Recent actief
Vandaag was het bijna onmogelijk om met de vouwfiets Utrecht CS binnen te komen. De roltrap op het Moreelplein deed het niet, via de nieuwe fietsenstalling geen lift. Toch via de nieuwe stalking naar binnen. Geen lift naar het station. Dus dan met de trap met je fiets in je nek. En dan halverwege de rekening krijgen dat je de fiets eerst moet opvouwen, want anders kom je het station niet in. Ik word er gek van. Dit zorgt ervoor dat mijn reisplezier danig gebald wordt.
Goeden dag, Voor een project aan de A15 ben ik op zoek naar informatie omtrent het gebruik van de P+R locaties aan de A15. Na te bellen met de gemeente Sliedrecht heb ik begrepen dat NS deze parkeerplaatsen beheert, deze zijn veelal aan de naastgelegen treinstations gelegen. Kunt u mij mogelijk verder helpen met het vinden van deze informatie? Ik zoek data over het gebruik van de P+R locaties aan de A15, de drukte, tijdstippen van de drukte, en andere data die u beschikt zou ik ook enorm waarderen. De locaties waarvoor ik informatie zoek zijn:P+R Rotterdam Slinge P+R Rotterdam Beverwaard Q-Park P+R Westelijke Parallelweg Station Zwijndrecht P+R Rotterdam De Schans nextbike - P+R Weeskinderendijk P+R Station Dordrecht P+R Sliedrecht Station Baanhoek P+R Station Sliedrecht P+R Sleeuwijk, Tol West, bus Q-Park P+R Geldermalsen P+R Zaltbommel P+R Beesd P+R Tiel P+R Hemmen Dodewaard P+R Opheusden P+R Kesteren P+R Zetten Andelst P+R Nijmegen-Noord P+R Station ElstKan iemand mij verder helpen?
Hallo, ik moet vandaag van Heereveen naar Rosmalen reizen, echter is mijn laatste stuk vervangen door een stopbus. Ik heb een treinkaartje gekocht voor de volledige reis alleen vraag me nu af, of deze ook geld in de stopbus of dat ik daar een apart kaartje voor moet kopen.
NS dienstregeling 2021: Herkenbare dienstregeling19 november 2020 •Veel verbindingen hetzelfde, kleine aanpassingen vertrek- en aankomsttijden•Kortere overstap Baarn in de spits Zondag 13 december start NS de dienstregeling 2021. Voor veel reizigers (99%) is het een herkenbare dienstregeling: veel verbindingen blijven zoals in 2020. Reizigers krijgen op een paar trajecten te maken met een kortere reistijd en een kortere overstap. Ook kunnen er kleine aanpassingen zijn in de vertrek- en aankomsttijden. Check dus goed de reisplanner voor de actuele tijden.Vanwege Corona rijden nu 90% van de treinen. Dit blijft ook zo bij de start van de nieuwe dienstregeling, met dezelfde aanpassingen die er nu al zijn. Dat is voldoende voor de lage reizigersaantallen die wij nu hebben. Dit betekent dat het aantal treinen per uur dat NS nu rijdt hetzelfde blijft, maar dat vertrek- en aankomsttijden wel anders kunnen zijn.Marjan Rintel, president-directeur van NS: “Wij willen Nederland bereikbaar houden,
Van heiloo reis ik naar Schiphol dus op sloterdijk wik overstappen in plaats van zaandam omdat het sneller en voor mij effectiever werkt maar als er vertragingen zijn dan mis ik mijn trein en ben ik dik te laat op het werk ook andersom is het zeer zeker zo dan kan ik mijn trein eerder pakken of kan ik die trein precies pakken heeft het elke keer een vertraging van schiphol naar sloterdijk dan ik die mis en dan lekker een half uur langer mag gaan wachten en dan nog blijven staan daar betaal ik mijn abonnement niet voor. Waarom is dat zo als er geen plekken zijn hebben wij toch wel het recht om te zitten als plezierige reizigers van de ns en de conducteur controleert ook niet op de mondkapjes plicht die zit lekker in de 1e klas ook maar lekker in z'n telefoon te spelen hoe lekker is dat als je het corona virus in bedwang wil houden je je werk gewoon doet en niet mensen aan hun lot overlaten in de treinen en mensen netjes erop aanwijzen mondkapjes op te doen in de treinen want nergens wor
Het komt regelmatig voor dat de rechtstreekse trein op mijn traject niet rijdt maar wordt gecanceld. Om toch op tijd op mijn werk te komen neem Ik dan een trein naar een ander station en doe het overige stuk de metro. Kan ik de extra kosten die ik maak vervolgens declareren bij de NS?
Heel vaak moet ik van Hoorn naar Alkmaar. Daar rijdt vaak een sprinter van Hoorn richting Haarlem. Daar zit geen wifi in. Maar soms word er ook een dubbeldekker ingezet en daar zit wel wifi in. Mijn vraag is waarom er er wel in de dubbeldekkers wifi zitten en in de sprinter niet?
Volgens app stopt intercity 16.09 Utrecht -Nijmegen in Driebergen. mee racete het station zojuist voorbij. waarom klopt de app niet met de realiteit?
Blijkbaar werkzaamheden, en wordt er dus niet eerder vervangende treinen ingezet. Sinds de nieuwe update in de app kon ik de storingen niet meer vinden, maar inmiddels gevonden. Bedankt voor het meedenken, baal er wel van.
In diverse topics wordt er op dit forum gerefereerd aan het feit dat de conducteurs/conductrices totaal niet zichtbaar zijn in de trein. Voor corona was dit al een groot probleem en nu tijdens corona is dit probleem in omvang alleen maar toegenomen. Ikzelf ervaar dat ik misschien op één van de 10 reizen een conducteur tegenkom en misschien op 1 van de 20 reizen wordt gecontroleerd. NS zegt dat de conducteur/conductrice meer aan gastheerschap moeten doen, maar ook dat gebeurt nu dus niet Gevolg van dit falende beleid is dat er steeds meer excessen in de trein ontstaan. Als ik reis zie ik minimaal één en vaak meer tailgatende reizigers. De 1e klas is een complete vrijstaat geworden. Mensen met een 2e klas kaartje gaan massaal 1e klas zitten wegens het ontbreken van controle. Ik zou graag een reactie van NS willen ontvangen wat het plan is om het gezag in de trein weer terug te krijgen. Vanochtend zat er gewoon een meneer te roken in de coupe. Dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Wordt het niet tijd om het aanbod van treinkaartjes en tarieven in deze tijd volledig op de schop te gooien? De afgelopen jaren zijn er nogal wat producten op de markt gekomen om reizigers de trein in te lokken. En nu er een 'lockdown' is blijkt maar weer dat het buisenessmodel van goedkope kaartjes een risicovolle onderneming met grote gevolgen lijkt te zijn. Treinen vullen met studenten, ouderen, kinderen, weekend- en dalvrij, etc., etc. tegen spotprijzen hebben door een overvloed aan mensen de trein tot een Kruidvat gemaakt. Dus ook de Kruidvattickets zijn evenals de combinaties die aangeboden worden in het blad Spoor in deze crisistijd onwenselijke producten. Met de aankomende spoedwet voor het komende jaar is het misschien verstandig om gedurende de intelligente lockdown reizigers te laten betalen op basis van de afgelegde kilometers. Het FB groepsretour is enige tijd terug al in de ban gedaan. Wat let de NS om bijvoorbeeld kidsvrij in de ban te doen? Als oudere kun je helemaal te
Ik krijg een factuur van 20 euro, terwijl ik niet heb gereisd. Graag ontvang ik hiervoor een creditnota. Ik had een afspraak in het cafe op het perron en ben daarna weer terug naar huis gegaan.
De roltrap op perron 1/2 is al een week defekt in Amersfoort centraal , gaat hier nog wat aan gedaan worden?
Wanneer is de wachtruimte op het station Wormerveer open? Als ik kom is deze altijd dicht maar wel verlicht?
Ik heb een vraagje mag je een jbl party box 1000 meenemen in de trein?
Al ruim 3 maanden reis ik dagelijks tussen Nijmegen en Arnhem Presikhaaf. Het verbaasd mij enorm dat dit station alleen via een trap bereikt kan worden. Vandaag constateer ik voor de derde keer dat een minder valide persoon met de grootste inspanning naar boven moet klimmen. Voor personen in een rolstoel of met rollator is dit al helemaal onmogelijk.Gezien de locatie (nabij de Hogeschool) en de drukte die ik vaak ervaar op dit station vind ik het eigenlijk te schandalig voor woorden dat er anno 2021 geen faciliteiten (zoals een lift) op dit station geplaatst zijn. Kan iemand mij verwijzen naar een persoon die verantwoordelijkheid voor dit soort zaken draagt? Ik zou graag zien dat dit station voor iedereen toegankelijk wordt.
Ik heb een student op school en die geeft aan dat er op Station Hilversum Sportpark geen inrijdplaat voor een rolstoelgebruikers is. De NS wilde er niet een aanschaffen en hij heeft er nu zelf een gekocht. Nu heeft hij een volgend probleem. Volgens de NS mag de conducteur niet helpen met de plaat neerleggen wegens aansprakelijkheid. Mijn vraag. Klopt dit verhaal: 1) geen inrijdplaat voor rolstoelgebruikers op Hilversum Sportpark aanwezig? 2) mag een conducteur inderdaad niet helpen wanneer iemand een eigen inrijdplaat heeft? Groet Peter
Hi NS community,Ik reis sinds een paar weken het traject Rotterdam Alexander - Utrecht met de trein van 6:58.Helaas heb ik nooit WiFi in de trein. Mijn reistijd bedraagt ruim een halfuur en wil deze tijd graag benutten met studietijd. Hiervoor is internet zeer fijn om te hebben.Hoezo is er op dit traject nooit een wifi netwerk beschikbaar? Ik check de gehele tijd structureel of het netwerk beschikbaar is. Zowel op mijn telefoon als mijn laptop zie ik het netwerk niet verschijnen.Is er iets mis hiermee, of zijn jullie gestopt met het aanbieden hiervan? Groet
Is er een donkere adidas hockeystick met oranje strepen gevonden op arnhem centraal?
Hoi allen, Enkele weken geleden was er schade aan de kant van spoor 1, richting Woerden op station Zaltbommel. Na daar een melding van gemaakt te hebben is de schade binnen anderhalve week keurig opgelost en ziet het er weer tiptop uit. Echter, vanochtend toen ik de trein wilde pakken richting 's-Hertogenbosch was er opnieuw schade, ditmaal gelijk de trap op na de incheckpoortjes aan de rechterzijde. Het is niet zo veel als vorige keer, maar ziet er wel een beetje ‘slopperig’ uit (geen correct Nederlands volgensmij, maar u begrijpt wat ik bedoel) als elke keer de ruiten zijn ingeslagen/gebeukt. Is er misschien een optie om er camera's op te hangen, ook gezien de kiosk aan de overzijde van de schade? Bedankt voor de reactie alvast :)
In het kader van terugdringen van zwerfafval zou het een goed idee zijn om de verkoop van eenmalig te gebruiken waterflessen op stations terug te dringen. Ik zag vandaag een link naar een artikel over het plaatsen van watertappunten op stations in Groot-Brittannië: https://www.theguardian.com/environment/2018/feb/12/network-rail-to-install-water-fountains-in-majority-of-its-train-stations-this-year Het lijkt me een goed idee dat NS ook initiatieven gaat nemen tot het plaatsen van watertappunten. Het drinkwater in Nederland is van uitmuntende kwaliteit. Water in flessen verkopen is in Nederland een volkomen nutteloze bezigheid die ook nog eens allerlei milieubezwaren heeft. Nog afgezien van al het zwerfafval. Het waterbedrijf dat actief is in een groot deel van Noord-Holland, PWN, heeft al initiatieven genomen met het plaatsen van openbare watertappunten. Bij de volgende stations in Noord-Holland zijn al watertappunten van PWN beschikbaar: Beverwijk (Stationsplein), Haarlem (Stat
Goedemorgen,Vanochtend heb ik de trein, intercity naar Arnhem Centraal van 8.04 vanaf Utrecht Centraal genomen en ik ben uitgestapt bij Veenendaal-De Klomp. Ritnummer: 3223, Treinstel: 8646. Ik zat aan het einde van de trein, tweede klas, beneden verdieping, als ik het goed heb onthouden in een 4-zits. Ik ben bij het uitstappen mijn telefoon op de bank/tafel vergeten, kan ook zijn dat hij op de grond is gevallen. Het is een zwarte Samsung A3 2017, met een telefoonhoes eromheen. Hier zit ook mijn ID-kaart en mijn ASN pinpas in. Nadat hij bij Arnhem is aangekomen heeft de conducteur de telefoon niet meer gevonden, dus mijn hoop is dat iemand mijn telefoon heeft gevonden meegenomen of ergens ingeleverd. Mocht dat zo zijn, dan zou ik heel dankbaar zijn als je contact opneemt! Dat kan via ***** of *******. Bij voorbaat dank voor de eerlijke vinder! :)Met vriendelijke groeten,Edmee Witmer *Aangepast door moderator
Er is een storing in de apparatuur van de fietsenstalling Alkmaar, waardoor ik mijn fiets niet kon uitchecken via mijn ov-chipkaart. Er werd mij gevraagd met pin te betalen. Dat heb ik gedaan, maar mijn fiets staat nu natuurlijk nog steeds als 'ingecheckt' op mijn kaart. Kunnen jullie deze check-in verwijderen? Ik wil uiteraard niet dubbel betalen en ook niet eindeloos ingecheckt staan.