Recent actief
Vandaag voor het eerst onze eigen na fietskluis gebruikt. Echter bij het weer eruit willen halen van de fiets blokkeert de klem om hem open te maken. Het slot draait gewoon. na 5x doorverbonden te zijn bij de klantenservice een melding aangemaakt. Maar niemand die kan vertellen hoe lang het duurt voordat hij open wordt gemaakt, of ik word geïnformeerd. Of de fiets er dan uit wordt gehaald etc. Weet iemand hier hoe dit gaat? Of een directer nummer dat ik kan bellen?
Tussen Dieren en Arnhem rijden deze week bussen ivm werkzaamheden aan het spoor. Moet ik in- en uitchecken op het station waar ik in en uit de bus stap, of waar ik de reis met de trein vervolg en eindig?
Goedenavond, ik heb vandaag een uber moeten pakken van Breda naar Tilburg ivm uitval van alle treinen, ivm aanrijding met een persoon.wat zijn de mogelijkheden tot vergoeding? het koste +/- €40
Lange tijd was het boeken van een ticket via de NS-internationaal site alleen mogelijk voor reizen met begin- of eindpunt op een Nederlands station. Kort geleden heb ik gemerkt dat het nu (sinds enige tijd?) ook mogelijk is via deze site om tickets te boeken tussen 2 buitenlandse stations. Ik vroeg me wel af of je op deze tickets kunt vertrouwen als er gecontroleerd wordt. Meestal staat de reisinformatie alleen/vooral in het Nederlands aangegeven en ik vraag me af of buitenlandse conducteurs op een of andere lokale trein zo'n NS-ticket wel altijd herkennen als geldig vervoerbewijs. Kun je hier altijd vanop aan of is het toch verstandiger om in zo’n geval een ticket via de lokale spoorwegmaatschappijen te bestellen?
Beste NS,Ik rij regelmatig met de trein en het is altijd heel druk. Ik zag ook op het nos dat er minder treinen rijden door het personeelstekort. Dat snap ik helemaal, maar als ik ga reizen is het 9 van de 10 keer dat de trein maar 1 wagon heeft. Daardoor word het inderdaad drukker. Waarom zou er geen 2de wagon achter kunnen??
Ik heb andere reiskosten moeten maken en heb voor 3 reizen de vergoeding aangevraagd. Tot nu toe niets meer van gehoord. Weet iemand wanneer dit wordt vergoed?
Een hoop Oudewaternaren gaan met het openbaar vervoer. Snacht's rijdt deze niet meer en overdags is het ook erg slecht geregeld. Een treinstation bij Papenkop (zoals vroeger) zou in Oudewater heel goed werken. Ik ken namelijk veel mensen die hier behoefte aan hebben. De rails ligt er al, een station toevoegen zou te doen moeten zijn. Zou dit mogelijk zijn?
Wat is er momenteel aan de hand op het traject Bad Bentheim - Hengelo? Is daar stormschade? Er zijn bussen ingezet en zondag zijn last minute ALLE ICE intercities vanuit Berlijn voor de rest van de dag geannuleerd. Zndagavond zou de ‘situatie’ duren tot 5 uur maandagochtend. De laatste update is dat het nu duurt tot 5.00 DINSDAGOCHTEND! Leuk weer een dagje doorgezet. Is ProRail aan het koffiedrinken?Ik wil naar Amsterdam, maar als er niets gerepareerd wordt, sta ik weer voor niks op Berlijn Hauptbahnhof!
Hoi het is mij nu de 2e keer dat de trein doorrijdt op duivendrecht. Ik word er echt gek van dat er nooit 1 dag een reis goed kan gaan
Doordat t scherm nog steeds niet in gemaakt. Durfde ik niet in de trein te stappen. Omdat er meerdere mensen met de conducteur spraken kwam ik er niet tussen. Toen ik aan een willekeurige persoon vroeg waar de trein heen ging wilde ik mee maar had de conducteur de deur al vergrendeld. Toen ik zei dat ik mee wilde omdat ik nu eindelijk wist waar de trein heen ging, zei hij doodleuk dat de deur al dicht is.De reden dat er zoveel mensen bij de conducteur stonden is omdat zowel t scherm met de tijden een info waar naar toe niet werkt én op de trein zelf ook geen uit eindbestemming stond. Het was een trein welke vertraging had dus daarom konden de mensen op t persoon niet raden welke eindbestemming deze trein zou moeten hebben. Ik reis steeds vaker met de trein en ik ben steeds meer ontevreden over jullie
Over het reizen tussen Hengelo en Bad Bentheim krijg ik tegenstrijdige informatie. Volgens de klantenservice van Keolis Nederland heb ik voor het reizen met Eurobahn (Keolis Duitsland) een apart vervoerbewijs van Keolis/Eurobahn nodig en mag ik geen gebruik maken van een kaartje uit de NS-automaat. Volgens het NS-loket in Hengelo kunnen tarieven uiteenlopen, maar mag ik voor het reizen met Eurobahn wel degelijk gebruik maken van een kaartje uit de NS-automaat. Waarop Keolis reageert dat ik toch een 'apart product' nodig heb. Graag uitsluitsel: mag ik voor het reizen tussen Hengelo-Bad Bentheim met Eurobahn nou wel of niet gebruik maken van een kaartje uit de NS-automaat? (In principe kom ik vanuit Assen en doe ik het hele traject met de ICE, maar als ik de aansluiting in Hengelo mis, pak ik voor het laatste stukje alsnog de stoptrein van Eurobahn)
Morgen vertrekken we met onze kleindochter naar Parijs. We hebben in augustus geboekt, trein vanaf Lelystad naar Schiphol, vandaar met Thalys naar Parijs. We hebben nu 3 eersteklas tickets van Lelystad naar Schiphol, ten tijde van de boeking een rechtstreekse lijn. Normaal 41 minuten. Door werkzaamheden is er alternatief vervoer geregeld dat voor ons gezien leeftijd en bagage onacceptabel is, minstens 3x met bussen, kortste rit 1uur 32 minuten. We gaan nu met de auto naar Schiphol, dus aan de retourtickets dinsdag 8 n november hebben we ook niets. Zijn er mogelijkheden voor restitutie? Een vergoeding van 50% omdat de heenreis meer dan 30 minuten langer duurt kunnen we niet indienen omdat we de reis niet maken?
In november (13-17) zijn werkzaamheden gepland op Amsterdam Zuid (en Schiphol). Daardoor rijden er geen treinen naar Amsterdam Zuid. Als alternatief wordt aangegeven om via Amsterdam CS te reizen en daar de Noord-Zuid lijn te pakken. Daar is je NS-kaart geldig.Nu hoor ik van collega's dat deze lijn in de spits nu al propvol zit. Laat staan als daar passagiers van enkele treinen bij moeten.Kan daar geen alternatief bij?Bijvoorbeeld uitstappen op Amsterdam Bijlmer en met de metro verder?
Rijden hier vandaag 6/11 nou wel of geen treinen.volgens reisplannercoverzicht kan ik van ede Wageningen naar bergen opzoom maar als ik kies voor tijdstip staan Roosendaal en bergen op zoom in lichtgrijs
Wat is het enige bestaansrecht van NS?Mensen vervoeren toch?Dat is je core business, dus daar zou je verstand van moeten hebben…Nu valt er een traject uit (door de polder), kan gebeuren… gaat 3,5 maand duren.Dus reizigers op het traject Schiphol-Groningen moeten omreizen via Amersfoort. Niet ideaal, maar so be it.MAAR HOE KAN HET NOU DAT JE ALS TRANSPORTPROFESSIONAL DAN NIET BEDENKT OM OP HET TRAJECT VIA AMERSFOORT WAT EXTRA CAPACITEIT IN TE ZETTEN?!?!IK ZIT KEER OP KEER WEER ALS VEE OPGEPAKT IN TREINTJES VAN 3 MAX 4 DELEN. OP DIT MOMENT STA IK OM 6:30 OP HET STUK TUSSEN AMERSFOORT EN ZWOLLE.Ik snap dat er tekorten op de arbeidsmarkt zijn en dat NS blijkbaar iedereen aanneemt… maar elk simpel algoritme zou in staat moeten zijn om de capciteit beter in te plannen dan het stelletje halven dat dit nu bij NS doet.Hoe kan het dat je zo ontzettend slecht bent in iets wat al meer dan 100 jaar je core-business is?!?!Ik ben heel benieuwd!
Waarom ben je verplicht om, bij het boeken van een reis, propriëtaire Javascript op de website van NS International te accepteren?Ik kan alleen maar een reis boeken door de JShelter Javascript Restictor [1] plug-in op de stand “wrappers off”(0) te zetten.Bij voorbaat dank voor uw antwoord.[1] https://jshelter.org/
Voor de liefhebbers:https://www.bahn.de/angebot/regio/deutschlandticketHet kaartje is er nog niet en er wordt een maandprijs van 49 euro genoemd. De meeste vragen worden hier wel beantwoord. Het lijkt veel, maar het is maar iets meer dan een Quer Durchs Land ticket en nu spreek je niet over de geldigheid van een dag, maar van een maand.Of twee Niedersachsentickets, ook even duur.Wel voor de RE, RB en de S-bahn maar het is wel in heel Duitsland geldig. Je bent langer onderweg, maar het kost in verhouding wel erg weinig. Geen IC en ICE dus.
Overvolle trein en toilet DEFECTONBEGRIJPELIJK 🤬TREINSTEL 7646 09:48 uit Groningen
Ik heb online een reis geboekt naar Keulen via NS. Mijn vertekpunt, waar ik ook voor heb betaald, had moeten zijn: Amsterdam Lelylaan om 06:17 uur. Helaas is de trein vier minuten eerder vertrokken dan gepland. Dus om 06:13 uur. Hiervoor heeft de app ook niks vermeld, waardoor ik mijn trein helaas niet heb kunnen redden. Dit had mogelijk gevolgen kunnen hebben op mijn volgende overstap naar Keulen. Gelukkig stond mijn vrouw nog voor de deur om mij met de auto af te zetten bij Amsterdam Centraal.Graag vraag ik mij af wat NS kan betekenen omtrent deze onverantwoorde situatie.
Gisterenavond 3 november wilde ik op Zaandam de trein van 22.11 nemen naar Purmerend Overwhere. De rit bleek geannuleerd, maar de de trein van 22.41 stond gewoon aangekondigd. Alleen daar kwam 4, vertraging bij, 5, minuten … en toen werd ook deze rit geannuleerd. Ik durfde er niet meer op te vertrouwen dat de trein van 23.11 wel zou rijden en ben via het NS en de bus naar huis gegaan. Al die tijd geen enkele informatie van de NS geen aankondiging dat de trein wel of niet zou rijden, zelfs niet in de NS app. Geen informatiezuil te vinden met een telefoonnummer dat ik zou hebben kunnen bellen. Het was koud, het was nat en ik stond er als vrouw alleen. Geen prettige situatie. Ik zal vast niet de enige reiziger geweest zijn die gestrand is, en niet iedereen had op de tussenstations de luxe uit te kunnen wijken naar andere vervoersmogelijkheden. Toch weer een behoorlijk slechte beurt van de NS.
Op het station in Diemen zijn veel te weinig zitplaatsen op de juiste plek. Enkel aan het begin van het perron en vlak voor het midden kan je op een bankje zitten. Kan er geen bankje op driekwart van het perron komen. Daar waar de tweede wagon begint?
Traject Zwijndrecht Rotterdam centraal geeft niet aan dat de trein van 0824 niet rijdt. In de app staat dat de trein gewoon rijdt zoals altijd. Maar de werkelijkheid is dus anders.