Recent actief
Ik reis iedere dag van Vleuten naar Gouda Goverwelle om op school te komen, het materieel wat daar altijd op rijdt is SLT. Nu viel mij iets op, bij de 6-baks SLT treinen (2601-2662) zit er aan de buitenkant van bak nr 3 of 4 een 1ste klas streep, dat is nu weg, ik weet dat daar vroeger 1ste klas zat. Nu heb ik twee vragenWaarom zat het daar? En waarom is het weggehaald
Ik vraag me af, wat gaat er gebeuren met de TRAXX+ICR-rijtuigen als de ICNG ooit in dienst komt . Weet iemand dat
December is inmiddels begonnen en binnenkort gaat de nieuwe dienstregeling in. Is er ergens al een spoorkaart beschikbaar voor de dienstregeling van 2023?
Today I bought 2 tickets (daughter 13 and myself) for the train from Amsterdam to Paris on June 7, 2023. My daughter and I are traveling by train for the first time, and we came across seats not near the window (the ticket has already been issued and sent to my mail, can we change the seats by the window? Do I need to pay for this or not? Thank you for understanding, I really look forward to hearing from you
Ondanks dat ik elke keer uitcheck bij station Amsterdam Zuid, krijg ik elke keer uitcheck gemist. Je kan overigens ook niet eens het station uit zonder uit te checken.. misschien de poortjes eens controleren?
Ik heb een dalvrij abonnement.Uit de regeling "Vergoeding bij vertraging" maak ik op dat ik een standaard vergoeding van een enkele reis zou moeten krijgen als ik een vertraging heb van meer dan een uur als ik in een daluur ben ingecheckt. Bijvoorbeeld €17,20 als ik in Roosendaal om 15:27 ben ingestapt en pas in Eindhoven arriveer om 18:08 uur ipv 16:38.Klopt dat?Daarnaast: als de trein in Breda vertraging opgelopen heeft en ik daar 1½ uur heb moeten wachten voordat ik verder kon reizen; waarbij ik door de poortjes heb moeten gaan en uitchecken om wat te kunnen eten/ drinken en warm te blijven (Breda heeft geen verwarmde wachtvoorzieningen binnen de poortjes); en vervolgens 16:45 (spitsuur) weer ingecheckt ben om verder te reizen; ik heb dan te maken met meer dan 60 minuten vertraging én extra NS-reiskosten a €12,60 vanwege inchecken buiten daluren, allemaal buiten mijn schuld.Welke vergoeding krijg ik dan?
Zoek ik een treinverbinding van Winsum (Gr.) naar Eberswalde (bij Berlijn), kan ik bij NS Int'l geen enkele verbinding vinden. Waarom gaat dat wèl via de DB website?
Vandaag trein Amsterdam centraal -Weesp van 17.13. kwam op tijd aan in Weesp 17.29 en de overstap naar Almere Muziekwijk 17.29 rijdt gewoon weg voor ons neus. Wat bizar!!Ze kunnen toch gewoon op elkaars aansluiting wachten.
Hallo,Afgelopen tijd heb ik aardig wat vertragingen meegemaakt (langer dan een halfuur). Nu is het zo dat ik voor de meeste van deze vertragingen niet ingecheckt ben, omdat ik van te voren al zag dat de trein niet zou gaan rijden. Nu moet ik voor het geld terug vragen een reis uit mijn reishistorie opgeven, maar de rit die ik normaal gesproken zou pakken staat er nu natuurlijk niet tussen. Hoe kan ik nu alsnog geld terugvragen voor deze ritten? Moet ik dan de rit die ik na de uitval heb gepakt selecteren? Bedankt voor je tijd.
Na een door achtergehouden informatie , en onwelwillendheid vanuit NS internationaal,, verschrikkelijk verlopen reis naar Oostenrijk, en terug, heb ik op advies van de chat medewerker een klacht ingediend. De behandeling kom wel 5 werkdagen duren. Na afloop van die termijn ontving ik een mail, waarin bergrip werd gevraagd voor het niet halen van de termijn van beantwoording.. dit zou zo snel mogelijk zijn.Nu inmiddels weer ruim 2 weken verder, na nog steeds geen reactie, opnieuw via de chat gevraagd waar ik aan toe ben. De medewerker gaf zojuist aan dat de termijn, door recente problemen 6 tot 8 weken zou kunnen duren. Zes tot acht weken, of 5dagen, is wel een heel groot verschil. Hoe geloofwaardig is de laatst genoemde reactietijd?Wouter
Op maandag 13-02-2023 heb ik mijn rugzak in trein nr. 5857 van Amsterdam naar Amersfoort Vathorst laten liggen bij het uitstappen in Baarn. We kwamen van Schiphol, hadden koffers bij ons en ik was afgeleid. Ben nog snel met de auto naar Vathorst gereden maar de trein was al weer terug naar Amsterdam. In de rugzak zaten documenten, waardevolle en dierbare spullen. Heb het meteen gemeld via het formulier op de website. Op 15-02-2023 kreeg ik om 02:41h een mail van NS dat de rugzak gevonden was. Kon hem in Amsterdam ophalen: alles zat erin tot aan het laatste kleingeld. Ik was zo blij en mijn vertrouwen in de medemens is bevestigd: de meeste mensen deugen. Bij het ophalen vroeg ik of ik het mogelijk was om de naam van de conducteur te achterhalen om haar/hem te bedanken. Dat bleek om privacy redenen helaas niet mogelijk.Graag wil ik de conducteur zeer hartelijk bedanken die mijn rugzak heeft gevonden en ingeleverd: hulde!Ook dank aan de organisatie binnen NS die zorgt voor het terugbezorg
Twee weken geleden ging ik met de nachttrein (NightJet) van Utrecht naar Zurich. Eenmaal in de trein werd er duidelijk gemaakt dat er niet genoeg slaapwagons waren gekoppeld aan de trein, waardoor ik geen slaapplek had. Ik heb de nacht doorgebracht op een stoel. Hier heb ik wel expliciet voor betaald. Is het mogelijk om hier geld voor terug te vragen en zo ja, hoe?
Vrijdagochtend 17 februari is er geen treinverkeer mogelijk tussen Tilburg en Boxtel door een aanrijding bij Oisterwijk. Er blijken echter ook geen treinen richting Den Bosch te gaan. Waarom is dat? Dat is toch een heel ander traject?
Ik was afgelopen weekend mijn trolley vergeten in de trein, maar gelukkig kon via gevonden voorwerpen op het uitstapstation contact opgenomen worden met de klantenservice en werd er vervolgens contact opgenomen met de betreffende conducteur, de trein was nog niet op de bestemming aangekomen gelukkig. De conducteur vond de trolley en 1 week later (vandaag dus) is de Trolley bezorgd door Postnl. En ook nog eens kostenloos..Ik ben super blij en bij deze de grootste complimenten voor NS.!!
Beste Ns,Hierbij wil ik graag een klacht indienen over mijn reiservaring met NS op 15 februari 2023. De normale reisroute die ik volg is van Rotterdam Centraal naar Schiphol Airport, waarbij de trein om 04:00 vertrekt. Vandaag was er geen gereserveerde trein, maar deze staat normaal altijd gepland om 04:00 uur te vertrekken. In plaats daarvan was er een snelbus die pas om 4:07 vertrok vanaf Rotterdam Centraal. Deze snelbus zou mij naar Delft brengen, waar ik zou moeten overstappen op een trein die mij naar Schiphol Airport zou brengen.Helaas strandde ik in Delft omdat er geen trein beschikbaar was om mij naar Schiphol Airport te brengen. Dit is nu al de derde keer dat mij dit overkomt. Na ongeveer 50 minuten kwam er eindelijk een nieuwe trein, maar deze vertraging zorgde ervoor dat ik wederom zoveelste keer te laat op mijn werk aankwam. De uren die ik hierdoor misloop zijn onbetaald en dat vind ik zeer onacceptabel.Ik begrijp dat vertragingen soms onvermijdelijk zijn, maar dit is de de
Goedemorgen, Zowel afgelopen vrijdagochtend als gisterochtend, beide keren in de vroege ochtendspits rond een uur of 7.00 uur, zorgde een defecte trein tussen geldermalsen en Den Bosch er voor dat op dat traject een aantal uren geen sprinters reden. Intercity's passeerden het traject wel maar stopten uiteraard niet op de stopstations. Naar aanleiding hiervan vroeg ik me af of iemand die ter zake deskundig is wellicht inzichtelijk kan maken waarom het in beide gevallen een aantal uur duurt voordat de dienstregeling kan worden hervat. In aanmerking genomen dat station Den Bosch, waar wellicht ook het nodige materieel staat om de defecte trein af te slepen, niet ver weg is van de plaats van onheil.Verder, maar dat is een ondergeschikte vraag en meer uit nieuwsgierigheid, vroeg ik mij af waarom in een dergelijk geval intercity's voorrang wordt gegeven en geen enkele sprinter, ook niet bijvoorbeeld afgeschaald naar 1 sprinter per uur, wordt ingezet.
Beste mensen,Sinds gisteren, 15-02-2023, is bij station Barendrecht de roltrap omhoog aan de zijde van Ridderkerk buiten werking.Met vriendelijke groet,Aartmans
Ik heb een NS flex abonnement en werd in de trein gecontroleerd door een conducteur; de controle duurde iets langer dan normaal, maar alles was prima -- dacht ik, want de conducteur zei letterlijk: “ja, in orde”. Bij aankomst op mijn bestemming kwam ik er achter dat ik bij vertrek vergeten was in te checken, omdat ik toen ik wilde uitchecken bleek in te checken. Stom van mij natuurlijk, maar had de conducteur mij er niet op moeten wijzen dat ik niet ingecheckt was? Dan had ik toch onderweg alsnog kunnen inchecken?Bij thuiskomst (na trouwens heel wat vertraging) blijk ik wel een email ontvangen te hebben: “Op 9 februari 2023 is met kaart **** **** **** van een treinreis gemaakt zonder geldig reisrecht. Het correctietarief van € 50,00 wordt op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.” Is dit “correctietarief” nu een boete? Dan vind ik het echt heel vreemd dat de conducteur mij niet aangesproken heeft op het feit dat ik niet ingecheckt was. Dit overkomt mij ook nooit; ik reis veel
Op 11 maart a.s. wil ik vanaf Den Helder reizen naar Rotterdam Centraal om 9.04 uur. Vanwege werkzaamheden (alweer) moet ik dan op A’dam Centraal overstappen van spoor 4 naar spoor 15a. Nou staat er bij A’dam Centraal vermeld “ check-uit NS en check-in Nederlandse Spoorwegen”. Het is mij niet duidelijk wat hier precies mee bedoeld wordt. Kan iemand mij dat uitleggen? Ik zie ook staan dat ik een toeslag zou moeten betalen, is dat ook nodig als ik met een Keuzedag reis?
Beste, Wij hebben twee toegewezen claims voor compensatie bij vertraging die nog steeds niet zijn uitbetaald. De claim dateert van 23 dec 2022 en 29 dec 2022. We kregen twee claimnummers en de bevestiging dat de bedragen zouden gestort worden binnen de drie weken. Tot op heden hebben wij nog steeds niets mogen ontvangen. Loopt er iets fout of is dit normaal? Telefonisch contact leerde ons dat men ons niet kon helpen omdat het om een buitenlandse reis ging en de telefonisten niet in het systeem konden, ook niet na vijf doorschakelingen…. Dit telefoontje van uit Belgie koste mij zo’n tien Euro en heeft niets opgelost…. ik hoop via deze weg een oplossing te krijgen voor “ons probleem”Hartelijk dank bij voorbaat. Een misnoegde reiziger….
Wo. 15/02, ca. 12:00u, station Heerenveen, IC richting Rotterdam.U gebaarde dat uw handschoen nog op het perron lag, ik holde, maar deuren gingen niet meer open.Handschoen veiliggesteld. Bel 06 *verwijderd door moderator*, Heerenveen.
Hello,Waarom zijn de platforms spoor rood gemarkeerd in de app? Ik bedoel spoor 5B Amsterdam Centrum