Recent actief
Ik heb een reis uitgezocht in de app. Opgeslagen in de app en in mijn agenda van de telefoon. Vervolgens wil ik de reis aanmelden. Moet ik weer dezelfde reis zoeken en selecteren. Maar deze reis stond al in mijn app. Kan volgens mij wel gebruikersvriendelijker.
Hierbij wil een klacht indienen inzake de bejegening en het fysiek geweld wat uw medewerker met de naam ****** in het winkeltje op station amersfoort op perron 2 hedenavond (13 december 2017) om 21.10 uur tegen mij gebruikt heeft. Door vele verstoringen in mijn reis ben ik uiteindelijk op station amersfoort aangekomen en moest op dat moment nog een half uur wachten op mijn verbinding naar Nunspeet. Aangezien de wachtruimte verbouwd wordt en het erg nat en guur is heb ik ervoor gekozen om te wachten in het winkeltje. Ik heb daar geen versnapering genomen omdat ik dit al twee keer gedurende het wachten op station utrecht had gedaan. 1 van de overige reizigers meende hierover een opmerking te moeten maken en op het moment dat ik deze mevrouw als weerwoord gaf dat dit niet aan haar was werd ik aangesproken door uw medewerker dat ik de ruimte moest verlaten. Ik heb dat geweigerd en hij kwam dreigend achter de balie vandaan en stond zeer dicht bij mij en sommeerde mij nogmaals om te vertrekk
Er zijn bij stations veel vergroening mogelijkheden, in het bijzonder een traject waar ik veel reis in Arnhem. Waar/hoe met NS contact op te nemen om een voorstel te doen?
Ik heb een boete ontvangen omdat de dagkaart werkt niet Maar ik had een treinticket.Plus dat ik de dagkaart aan de conducteur heb gegeven.Kunt u voor het fixen?
HiI came to the Netherlands from Turkey for the first time in September. When I got on the train from the airport, I did not understand what the officer was speaking because I did not know your language. He handed me a form. There was an address field on the form. I wrote my address in Turkey. Two days ago, I received a letter to my address in Turkey with the reference number L635930. It says that you did not ticket. First of all, I had my ticket. I can take a photo of it and send my ticket with that date. On the other hand, is this how you treat foreigners who come to your country for the first time? Isn't it normal for a foreign citizen not to know your language or not to know the practices in the country? I read that I can file a complaint against Rover by going to the website of NS. They conveyed my complaint I sent there to the Office of the Ovombudsman. The Office wrote to me and said to inform the situation to NS first. Therefore, I am waiting for your reply by contacting NS. Th
Op perron 2 is in Den Helder info bord al week stukwanneer wordt deze gemaakt?
De mondkapjes handhaving is totaal niet op orde, vandaag reisde ik (met NS) van zupthen naar Arnhem-Centraal. De drukste trein die ik ooit had gezien zat ik dus in ( het was een SNG-3tje) maar daar gaat het topic helemaal niet over. Dit topic heb ik gemaakt omdat ik heel erg verbaasd was met wat ik in die trein zag. De hele coupe waar ik in zat was vol met jongeren, en geen ENKELE persoon had op de juiste manier een mondkapje op. De conducteur probeerde er door heen te komen, gaf zelfs eerste klas vrij maar er werd geen waarschuwing gegeven aan mensen dus ik vind het echt heel erg raar Dat kan echt gewoon niet het is ook behoorlijk gevaarlijk. Zeker nu dat de ziekenhuizen zich voorbereiden op code zwart en dat er een nieuwe mutatie is die JUIST mensen met vaccin erger besmetten. kan er gewoon normaal op gehandhaafd worden? Ik zie dagelijks mensen zonder mondkapje maar de conducteur loopt gewoon vrolijk langs en zegt niks
Afgelopen maandag aankomst station Rotterdam niet kunnen bereiken vanaf Breda. 1,5 uur voor niks gereisd. Gestrand in Dordrecht. Ze wisten overigens al in Nreda dat er problemen waren door de Thalys, maar de trein zou alsnog naar Rotterdam rijden, niet dus… Ik probeer mijn geld terug te vragen, maar krijg een melding dat het systeem op dit moment niet in staat is om het uit te voeren. Dat was afgelopen week ook al het geval op twee verschillende dagen. Ik begin het bijna verdacht te vinden 😉 kan iemand mij aub helpen?
Alle herentoiletten op Utr. CS waren bij aankomst bezet. Toen er 1 ruimte vrij kwam bleek de vloer vol water te staan. Mogelijk heeft een vorige klant na een zeer grote boodschap geprobeerd de wc 2x kort na elkaar door te spoelen en is de wc pot overgelopen. De hoeveelheid water was zodanig groot dat deze niet maar een paar WC papiertjes was op te nemen. Gelukkig hoefde ik mij na het verlaten van de ruimte niet te generen voor een volgende klant!
Sinds 2019 en wat problemen met wel of niet aanbesteden is er geen reclame meer te zien op de stations. De meest recente update is dat er hoger beroep is aangetekend door NS, en men daarvan in afwachting is. Dit was begin 2021. Is er inmiddels al wat meer bekend over wanneer er weer reclame in de reclameborden en -schermen komt te hangen?
Hallo, Een aantal dagen geleden reed ik met de trein van Delft naar Den Bosch toe. Na een hevig tentamen, kwam ik tot het besef, dat ik op misschien wel op de grootste probleem op ieder station tegen. Nu zat ik daar, vermoeid, geirriteerd, in de kou en alleen. Al 2,5 uur onderweg naar me huis toe, om uit te kijken naar de koude regenrit die ik nog naar huis moest fietsen. Die dag was me laatste tentamen, en had zo naast andere werk al 2 dagen niet geslapen, die avond was ik neergeslagen en zat daar me dooie tijd te vullen op het station, dat was het, je kunt niets op station. Op elk station, als er vertraging is of een slechte aansluiting is men slachtoffer van gedwongen voor zich uit te staren en op zijn telefoon te zitten. Men kan niet produceren, werken, of men is geheel onbruikbaar om zichzelf nuttig maken. En dit gebeurd overal, elke dag in ieder land, op elk station, 10^9 uren voor heel onze planeet al onze reizigers per dag. Compleet dode tijd. Ik bedacht me, hoeveel kost een do
Laatst was ik vergeten in de checken omdat er geen poortjes waren maar losse paaltjes. De conducteur kwam langs en die zei toen dat ik geluk had omdat ik een abonnement heb waar hij mij in de trein in zou kunnen checken (NS Flex Dal Voordeel) zodat ik niet het volgende station eruit zou moeten om in te checken. Nu zie ik in Mijn NS gewoon een boete van 50 euro staan (reizen zonder check-in) + 12 eu omdat ik dacht uit te checken bij het eindstation maar daar heb ik blijkbaar alleen ingecheckt. Nu vraag ik mij af of dat überhaupt wel bestaat, dat de conducteur je in kan checken in de trein.
Hallo Forum, ik heb een paar vragen omtrend de VIRM treinen; Wat zijn de verschillen tussen de 1e t/m 4e generatie VIRMs?Waarom worden 2e & 3e Gen VIRMs vaak als VIRM 2/3 of VIRMm 2/3 aangeduid?Rijden er nog ongemoderniseerde VIRM 1’s rond? en hoe zit dat met de 2e en 3e Gen? Groetjes,
Iemand een grijze laptop met ogen gezien? Vergeten in trein station Goes ,trein ging naar Vlissingen. Op 1 februari omstreeks 9.40??
Zojuist is onze trein van 18.20 zwolle-rotterdam opgeheven. Dus komen we een half uur te laat op het verjaardagsetentje in Utrecht. De reden vd opheffing, er was geen conducteur. Dat is toch absurd. Verschillende reizigers waren al van Groningen via Leeuwarden naar Zwolle gereisd en nu dit weer. Jullie hadden het op zijn minst kunnen vragen, of het een probleem is. En hoe kan het eigenlijk?
Ik las dat de dienstregeling per 7 februari mogelijk verder wordt uitgekleed, dit maal door ziekmeldingen. Hoewel ik begrip heb voor deze reden, opper ik graag het volgende:Kan NS overwegen om in de spits de dienstregeling min of meer ongemoeid te laten en als er gekort moet worden dit eerder op recreatieve momenten te doen? Niet alleen in het voordeel van spitsreizigers, die veelgebruiker zijn, maar ook voor NS om die doelgroep proberen te behouden?Een ander tip is om sprinters in te zetten op IC trajecten zodat bij uitval van conducteurs de deuren gewoon automatisch gesloten kunnen worden en er toch gereden kan worden met minder personeel.
Tussen Schiphol Airport en Leiden Centraal rijden er geen Sprinters door een beschadigde bovenleiding. Rijdt deze sprinter nu wel of niet?De planner lijkt aan te geven van wel, de storingsupdate van niet.
Beste forumleden,Gisteren wou ik met de trein van Hilversum Mediapark naar Den Bosch.De NS reisplanner gaf en geeft aan dat er tussen Hilversun en Utrecht geen treinverkeer mogelijk is door logistieke beperkingen. Ik ben daarom via Amersfoort gereisd.Mijn vraag uit nieuwsgierheid: wat zijn die logistieke beperkingen en waarom tussen Hilversum en Utrecht?Alvast bedankt.
Het is ongelooflijk onhandig dat in de STATIONSTUNNEL van Alphen geen treinformatie wordt weergegeven.En nee, dan bedoel ik niet van die gele ouderwetse overzichten, die er wel hangen.Ik bedoel dat wanneer ik aan kom fietsen ik DIREKT kan zien vanaf WELK perron de eerstvolgende trein naar b.v. Leiden vertrekt, en hoe laat.Dat is nu totaal afwezig.GEEN perronbord met de eerstvolgende trein. GEEN overzichtsbord met een een overzicht van b.v. het komende uur.Het is al voorgekomen dat ik met vouwfiets en al een trap ben opgerend, om er vervolgens achter te komen dat die trein precies vanaf het ANDERE perron ging vertrekken, en die natuurlijk te missen. Er is zelfs geen bord op het perron dat van BENEDEN af te lezen is.En nee, we hebben het niet allemaal in ons hoofd, of een applikatie paraat.Dáárvoor is nou PRECIES informatie ter plaatse.En nee, een bord BOVEN op het plein aan de ANDERE KANT van het station helpt niet, komend vanaf de zuidkant.LEEF je a.j.b. in je passagiers.Volg hun route
Goedemiddag, een tijd terug heeft deze weg een werkende router opgeleverd in de sprinter. De treinstellen 2519, 2509, 2204 en 2505 hebben ook problemen met de Wifi. Deze sprinters rijden tussen Den Bosch en Deurne. Daar staat altijd de foto met offline op de schermen en kun je geen gebruik maken van internet via de NS. Graag wederom uw aandacht voor dit mankement. Merci bij voorraad!
De sprinter vanuit Anhem-Breda tot Dordrecht had altijd een prima aansluiting op de ic richting Rotterdam en Den Haag.Nu stopt deze op een ander perron, waardoor je zowel op het perron een heel eind naar de trap moet lopen en vervolgens door de tunnel naar een ander spoor. De ic rijdt dan nét voor je neus weg. Vervolgens moet je 10 min wachten op een sprinter en ben je dik 20 min later op bestemming.Waarom kan de sprinter niet stoppen op het perron naast de ic?Als forens tussen Breda-Prinsenbeek en Rotterdam CS ga ik er alsmaar verder op achteruit. Eerst had ik een rechtstreekse verbinding naar Rdam CS. Toen kwam de overstap in Dordrecht erbij. En nu een trein die altijd nét voor m'n neus wegrijdt door de onhandige perronplanning.Kan dit niet beter, lieve NS?
Beste NS,Per 7 februari wilt u (wegens de bekende omstandigheden) de dienstregeling afschalen. Wegens het versoepelen van de maatregelen gaan juist meer mensen weer van de trein gebruik maken. Tip 1: als je van 6 naar 4 treinen per uur gaat kunnen dan a.u.b. de overige treinstellen dan gekoppeld worden aan de treinen die wel rijden? Ga met langere treinen rijden want het aantal passagiers gaat niet minder worden, en doe dit gerust op alle trajecten! Tip 2: voer per direct deeltijd contracten in voor machinisten en conducteurs zodat je in de spits met genoeg treinen kan blijven rijden.Tip 3: vanaf 20:00 uur rijden een stuk minder mensen met de trein. Schaal daar de dienstregeling af. Op sommige trajecten rijden de laatste 2-4 uur van de dag treinen rond die of leeg zijn of er zitten 5 mensen in. Breng dat eens beter in kaart. Voor al die trajecten heb je ook weer een machinist en conducteur nodig die je ook op andere momenten kan inzetten waar het druk is. Een lege trein laten uitvallen
Bij deze wil ik de klantenservice medewerkers en de conducteur van de trein van 14:46 van Enschede naar den Haag op 27-01-2022 hartelijk bedanken voor het vinden van mijn laptop welke ik heb achtergelaten toen ik in Almelo uitstapte. Ik heb hem een uurtje later op kunnen halen in Deventer. Súper service! Hartstikke bedankt voor de extra genomen moeite. Echt TOP!
Er staat “houdt u rekening met..” en dat moet zonder een t zijn, want het is gebiedende wijs. groetjes!