Recent actief
Ik wil graag notificaties ontvangen bij vertraging en werkzaamheden en heb dat dus ook ingesteld (ook bij instellingen op mijn telefoon). Toch krijg ik steeds geen meldingen en sta dus vol verbazing op station met werkzaamheden en bijna verdubbelde reistijd! Hoe kan dit?
Het viel me op dat op station Gouda de AED (en ook. Brandblussers) achter slot en grendel in een afgesloten ruimte staan ivm een verbouwing. Lijkt me handig die ergens te plaatsen waar men er wel bij kan in geval van nood.
In december reis in van Rotterdam naar Parijs en heb nu 2e klas tickets. Is het mogelijk om die te upgraden naar 1e klas tickets?
Intercity Den Haag Enschede 9.55 V. Bij Utrecht gaat de conducteur omroepen. Hij meldt: “het dragen van een bangmakertje is nog steeds verplicht” en vervolgt:”ik laat het verder aan de reizigers over”. Later loopt hij door de trein, mompelt goedemorgen en alles zonder een spoor van het verplichte mondkapje. Ook niet half, helemaal niets. Onbestaanbaar.
De bus snel bus die op station Bunnik komt op 20 november van 09:53 die is al weg gereden om 09:50 daar door hebben veel mensen hem niet gehaald en moeten we een half uur wachten !!!
In Zeeland heb je al jaren een intercity dat rijdt als stoptrein. Binnenkort gaat dat veranderen, komt er ook nog een sprinter erbij. Helaas kan ik in de reisplanner, in de app en website niet filteren, wat mijn voorkeur heeft.Een sprinter is een stoptrein, duidelijk. Maar een intercity dat rijdt als stoptrein, zou graag een optie willen hebben om dat weg te kunnen filteren en alleen echte Intercitys weergeven.
Ik heb recent begrepen dat Leeuwarden er een nieuw station bij krijgt, namelijk Leeuwarden-Werpsterhoeke. (Hetzelfde idee als Lansingerland-Zoetermeer eigelijk maar dan veel verder van de stad..) Het is pal naast een snelweg/autoweg A32 N31. Maar waarom is er gekozen om op deze plek een station te hebben in een weiland waar letterlijk niks is? Stoppen er ook Arriva treinen of alleen NS? Waarom is er niet gekozen om in Leeuwarden-Zuid een station te openen maar heel ver weg van Leeuwarden in een weiland? Krijgt het station trouwens ook een afrit bij de A32 ofzo of wat is nou precies de bedoeling hiervan want er zijn letterlijk geen wegen (En geen bussen) in de buurt. Vind het echt een heel raar idee (en waarschijnlijk geldverspilling) want parkeren in de stad Leeuwarden is vrij goedkoop en ik kan wel garanderen dat vrijwel niemand het gaat gebruiken. En op heel veel plekken is geen betaald parkeren. Zelfs dat kost nog minder dan een treinkaartje in leeuwarden. Word hier iets nagebootst
Hoi,Ik vraag me af, waarom wordt er in Nederland niet veel harder gewerkt aan het automatiseren van treinen? Nu zelfrijdende auto's langzaaam een ding aan het worden zijn, zou je zeggen dat het voor treinen nog veel makkelijker te realiseren moet zijn. Echt zelfrijdende auto's zijn er natuurlijk nog niet, maar op beschermde plekken zoals snelwegen gaat het wél redelijk rap. En als er iets een beschermde plek is, is het het spoor.Er enige wat gedetecteerd moet worden is of het spoor vrij is. Op een baanvak lijkt me dat vrij simpel, bij wissels wel íets complexer natuurlijk. Maar veel simpeler dan bij auto's toch? Zelfrijdende treinen bestaan natuurlijk ook wel al.Ik besef me natuurlijk dat dit een gevoelig onderwerp is. Ik heb begrip voor het baanverlies wat dit, vroeger of later, gaat betekenen. In een andere wereld was ik (ook) graag machinist geworden. Maar in het grote plaatje, de kostenbesparing zou natuurlijk een grote bijdrage kunnen leveren aan een modal shift van de auto naar d
In de trein vele zonder mond/neuskapjehandhaving echt nul vanuit conducteur waarom de horeca wel beboeten maar de NS niet.walgelijke houding van de conducteur trouwens.ik werk me kapot in de zorg, voor wie en wat als de houding zo is en blijft
Goedendag, Ik ben doof en ik merk 2 site ( NS.NL en NSinternational.nl ) niet overeen van vertrektijden en tussenstation aankomst op staan . op NS site : 08.11 uur Amsterdam CS09.28 uur Eindhoven Centraal09.38 uur naar Heerlen10.41 uur Heerlen10.43 uur naar Aachen11.13 uur Aankomst in Aachen International NS site : 08.11 uur Amsterdam CS10.15 uur Sittard10.18 uur naar Landgraaf10.44 uur Landgraaf10.49 uur naar Aachen11.13 uur Aankomst in Aachen voor mij is wel in verwarring. welke is de juiste site ? Pierre
Heb zojuist een krantenartikel uit 2019 bekeken, hier staat in dat station Heerenveen een metamorfose ondergaat. https://heerenveensecourant.nl/artikel/995176/station-heerenveen-ondergaat-samen-met-negen-andere-friese-stations-metamorfose-in-periode-2022-2023.html tussen 2022 en 2023, is hier al een concrete planning en ontwerp voor? en blijft het station in deze periode toegankelijk??
Hallo,Ik heb een dal voordeel abonnement. Nu reis ik elke week van Swalmen naar Eindhoven, de reis begint om 8.50, dus in de spits, in Roermond stap ik over, ik check uit bij arriva en in bij NS, om 8.57 ongeveer. Ik had gelezen dat als je vanaf 8.55 incheckt je met korting reist, of geldt dit niet bij overstappen? Op mijn facturen staat dat ik de volle prijs heb betaald. Weet iemand hoe dit werkt?
Hi, ik heb op 4 juli een online kaartje gekocht voor de reis van Bussum-Zuid naar Utrecht Centraal. Deze heb ik via de NS app gekocht. Toen ik dit kaartje wilde scannen lukte het niet en moest ik bij de automaat een nieuw kaartje kopen. Ik heb dus in totaal €11,40 betaald voor een ritje. Die eigenlijk 5,20 zou moeten kosten. Het kaartje via de app koste €5,20 en die bij de automaat €6,20. Ik heb net contact gehad met de klantenservice van de NS en die zei mij dat ik via de chatfunctie contact moest zoeken en dat ik dan die €6,20 terug zou moeten krijgen.
Ik heb een rare aftrek in etten-leur,waaruit blijkt dat etten-leur-etten-leur in etten-leur is. Nadat ik uit de trein stapte, ging ik naar het huis van mijn vriend, en toen ik terugkeerde naar tiel, ontdekte ik dat er een aftrek was, maar ik nam de auto niet in deze periode.
vandaag zat ik in de trein van Meppel Naar heerenveen. De gegevens van deze trein:Rit 9039 Woensdag 17 novemberTreinstel SNG 2750.Ik zat in het voorste gedeelte van de trein, en heb helaas niet uit kunnen stappen en moest verder reizen naar Leeuwarden. In ieder geval 3 deuren (aan de voorzijde) waren defect en de treindeuren gingen alweer op slot voordat ik uit kon stappen. Valt hier vergoeding voor te krijgen? Er zat geen defect sticker op de deur, maar wat vreemd is is dat ze vanaf buiten gewoon bruikbaar waren...
Ik heb een vraag over een niet NS traject maar misschien zijn er andere reizigers die toch het antwoord weten....Gisteren in alle vroegte met weekend vrij gereisd naar gronau. Op station Enschede check je uit , ik kwam uit Zwolle dus reisde al met Blauwnet. Met je OV chip kun je tot gronau reizen. Echter door de poortjes heen staat er vervolgens een zuil op het perron maar toen ik weer in wilde checken kreeg ik foutmelding omdat ik al uitgecheckt was...keolis ziet overstap niet. Dus terug naar poortjes, daar weer ingecheckt maar er niet doorheen gelopen en toen snel weer naar de Duitse boemel. Dit alles in vier minuten. En terug hetzelfde probleem...iemand een idee hoe dat anders kan?
Ik heb ondertussen al heel wat websites en afbeeldingen afgespeurd om erachter te komen hoe het interieur van de ICNG eruit komt te zien. Van wat ik heb gezien (zie afbeelding) lijkt mij dit de indeling van de ICNG-V (vijfwagenstel):1e klas: 54 zitplaatsen - 21% 2e klas: 198 zitplaatsen (excl. klapstoelen) - 79% Ik las dat veel mensen beweren dat er weinig zitplaatsen zijn in de ICNG, met een totaal van 252 (of 256) zitplaatsen over 109,4 meter. Een ICMm van 107,1 meter heeft echter ook 256 zitplaatsen. Het aantal zitplaatsen per meter verschilt dus eigenlijk niet t.o.v. andere enkeldeks intercity's. Wat verder opvalt is dat in het meest complete ontwerp er vooral zitplaatsen tegenover elkaar te zien zijn (dus in een formatie met 4 stoelen aan een tafel); 1e klas: 37 van de 54 tegenover elkaar - 69% 2e klas: 132 van de 198 tegenover elkaar - 67%Hierbij zijn de ‘loungebanken’ - die per bank aan 4 personen plaats bieden - niet meegerekend. Hiervan staat er 1 in de eerste klasse en 4 in d
Is het misschien mogelijk dat station Rijssen wordt verbouwd tot een intercitystation? Er is hier ontzettend veel vraag naar en ik hoor hier vaak mensen over praten in de trein… Of is het misschien mogelijk dat blauwnet door rijdt tot aan Deventer? Blauwnet zal dan van Rijssen zeer waarschijnlijk een intercitystation maken. Is het als laatste mogelijk dat er in elk geval in Rijssen meer in-/uitcheckpoortjes komen te staan? Er staan er maar 2 en dit is eigenlijk veel te weinig.
Vanavond reisde ik met de trein van Amsterdam Amstel 17:58 naar Gouda. Er stapt een dronken mijnheer in die in gesprek ging met andere passagiers. Niet vervelend maar het had mij niet verbaasd als het zou gaan escaleren. Een jonge dame ging in gesprek met hem waardoor hij even wat te doen had. Goede actie van deze jongedame. De conducteur kwam langs, observeerde de situatie. De heer had geen kaartje maar de conducteur besloot daar geen aandacht aan te besteden. Wel besloot hij in de buurt te blijven. De jonge dame stapte in Woerden uit waarna de dronken heer alleen was. Hij verplaatste zijn aandacht naar andere passagiers. Dat leek te gaan escaleren. Deze passagiers hadden er minder behoefte aan. De conducteur sprak de dronken heer hierop rustig aan waarna de dronken heer weer rustig ging zitten. Heerlijk om te zien hoe deze conducteur alles onder controle wist te houden door hem op de juiste manier aan te spreken en rustig te blijven. Bij het verlaten van de trein in Gouda heb ik hem
Ik heb gister treintickets geboekt naar Praag. Nu ben ik niet bekend met internationaal reizen en heb ik alleen maar tickets voor de Deutsche bahn ontvangen. Kan iemand mij vertellen of ik hiermee ook de NS trein in kan en mij wat meer vertellen over internationaal reizen?
Hoi ik heb een weekend vrij abbonement en daarin staat dat feestdagen ook onbeperkt reizen en gratis zijn, nu vraag ik me af of oudjaarsdag als feestdag word gezien of dat dat wel als een normale dag geld.
Ik vroeg me af of er vanuit NS (international) een lobby is ten aanzien van de corona-reisadviezen die er door de overheid voor verschillende landen worden gegeven. Het VK heeft bijvoorbeeld (als ongeveer het enige Europese land) nog steeds een oranje reisadvies. Dat is er toen ingekomen om de verspreiding van de Britse, en later de Indische varianten van het virus te remmen, maar slaat nu natuurlijk nergens meer op want die Indische variant overheerst momenteel overal. Ook qua besmettingsgraad is het VK niet ernstiger meer dan de meeste andere landen in Europa. Zo’n hoger risicoprofiel met de daarbij behorende extra reisbeperkingen heeft neem ik aan ook invloed op het aantal reizigers met die bestemming. Ik ben benieuwd of NS met die reden actief het regeringsbeleid probeert te beinvloeden door te lobbyen bij bewindspersonen.
ik zag vandaag iemand aftrekken in de trein ik heb foto van die man maar moet de NS dan aangife doen of moet ik dat zelf doen want ns heeft camera beelden enzo
Dit is al maanden zo. Wordt dit nog gerepareerd?