Recent actief
beste allemaal, ik heb nu meerdere gtbv claims uitstaan die onterecht afgewezen zijn. Heel erg veel argumentatie wordt er niet genoemd, alleen maar "u had niet voldoende vertraging", hetgeen simpelweg niet klopt. ik reageer telkens op de emails maar de discussie is er een van maanden gezien de supersnelle afhandelingstijd. Is er nog een manier om dit op een meer redelijke termijn af te handelen, of moet ik het maar doen met de irritatie over snelheid en leugens (excuseer, onwaarheden) die kennelijk de norm zijn nu? Met 50.000 sollicitanten waarvan 90% afgekeurd is, kan een personeelstekort toch niet echt meer een excuus zijn? groet, Tonny
Beste Lezer, Helaas heeft arriva geen Consulenten Spoor welke ik kon mailen. Wel wil ik vandaag mijn ongenoegen uiten over de manier van staken.Vandaag 20-02-2023 reden de treinen van Zwolle naar Emmen s’morgens zie Facebook bericht:10:10UPDATE staking - trein: In Friesland, Groningen en op de Vechtdallijnen rijden de treinen van Arriva vandaag WEL. De treinen van Arriva in Achterhoek-Rivierenland en in Limburg rijden NIET. Vervangend vervoer tussen Groningen en Leer en tussen Maastricht en Heerlen rijden WEL.S ‘ middags laat Arriva hun reizigers in de kou staan! Facebook bericht Arriva 15:00UPDATE staking - trein: In Friesland en Groningen rijden de treinen van Arriva vandaag WEL. De treinen van Arriva in Achterhoek-Rivierenland, Limburg en op de Vechtdallijnen rijden NIET. Vervangend vervoer tussen Groningen en Leer en tussen Maastricht en Heerlen rijden WEL. Gevolg veel gestrande reizigers, die 3 uur en langer moeten rijzen om thuis te komen. Normaal neem ik de trein om 16 uur en b
IK reis veel tussen Lelystad en Amsterdam. Dan probeer ik mijn Hotspot aan te zetten om met mijn PC te werken maar die wordt, een soort van, weggedrukt door de site van de NS. De NS site blijft maar proberen er tussen te komen en dan kan ik niets met mijn PC dus ook niet mijn verbinding maken naar mijn Hotspot. Dat duurt ongeveer 10 tot 15 minuten en daarna kan ik mijn PC weer normaal gebruiken. Dit gebeurt alleen als ik op een station of in de trein zit. Als ik thuis de Hotspot al aanzet dan werkt het wel in de trein. Zou er iets fout zitten bij NS. of zit er iets
Binnen anderhalve maand trof ik (en medeforenzen) de betaalde fietsenstalling van het Amstel station vanochtend rond 6.40 uur opnieuw gesloten. Laatste keer 11/1/23. Wat is er aan de hand? Telefoonboom voor onvoorziene omstandigheden niet up-to-date? Wekker uitgeleend aan Astrid Kersseboom? Kon beheerder van station sleutel niet vinden?
Good afternoon,I found an empty business premises in Schiedam Centrum Metro station. I didn't see any information on the door or on the windows. I called NS for more information but I couldn't go further.Does anyone know who owns the business?Thank you!
Toen ik laatst voor werk op station Amersfoort Vathorst was, viel mij de portrettenwand tussen spoor 1 en 2 op. Ik zou graag met de beheerder/eigenaar daarvan in contact komen, maar dat blijkt nog een lastige klus. ProRail heeft de vergunning voor de portrettenwand verleend, maar kan mij verder niet helpen. De gemeente Amersfoort geeft aan niets van de portrettenwand te kunnen vinden in de eigen administratie. Zowel ProRail als de gemeente verwijzen me naar NS als uitvoerder van de portrettenwand, maar van de NS chat word ik niet veel wijzer (onbehulpzame antwoorden en het gesprek wordt afgebroken). Hoe kom ik erachter wie er bij NS meer weet van deze portrettenwand?
Het automatisch herstel algoritme zou ik ook even updaten als ik de NS was. Nu pakt ie denk ik het meest voorkomende eindstation voor mij. Maar als ik incheck bij een station die op dat moment bus inzet heeft en niet uitcheck, zou dat algoritme het andere punt van die bus inzet moeten pakken als meest waarschijnlijk eindpunt. Daar is de kans groot dat mensen vergeten uit te checken.
Op de website staat onduidelijk wat nu de situatie is op 28 februari 2023 tussen Rotterdam CS en Breda. Enerzijds lijkt het alsof er alleen bussen rijden tussen Rotterdam CS en Dordrecht, anderzijds lijkt het alsof de intercities tussen Rotterdam CS en Breda/Tilburg wel volgens dienstregeling rijden. Hoe zit het nu echt?
Incident gehad met een bedelaar in de trein. Dacht er even niet aan om dat nummer 06 13181318 te sms'en. Vraag me af of de medewerker je locatie kan zien aan de hand van je mobiel. Heb overigens een ouderwetse Nokia. Beter om het nummer van het treinstel te vermelden?
Net van Utrecht naar Leeuwarden gereden: twee Wc’s defect. Nu in de stoptrein van Arriva richting Groningen: WC defect. Hoe kan dit?
Voor het stukje van Breda tot aan de grens met België (grensstation Hazeldonk) loop ik tegen iets vreemds aan: in het formulier “geld terug bij vertraging” kan ik niet kiezen voor het grensstation. Dat is vreemd, want als ik vanaf Breda naar België reis, moet ik wel een (extra) kaartje kopen tot aan de grens. Het lijkt er dan ook op dat wanneer je vertraging op dit traject oploopt er geen mogelijkheid is tot een teruggaaf omdat er geen grensstation geselecteerd kan worden in het formulier. Je kan door ook niet in of uitchecken. Is hier iemand die daar ook ervaring mee heeft?
Goedemorgen, wanneer ik kan ik mijn toegewezen compensatie bij vertraging terugverwachten op mijn rekening? In de bevestiging van jullie wordt vermeld dat de compensatie binnen 3 weken uitbetaald zou worden. Het is nu inmiddels 4 weken geleden. Het betreft Relatienummer: ******* en kenmerken 520******** & 520********.
De ns app geeft niet meer alle reisopties/trajecten aan. Soms wil ik met een intercity reizen met overstap ipv directe sprinter. bijvoorbeeld als ik op de sprinter moet wachten en de intercity al klaarstaat. Intercity ook wat comfortabeler. In het verleden gaf de app deze mogelijkheid aan. Instellen van " reizen via" helpt niet. Enig idee?
Vandaag een brief ontvangen van NS: Te vroeg incheckt met Dal Vrij abonnement.Voorbeeld: 10 september Check in Eindhoven 06.19 uur, check uit Utrecht Centraal 08.30 uur.NS trekt hieruit de conclusie dat ik de reis niet binnen 30 minuten ben begonnen na het inchecken en dus niet voldoe aan de voorwaarden van het abonnement.Echter heb ik op die dag de trein van 06.27 uur genomen en kwam in Utrecht aan om ongeveer 07.20 uur. Daarmee val ik binnen de voorwaarden. De check uit van 08.30 uur is te verklaren omdat ik tussen 07.20 uur en 08.30 uur heb gepauzeerd op Utrecht Centraal, dus niet heb gereisd. NS verwacht kennelijk dat ik na de reis het station meteen verlaat, dus geen tijd neem voor het drinken van een kop koffie, eventueel toiletbezoek, en het bezoeken van winkels binnen de poortjes. In de brief wordt op een onaangename toon gedreigd met boetes en eventueel intrekking van het abonnement. Bij mijn weten is het niet verboden om met het Dal Vrij abonnement tijdens de spits na de reis
Ik heb bij de deutsche bahn een ticket geboekt voor 2 personen, maar slechts 1 QR code daarvoor ontvangen. Hoe doe ik dat met de toegangspoortjes? Werkt de code 2 keer?
De werkzaamheden aan de liften op station Heemstede-Aerdenhout starten later. Vanaf 27 maart gaan we aan de slag. Medio juni kun je gebruik maken van de nieuwe liften. De overlast duurt daarmee een maand korter.Surf op https://www.prorail.nl/nieuws/station-heemstede-aerdenhout-niet-bereikbaar-met-de-lift
Ik lees de dagbladen over de slechte resultaten van de NS.Er wordt gesproken over de naweeën van Corona, personeels tekort en de aanschaf van nieuwe treinen.maar ik mis een belangrijk punt in de berichtgeving:Er wordt niet gesproken over, dat de NS zich zelf uit de markt aan het prijzen is. Jullie zijn te duur voor ‘n bevolking groep.Er wordt niet gedacht of een reis aftrekbaar is voor werknemers en of niet aftrekbaar voor opa en oma die gaan babysitten van uit zuid- Nederland naar het westen.Als je als opa en oma naar kleinkinderen gaat kan je veel voordeliger met de auto gaan dan met de trien, en zeker als je kinderen mee wil nemen.Dit wetende dat wij echt heel milieu bewust zijn. Als de kosten gelijk zijn met vervoer per auto/trein dan zijn wij de eerste die met de trein zouden gaan.Daar komt bij dat de hele groep pensionarissen ruim bereid zijn om hun reis programma aan te passen aan de minder bezette dagen/uren.Als pensionaris die fiets door heel Europa valt het mij op dat het rei
1. Dat de mededelingen zo zachtjes uit de luidsprekers klinken dat niemand het verstaat2. Dat mijn panty opengehaald wordt omdat de blauwe hardstoffen zitplaatsen gescheurd en gebarsten zijn. Doorlopen om een betere stoel te zoeken heeft geen zin want het is overal zo. Zelf heb ik in de hal een oude treinbank staan zo eentje met een netje en de ruggen tegen elkaar, een groene. Veel ouder en nog perfecte mooie zitvlakken. Wat ging er mis? 3. Dat de auto goedkoper is dan de trein4. Dat het lijkt alsof er alleen nog maar arbeidsmigranten en studenten met de trein reizen, de rest lijkt het op te geven 5. Dat je voelt dat er onvrede is bij het NS personeel. Gevolg van mismanagement. Ik heb heimwee naar vroegere tijden voor wat betreft treinvervoer. 6. Dat de trein soms smooth arriveert en dan weer met grote horten en stoten. Als je staat val je dan bijna om, en als je in een overvolle trein tussen een klomp mensen ingeklemd staat zonder je vast te kunnen houden is dat naar.
Goedemiddag,Hopelijk is hier een NS-medewerker welke mijn vraag kan oppakken of deze kan laten oppakken.Op 30 december heb ik een reis gemaakt met de NS vanaf Rotterdam naar Zwolle. Tijdens deze reis heb ik meer dan 60 minuten vertraging opgelopen. De claim die ik hiervoor indiende is afgewezen. Ik heb op de afwijzingsmail gereageerd. Tot op heden heb ik geen reactie hierop ontvangen. Wel heb ik 2x een ontvangstbevestiging gekregen. met de volgende opmerking.:Onlangs heeft u ons een e-mail gestuurd. Helaas is het ons niet gelukt u binnen 5 werkdagen te antwoorden. Onze oprechte excuses hiervoor. Wij hopen uw bericht alsnog zo snel mogelijk te kunnen beantwoorden.Tot op heden heb ik nog geen reactie. Ook op de chat wacht ik nu al meer dan één uur op reactie. Graag ontvang ik een reactie op mijn mail. Groetjes Ruben
Goedemiddag, Ik heb vorige week gesolliciteerd voor de interne opleiding conducteur bij de NS. Ik krijg helaas het recruitment team niet te pakken en hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden. 1. Doe je het assessment thuis online of moet je naar locatie ? 2. Wat wordt er bekeken tijdens het achtergrondonderzoek, is nieuw voor mij tijdens een sollicitatie haha. 3. Hoeveel tijd gaat eroverheen van start sollicitatie tot begin van de opleiding? 4. Krijg je voor deze interne opleiding een erkend diploma op niveau 3 ? Heel veel succes voor diegene die er nu mee bezig zijn en gefeliciteerd voor als je al geslaagd bent! :)
Vanochtend heb ik hard mijn hoofd gestoten tegen een niet goed zichtbare glazen afsluiting van de draaideur in de nieuwe fietsenstalling IJboulevard. Er zijn uitgangen met draaideuren aanwezig met daarachter een enkele trap naar buiten die naar de boulevard leidt. Vanochtend ging de draaideur niet automatisch aan maar kon ik wel naar binnen lopen en de draaideur voortduwen, waarna ik dus mijn hoofd stootte tegen de buitenwand.Toen ik dit vervolgens meldde aan de meneer die bij de hoofdingang stond kreeg ik te horen dat het zijn eerste dag was en dat hij het verder ook niet wist.Verder arriveer ik bij het station vanaf de oostkant, echter de ingang aan deze kant was afgesloten.Daarom de volgende vragen:- waarom is de draaideur met gesloten glazen buitendeur überhaupt toegankelijk?- waarom wordt de toegang tot deze gigantische fietsenstalling zo inefficiënt gemaakt?- waarom weet het personeel bij de ingang niet hoe zij een melding moeten doen van mankementen?Groeten,
Onlangs heb ik via NS Internationaal tickets naar Parijs geboekt via NSInternationaal.Binnenkort ga ik tickets boeken naar Keulen, en nu vraag ik me eigenlijk af of dit opandere plaatsen goedkoper kan. Ik ben niet opzoek naar boemels of zo, maar ben benieuwd of dezelfde reis die NS Internationaal aanbiedt op andere plaatsen goedkoperte boeken is.
Als ik een reis naar Brussel met vertrektijd 7.28 opzoek in de reisplanner, zie ik alleen de Thalys. Voer ik dezelfde vertrektijd in met eindbestemming Rotterdam, dan staat de internationale trein er gewoon tussen (zie afbeeldingen). Rara hoe kan dat? Het zou overigens handig zijn als er in de NS international app ook een reisplanner zat, niet alleen een mogelijkheid om kaartjes te kopen.