het begin van de minuut dus ik begin mijn klas ook aan het begin van de minuut (8:30)”.Wij kwamen vanochtend tot op de seconde na om 8:30:07 binnen.Bestaat er bij treinen zoiets als extra marge in tijd voordat de trein vertrekt?En wij willen hem overtuigen dat de quote incorrect is.Met vriendelijke groeten,Mels Visman & Teije Eijkelkamp
Hello. Can you please tell me what trains run on Saturday?
2 juli compensatie aangevraagd, alleen bevestiging vd NS gekregen, voor de rest geen actie.. nr : 601460665graag reactie of mijn vraag wel in behandeling is genomen..
Bij elke trein (IC van Dordrecht naar Leiden) waar ik me wil aanmelden staat er geen fietsplaatsen beschikbaar zijn. Klopt dat?
Hoi,Ik ga dinsdag met de trein op vakantie. Heel veel zin in. Maar omdat er mogelijke stakingen komen is het nog onzeker of het doorgaat. Weet iemand hier al meer over een eventuele staking komende week?En hoeveel dagen/uur van tevoren moet een staking aangekondigd worden?Bedankt alvast!
De intercity van Roosendaal naar Zwolle is de afgelopen week structureel veel te kort geweest. In Nijmegen pak ik om 16:54 deze dienst ''s middags naar Zutphen. Ze bestaat dan uit een koploper met maar drie bakken. Trekken we daar het eerste klas stukje vanaf dan blijft er nog minder over.NS geeft zo een signaal af naar de reizigers dat reizen met de NS een straf is. In deze trein staan mensen in het gangpad. Dag na dag opnieuw. Dit is dus niet incidenteel voor het weekend. NS kan zich niet excuseren dat het reizigersaanbod niet bekend is. De dinsdag voor de staking heeft de treinbemensing de dienst in Zutphen stilgezet omdat ze onverantwoord vol was. Dit was heel zuur voor de reizigers die verder moesten maar ik kon ze wel begrijpen, omdat een ander statement bij de NS organisatie blijkbaar niet meer binnenkomt. Ze hadden mij aangegeven dat ze er iedere dag feedback over gaven. Daarom nu mijn klacht er maar bij, om de zichtbaarheid te vergroten.Mijn vraag is: wanneer stopt deze dwalin
Hi!Ik woon in een flat uitkijkend op het CS van Den Haag. Al jaren kijk ik uit mijn raam naar de achterkant van het CS, daar hangt een prachtige klok op het gebouw van de NS. Naast de tekst Den Haag Centraal.Nu is deze al geruime tijd kapot, althans, de klok is niet meer verlicht. Nou vroeg ik me af aan wie ik dat kan melden. Want wellicht is niemand daarvan op de hoogte. Ik kon dat niet zo snel vinden, dus dacht ik, kijken of iemand me hier kan vertellen hoe ik dat het beste kan melden.
Greetings I've booked a ticket called Holland travel ticket and my journey was from Shagen to Assen and suppose to go back at the same day but due to train delay in Zwolle I was not able to reach my distinction so I need to make a complaint and refund the payment I've made for this tripBest regards, Note: Attached the ticket I've booked and the journey plan
Ik heb op 30 Augustus extra kosten moeten maken omdat de treinen op het laatste moment niet rijden. Nu wil ik geld terug vragen volgens de stakingsregeling, maar de robot weigert mijn verzoek omdat ik een niet-Nederlandse IBAN heb. Dit is discriminatie en verboden bij wet. Gelieve deze fout zo snel mogelijk te herstellen.
Hallo, Ik las over een tegemoetkoming van 25euro nav de staking. Waar en hoe kan ik deze terugvragen?Niet onder het knopje "geld terug bij vertraging?"
Hallo, zijn er a.s. zondag stakingen?
Vijf weken wacht ik nu op een reactie van de ns op het veevervoer naar parijs.de service is hopeloos.
Ik kan nergens vinden hoe ik een abonnement voor mijn buitenmodel fiets kan afsluiten.volgens mij kan dit namelijk niet zonder abonnement als ik mij niet vergis.heeft iemand hier ervaring mee?
Vandaag kwam ik twee keer op station Veenendaal-De Klomp, waar door de staking uiteraard geen treinen reden. In de info daarover viel echter wel wat op: zowel 's ochtends als 's middags stonden op het scherm voor de volgende 7 treinen alleen drie ICs naar Nijmegen met "rijdt niet".Vreemd genoeg waren de treinen richting Utrecht hier dus volledig van de borden verdwenen. Ze stonden er ook niet als niet rijdend.Heeft neem ik aan deels met de uitgedunde dienstregeling te maken, waardoor de 3200 niet rijdt en de 3100 overdag extra stopt. Maar dat is in beide richtingen het geval dus verklaart niet alles.De hele dag ontbraken de treinen ook in de app, maar als ik nu kijk blijken ze vanaf 19.02 weer te verschijnen. Toevallig ook precies het tijdstip wanneer de 3100 hier normaal begint te stoppen.
Er komen weer een paar mooie reisadviezen uit de planner vandaag, maar 7 uur reizen van Den Haag naar Roermond is mij iets te lang 😀
Momenteel bezig met het aanvragen van de compensatie voor vervangend vervoer i.v.m. de stakingen. Heb een net overzicht van de reizen via ov-chipkaart.nl gegenereerd en vervolgens aan de slag gegaan.En ik kom er tot mijn grote verbazing achter dat reizigers tijdens de stakingen van 29 t/m 31 augustus maar 2x een vergoeding kunnen aanvragen? Van de informatiepagina: https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/vergoeding-staking.htmlLet op: de tegemoetkoming voor vervangend vervoer met een maximum van 25 euro kan tijdens de staking van 29 augustus tot en met 31 augustus maximaal 2 keer per persoon worden aangevraagd. Dus dat betekent als je in die periode van 3 dagen één heenreis en één terugreis van 1 dag declareert, dat je al tegen de limiet aan loopt? Of kan je meerdere reizen in 1x declareren? Ik vind het wel heel apart dat er een dergelijke beperking geldt over een periode van 3 dagen, want het lijkt erop dat ik nu moet kiezen welke reizen ik declareer vanwege die beperking.
Het reizen met de trein wordt steeds minder leuk in de 1e klasse….vroeger was het nog wel eens rustig maar tegenwoordig nemen Jan en alleman maar plaats alhier….Jammer van al die korte treinen….Mede nog door minder treinen Het plezier wordt minder...Maar goed aangezien dat ik 65 ben geworden is mijn Dalvrij abonnement gehalveerd met 60 euro Daar ben ik toch wel blij mee Groet
Toen de Pride Amsterdam werd georganiseerd zag ik foto's van de digitale schermen met vertrektijden waarbij de normale lichtblauwe en witte kleuren van de verschillende lijnen waren vervangen door regenboog kleuren.Omdat dit evenement zo enorm is dacht ik er verder niets van, maar nu kreeg ik zondagavond een foto te zien dat ook bij Zwolle Pride dit gebeurd zou zijn. Ik ben pr Coördinator bij COC Limburg, en we organiseren nu jaarlijks een Pride in Limburg; in 2020 in Roermond, vorig jaar in Heerlen, en dit jaar is het in Venlo op 10 september. Gisterenochtend stelde ik dan de vraag of het mogelijk zou zijn om op 10 september in ieder geval dit kleine gebaar te doen op station Venlo, en bij welke afdeling ik zou moeten zijn om dit te bespreken. Maar vanwege de staking die nu landelijk effect heeft is de Twitter volledig overbelast, en weet ik niet of het ondergesneeuwd wordt. Daarom stel ik deze vraag nu even hier, in de hoop dat er hier iemand is die ons verder kan helpen. Met vriende
NS heeft vandaag ook supersnelle treinen ingezet
Ik zag dat vandaag (31 augustus) de internationale treinen wel rijden, maar niet stoppen op stations binnen de 'stakingsgebieden’. Waarom doet NS dit? Als ze toch de hele route rijden (bv de IC Berlijn), kunnen ze toch net zo goed ook op tussengelegen stations stoppen (Deventer, Almelo, Hengelo, Breda etc.)?
Zo net zou ik de trein van 7:02 nemen vanuit Station Soest. Dus ik loop om 6:58 het perron op, rijdt de trein vóór mijn neus weg. De trein hier heeft regelmatig de neiging om eerder te vertrekken maar dit was me iets te vroeg. Als treinen zich niet aan de dienstregeling houden kan ik mijn reis niet plannen met de app. Hoe kan dit?
Is er een mogelijkheid om morgen te reizen van Middelburg naar Roermond?
Vandaag kan ik van Utrecht niet naar Almelo met de treinen van NS. Echter kan ik wel reizen met blauwnet treinen. mijn dilemma is nu dat ik een dagkaart heb en niet met blauwnet mag reizen, maar aangezien er geen andere optie is vraag ik mij af of dit nu wel zou mogen…
Ik moest gisteren naar school, maar omdat er geen treinen reden heb ik wat extra kosten moeten maken. Nou zag ik op de site dat dit vergoed word, waar kan ik dit aanvragen?