Recent actief
Gisteren was ik in Amersfoort en heb ingecheckt bij de toegangspoort die toegang geeft tot de perrons. Een blauw/geel logo om in te checken, ik neem aan NS, want ik reis met de intercity. Er was een monteur die tierend met de poorten bezig was, ¨not happy¨. In de trein was commotie, onrust. De incheck bleek niet correct danwel foutief. Uitchecken met deze ()aanmelding kan niet op een ander station. Uitcecken via de website kan ook niet. Ik ga vandaag niet met de trein want er gaat iets mis met het systeem. Navraag bij personeel blijkt dat dit inchecksysteem grondig faalt. Navraag aan de telefoon blijkt dat dit vaker aan de hand is en dit niet hoger op komt.Op Twitter gemeld en het gaat helemaal los. Beste NS doen jullie iets met deze meldingen want het gebeurd mij net iets te vaak. Ook een eerdere meldingen, van andere mensen, op dit forum blijkt dat ik niet helemaal in mijn eentje sta.
Op nu.nl het nieuws dat ook in Duitsland gestaakt gaat worden. Aanstaande maandag waarschijnlijk dus geen treinen van en naar Duitsland. https://www.nu.nl/economie/6256568/internationale-treinen-van-en-naar-duitsland-rijden-maandag-niet-vanwege-staking.html
Beide roltrappen bij station Barendrecht, aan de zijde Ridderkerk (Stationsplein Oost), zijn buiten werking. Vriendelijk dank alvast voor de hieraan te schenken tijd, aandacht en moeite!
Hallo Ik heb afgelopen weekend gereisd van zwolle naar amsterdam zuid. Deze trein had 25 min vertraging.Daardoor mijn aansluitende trein gemist in amsterdam zuid waardoor ik 30 min vertraging had bij arriveren op mjjn eindbestemming. Ik ben door de poortjes gegaan voor het toilet dus nu 2 trajecten erin staan. Hoe moet ik die vertraging nu claimen?Bij zwolle-amsterdam of amsterdam - eindbestemming?
Hallo, ik wil zaterdag van Deventer naar Amersfoort en zijn er ook werkzaamheden. Ik kan ook met de trein via Zwolle maar ik wil graag wteen hoe laat de snel bussen gaan. Kan ik er vanuit gaan dat die zelfde tijden gaan als normaal de trein gaat.Wie kan mij helpen?
Geen idee of ik hier goed zit. Maar de communicatie met de NS is éénrichtingsverkeer. Ik kan nergens vinden waar ik deze vraag kwijt kan.Het stations-informatiebord spoor 5, Laan van nieuw oost indie is al maanden defect.Enig idee of dit nog een keer gerepareerd gaat worden.
Beste NS,Ik zie veel mensen op youtube en tiktok treinen spotten. Zo ook de nieuwe ICNG, helaas heb ik die nog nooit zien rijden en wil ik die heel erg graag fotograferen. (even voor de mensen die het weten) hoe komen die mensen aan de locatie en wanneer de ICNG langskomt? Voor de normale treinen heb ik de ns-app of ik gebruik de website van treinposities.nl. Ik ben hier benieuwd naar want ik zou deze graag in mijn collectie willen stoppen.Ik woon in omgeving west friesland, Hoorn en vind het geen enkel probleem om te reizen voor een foto. Groeten van Lukas
Jaren geleden was er een vraag over de invoering van betaald parkeren bij de P+R bij station Weesp. Ik kan dat topic nergens meer terugvinden maar er is nieuws te melden. Er is een wijziging in het voordeel van de parkeerders. Je betaalt alleen nog ‘s nachts tussen 02.00 en 06.00 uur. Bron: https://www.amsterdam.nl/parkeren/parkeren-reizen/stadsgebied-weesp/
Ik diende een claim in voor GTbV na een half uur vertraging met een Flex Weekend Vrij abonnement (rit i/h wknd). Ik kreeg (automatisch en snel) een voor mij onduidelijk berekend bedrag vergoed, nl. € 4.15.Het was niet 1/12 van de maandprijs, want 12 x 4.15 = € 49.80 i.p.v. € 35 Het was ook niet de helft van de ritprijs, want die was € 14.22 (op basis van 40 % korting) of € 23.70 (100 %).Dus ik reageerde op de toekenning met een vraag om de berekening. Antwoord: 1/12 van de maandprijs.Behalve dat het voor een Flex Weekend Vrij abonn. volgens NS’ eigen Vergoedingentabel de helft v/d ritprijs (en niet 1/12 v/d maandprijs) zou moeten zijn, snap ik er weinig van. Het heeft ws. ook geen zin om nog eens te reageren en ik wil de schaarse Klantenservice-tijd niet misbruiken, maar toch zou ik graag begrijpen hoe er berekend wordt.Last but not least: het ging me in dit geval niet eens om deze vergoeding, maar ik diende de claim “uit ballorigheid” in omdat een andere claim wegens 3 uur vertraging
Ingecheckt om 16:00 uur, net op tijd voor de daluren korting -dacht ik-,even uitgecheckt en om 16:19 weer ingecheckt… vol tarief! Hoe kan dit?
In Zwitserland is een tussenoplossing bedacht voor als men niet contactloos wil of kan betalen, er zijn daar automaten waar je toilet toegangskaarten kunt kopen (met contant geld). Een winkelier of bedrijf is nog steeds verplicht om cash geld te accepteren. NS gaat met de openbare toiletten op onbemande stations eigenlijk buiten haar boekje, door alleen cashloos betalen te accepteren.
Al dik 2 maanden is er in de fietsenstalling in Woerden een gevaarlijke situatie .1 van de bovenste rekken steekt uit en kan niet meer terug in de stelling geduwd worden. Er word hier niets mee gedaan . Alleen een kaartje met uitroepteken wordt er af en toe aan gehangen , en sinds deze week zijn er nog 2 rekken bij gekomen die hetzelfde probleem hebben. Veiligheid voor de reiziger is toch een belangrijk punt voor de NS ?
Op station Voorschoten is een van de glazen panelen boven de fietsenstalling kapot en ligt de grond bezaaid met stukken glas. Al zeker een paar weken. Wanneer wordt dit opgeruimd?
Ik wil mijn ticket terug, aangezien de reizen een week niet werken. Bedankt
Heerlijk 2,5 uur in de trein met 3 kapotte toiletten... Dat is dus vandaag de halve dag buikpijn…Treinstel 8636Nu dus al een uur en een kwartier aan het ophouden,en we zijn pas op de helft.Hoe kun je deze trein voor dit traject inzetten als vanaf het eerste moment de sanitaire voorzieningen al defect zijn.Is geen traject van een uurtje ofzo
In zo’n glazen gesloten wachtruimte op het parron (spoor 2) van station Veenendaal-De Klomp wordt gerookt. Dit is erg ongezond en vervelend voor medereizigers en ook voor mij omdat ik niet tegen roken kan. Ik ben nu genoodzaakt om buiten in de kou te gaan staan. (Ik durf er op zo’n verlaten station als vrouw niks van te zeggen tegen de man die dit deed, want ik wil het risico op agressie voorkomen.) Onder de luifel op station Zwolle werd afgelopen maandag ook volop gerookt, daar staat duidelijk aangegeven dat daar een rookverbod is. Ook de NS-medewerkers die in de buurt stonden zag ik er niet actie op ondernemen. (Ik had haast en heb ze daarom niet om hulp gevraagd. Maar ik verwacht ook dat er strenger op actie ondernomen wordt.)Kan hier iets aan gedaan worden? Kan hier iets aan gedaan worden?
De reisplanner is heilig als het gaat om welke routekeuze je wel of niet hebt toch? Best typisch, vanaf Zwolle heb je twee mogelijke routes om Leiden te bereiken, maar voor Emmen (een bestemming vóór Zwolle), mag je dan officieel niet via Utrecht?Er zal vast geen conducteur op controleren, of het überhaupt weten, maar tis wel typisch :)
Even een vraag ik gerbuik de NS app best vaak en vooral als ik de bus gebruikt. Is het ook mogelijk om op de NS app ook het bus materieel te zien of niet? Ik reis elke dag met buslijn 190 van Moordrecht Middelweg naar Gouda station en dan wil ik via de NS app weten welk materieel er op zit op buslijn 190?
In het nieuws vandaag dat het treinverkeer in Noord- en Oost-Nederland volledig plat ligt ivm een systeemstoring bij Prorail. De oplossing van NS: plan uw reis in de App heeft denk ik ook niet veel zin.Dit soort cruciale systemen zouden volgens mij toch dubbel worden uitgevoerd? Afdeling GTBV gaat het weer extra druk krijgen hierdoor. https://www.nu.nl/binnenland/6255205/treinverkeer-noorden-en-oosten-van-nederland-ligt-plat-door-grote-storing.html
In de fietsenstalling aan de westzijde van station Almelo de Riet ligt nog dikke laag herfstbladeren van vorig jaar. Wanneer wordt dit opgeruimd?
Afgelopen vrijdag heb ik door een vertraging van 16 minuten bij NS mijn overstap op een trein van blauwnet gemist, waardoor ik een flinke vertraging opliep. Klopt het dat ik dan geen recht heb op geld terug bij vertraging?Het lijkt namelijk dat dit alleen voor vertraagde aankomst op ns-stations geldt...
Een vreemd incident meegemaakt met een NS-machinist. Zondag 12 maart vertrok ik om 17.35u. vanuit Amsterdam CS met de NS Intercity richting Vlissingen (ritnummer 2258, treinstel 8614 [?]). Ik moest in Haarlem uitstappen met de (ijdele) hoop een aansluitende trein naar Spaarnwoude te pakken, een bestemming die ik op Amsterdam CS net had gemist. Ik had wat spullen bij mij voor de opslag. Omdat ik met deze bagage drukte wou vermijden ging ik voor aankomst in Haarlem alvast naar de uitgang. Op enig moment ietwat uit balans gebracht door een niet kaarsrecht stuk van het spoor tikte ik met een statief achtig object tegen de wand (niet de deur) van de ruimte waar de machinist zich in bevond. Onmiddellijk zwaaide de deur open van de machinisten cabine hoewel de trein in volle vaart door reed, deze machinist wilde blijkbaar weten wat er aan de hand was. Ik legde uit dat bagage contact had gemaakt met de wand maar dat het niet nog eens zou gebeuren. Deze toezegging was niet voldoende voor de mac
Dear Madam or Sir:I have received an email indicating that I have used 1st class without surcharge. Unfortunately, there is a mistake and I have a 20 Euro fine in my next invoice. This is written in this email and it is not true. How could I solve this problem. At the top of the Email I can see these two numbers: Relation number: 0220311528 | Our reference: 5212405177Would you please help me about this issue because I have never used 1st class without permission. Kind regardsAli