Recent actief
Waarom is er voor een dubbele trein maar een half treinstel voor de eerste klas. Je koopt een 2e klas kaartje om rustig te kunnen zitten maar bij aankomst op het station zie een hele lange trein met een half treinstel voor 1e klas. Waar vraag ik mijn geld terug voor het verschil. In dit geval is het de NS die te weinig ruimte biedt.
Op Abcoude is een van de schermen kapot met nummer 10773. Waar kan ik daarvan een melding maken?
Beste NS,Vandaag (3 nov) stond ik netjes om 08.50 te wachten op Amsterdam Zuid op spoor 1. De trein naar Utrecht van 08.56 zou van spoor 1 gaan ipv spoor 2. Om 08.56 stond er nog +5 minuten bij spoor 1. 2 minuten later stond de trein bij spoor 2, ik rende ernaartoe en de deuren gingen net dicht. Een hele groep mensen die bij spoor 2 stonden te wachten miste nu op de seconde deze trein en de deuren werden niet meer open gedaan. Kan iemand mij uitleggen hoe dit heeft kunnen gebeuren? Als je in de laatste minuut opeens van spoor wisselt, kan de machinist de deuren toch nog wel een paar seconde langer open laten?
Tegenwoordig is het natuurlijk niet meer toegestaan, maar jaren geleden waren er nog speciale coupés in de trein waar je mocht roken. Ik vroeg me af of iemand weet wanneer die rookcoupés zijn afgeschaft. En is er ook een tijd geweest dat je gewoon in de hele trein mocht roken, dus in elke coupé?
Vanochtend blijkt de trein van 6.21 niet te rijden. Staat niet aangekondigd op de app bij nieuws en storingen. De dag begint dus met een half uur wachten. Na 20 minuten staat het nog steeds niet bij de storingen en werkzaamheden.Als ik de reis zelf plan en dan aanklik staat er wel dat de reis niet mogelijk is, zowel niet om 6.21 als 6.51. Maar die info klopt niet helemaal. Want die van 6.51 blijkt wel naar Roosendaal te rijden. Volgens de NS app rijdt die maar tot Bergen op Zoom en ' reis niet mogelijk' maar volgens de conducteur tot Roosendaal en daar kan ik dan overstappen weliswaar met heel weinig overstaptijd.. Ook al gek dat verschil. De conducteur weet me ook te vertellen dat die 1e trein kapot is. Zou dat dan iet onder de storingen moeten staan? Een verwarrende info voorziening hoor. Traject Vlissingen naar Breda Iin Vlissingen ingecheckt om 6.15. Voor de trein van 6.21. Dacht korting te krijgen want nog daltijd. Uiteindelijk vertrokken om 6.51 Krijg ik nu iets terug? A
Het valt me de laatste weken op dat ik vaak defecte informatieschermen in treinen zie. Ik zit nu in treinstel 8733, waar dit ook het geval is. Van elk nieuw segment van het scherm wordt slechts de eerste 2 seconden laten zien, waarna het van voor af aan begint. Dus de hele tijd zie je alleen maar de eerste 2 seconden, wel 10 keer achter elkaar. Daarna springt het scherm over naar het volgende segment, waarmee precies hetzelfde gebeurt. Dit heb ik al minstens 4 keer gezien nu in de afgelopen weken. Nou is dit geen ramp natuurlijk. Ik wist alleen niet of de NS op de hoogte was, dus bij deze!
Welke treinstations zijn er tussen Maastricht en Weert?
Wanneer is de prachtige wachtruimte na lange, lange tijd voor reizigers toegankelijk op station Heerenveen? Je staat er nu voor de dichte deur te blauwbekken maar binnen brandt er uitnodigend licht en brandt er wellicht zelfs een cv.
3 trains cancelled last Thursday - took bus instead. Monthly ticket (traject vrij for my route). How can I claim my money back? NS keeps turning my claims down as the way it is set up does not take these circumstances into consideration.I lost 3 days of my monthly ticket due to strikes earlier on this year. Why would not NS reimburse automatically??? as traject vrij tickets are paid upfront?!
Een van de poortjes in Culemborg staat al weken op inchecken bij verlaten van het station en op uitchecken bij het binnengaan.Willen jullie dit oplossen?Mvg Gertjan
Wij willen graag ons geld terug , van de keuzedagen die wij nog te goed hebben !De Keuzedagen van vorig jaar zouden nog gebruikt kunnen worden tot eind 2023 ! Deze zijn er afgehaald door NS De keuzedagen die er nog opstaan durven wij niet meer te gebruiken ,omdat wij er niet meer op vertrouwen dat wij er zeker van zijn , op tijd terug te komen van een dagje uit ! Dat hebben wij in Augustus ervaren ! Mijn man is 83 en ik 77 jaar en zijn er nu echt klaar mee ! De mensen WEL laten betalen maar niet kunnen beloven dat je trein gaat , dat vinden wij schandalig en geen Service van NS
Door werkzaamheden rijden er geen treinen tussen Dordrecht en Roosendaal. Ik reis daarom al 2 weken via Breda. Vandaag ben ik heel boos omdat de intercity uit Rotterdam vertraging had reed de intercity van Breda naar Roosendaal voor mijn neus weg (en die van zeker 25 andere reizigers. Het zou heel fijn zijn als deze trein 1 minuut langer had gewacht. Nu moet ik een half uur wachten en ben erg boos de conducteur wist het omdat een paar mensen die heel hard kunnen rennen en 2 hoge trappen de trein wel haalde.
GoedenavondIk heb op 19 juli, net als vele andere reizigers, op een warme 19 juli dag, vastgestaan op Rotterdam centraal wegens een brand/ of storing in de Blaker tunnel.Ik heb uiteindelijk een vriend gebeld, die mij heeft opgehaald met de auto in Rotterdam en heeft afgezet bij Breda station zodat ik mijn fiets mee kon nemen (stond in de stalling). Ik ben toen door de openstaande poortjes gelopen, zonder uit te checken (wat ik mij bedacht toen ik thuis was), omdat het zeer warm was en de brandweer water uitdeelde buiten de poortjes en ik daar aandacht voor had. Tot op heden heb ik nog altijd geen reactie op mijn opgave van vertraging mogen ontvangen. Kan iemand mee kijken hoe dit zit?Onderstaande een stukje uit de mail.In deze aanvraag heeft u verklaard dat u op 19 juli 2022, vertrektijd 17:24 uur, een vertraging van 60+ minuten heeft gehad op het traject tussen Rotterdam Lombardijen en Breda. Met vriendelijke groetChristel Deugd-Verburg
Ben op 22 oktober overgestapt op Station Arnhem om met gereserveerde trein naar Düsseldorf en vandaar naar luchthaven Düsseldorf te reizen. Kom pas in april terug en kan voorlopig niet uitchecken. krijg uiteraard melding niet uitgecheckt te zijn. Hoe ga ik daar mee om?
De Intercity Direct HSL moet op de HSL bij Hazerswoude de laatste steeds langzamer rijden. Er wordt soms al omgeroepen dat er een snelheidsbeperking is. Wat is hier de reden van? Is het vanwege slechte ondergrond of broedplaats beschermde dieren?
Vanacht moet ik een vliegtuig hebben naar schiphol. Ik woon in Rotterdam en ik moet om 4:00 op schiphol zijn. De app zegt dat er snelbussen rijden. Rijden deze bussen zeker of kan dit nog veranderen?
Ik heb voor een jaar een abonnement voor de bewaakte fietsenstalling bij Leiden Centraal LUMC kant. Ik kan nu een week niet bij mijn fiets doordat ze bezig zijn met verbouwingen, zonder dit van te voren aan te geven. Nu moet ik een ov fiets nemen wat mij €4 per dag kost. Dit kost mij voor een week €20. Graag zou ik een tegemoetkoming in de kosten willen. Ik vind het echt niet kunnen dat ik nu niet bij mijn eigendom kan en ook nog eens extra geld kwijt ben terwijl ik voor de stalling heb betaald.
Verwijderd..
Ik heb een WeekendVrij abonnement. Tegenwoordig rijden er in het weekend steeds minder treinen, terwijl er juist doordeweeks minder reizigers zijn. Het schrappen in de dienstregeling gebeurt bovendien tussentijds en zonder overleg met het Locov.Ik krijg dus zonder reden en zonder correcte procedure niet het product dat mij bij aanvang van de overeenkomst is aangeboden. Hoe kan ik evenredig de kosten van het abonnement gerestitueerd krijgen?
Het valt me op dat de trein van Amsterdam Zuid naar Dordrecht van 06:39 vaak/altijd? (met vertraging) lijkt te rijden. Telkens als ik om 06:40 op Amsterdam Zuid aankom, wordt de trein naar Dordrecht met vertraging aangegeven. Zowel op het perron als in de NS-app op tussenstations Schiphol en Leiden Centraal. Maar op de aangegeven tijd rijdt hij niet vanaf Amsterdam Zuid. Misschien rijdt hij gewoon zonder vertraging, maar dat kan ik dus niet controleren omdat ik pas om 06:40 op het station ben.Kan iemand uitsluitsel geven of deze trein daadwerkelijk rijdt?
Rijd de trein Sloterdijk Schiphol op 20 november normaal of met omleiding ?
Hebben de dienstregeling aanpassingen invloed op een internationale reis vanaf Groningen naar Zwitserland die ik op 10 nov heb gepland?
Ik maak al vanaf 1995 gebruik van fietshokje nummer 1 aan de voorkant van station Dordrecht. Deze waren oorspronkelijk voor verhuur aan reizigers en zijn later beschikbaar gesteld aan NS personeel, met uitzondering van een enkel hokje wat nog door een reiziger in gebruik was. Nu zie ik dat de hokjes helemaal gesloopt en verwijderd zijn. Kunt u me laten weten wat er als alternatief geboden wordt, behalve de betaalde fietsenstalling?