3 trains cancelled last Thursday - took bus instead. Monthly ticket (traject vrij for my route). How can I claim my money back? NS keeps turning my claims down as the way it is set up does not take these circumstances into consideration.I lost 3 days of my monthly ticket due to strikes earlier on this year. Why would not NS reimburse automatically??? as traject vrij tickets are paid upfront?!
Een van de poortjes in Culemborg staat al weken op inchecken bij verlaten van het station en op uitchecken bij het binnengaan.Willen jullie dit oplossen?Mvg Gertjan
Wij willen graag ons geld terug , van de keuzedagen die wij nog te goed hebben !De Keuzedagen van vorig jaar zouden nog gebruikt kunnen worden tot eind 2023 ! Deze zijn er afgehaald door NS De keuzedagen die er nog opstaan durven wij niet meer te gebruiken ,omdat wij er niet meer op vertrouwen dat wij er zeker van zijn , op tijd terug te komen van een dagje uit ! Dat hebben wij in Augustus ervaren ! Mijn man is 83 en ik 77 jaar en zijn er nu echt klaar mee ! De mensen WEL laten betalen maar niet kunnen beloven dat je trein gaat , dat vinden wij schandalig en geen Service van NS
Door werkzaamheden rijden er geen treinen tussen Dordrecht en Roosendaal. Ik reis daarom al 2 weken via Breda. Vandaag ben ik heel boos omdat de intercity uit Rotterdam vertraging had reed de intercity van Breda naar Roosendaal voor mijn neus weg (en die van zeker 25 andere reizigers. Het zou heel fijn zijn als deze trein 1 minuut langer had gewacht. Nu moet ik een half uur wachten en ben erg boos de conducteur wist het omdat een paar mensen die heel hard kunnen rennen en 2 hoge trappen de trein wel haalde.
GoedenavondIk heb op 19 juli, net als vele andere reizigers, op een warme 19 juli dag, vastgestaan op Rotterdam centraal wegens een brand/ of storing in de Blaker tunnel.Ik heb uiteindelijk een vriend gebeld, die mij heeft opgehaald met de auto in Rotterdam en heeft afgezet bij Breda station zodat ik mijn fiets mee kon nemen (stond in de stalling). Ik ben toen door de openstaande poortjes gelopen, zonder uit te checken (wat ik mij bedacht toen ik thuis was), omdat het zeer warm was en de brandweer water uitdeelde buiten de poortjes en ik daar aandacht voor had. Tot op heden heb ik nog altijd geen reactie op mijn opgave van vertraging mogen ontvangen. Kan iemand mee kijken hoe dit zit?Onderstaande een stukje uit de mail.In deze aanvraag heeft u verklaard dat u op 19 juli 2022, vertrektijd 17:24 uur, een vertraging van 60+ minuten heeft gehad op het traject tussen Rotterdam Lombardijen en Breda. Met vriendelijke groetChristel Deugd-Verburg
Ben op 22 oktober overgestapt op Station Arnhem om met gereserveerde trein naar Düsseldorf en vandaar naar luchthaven Düsseldorf te reizen. Kom pas in april terug en kan voorlopig niet uitchecken. krijg uiteraard melding niet uitgecheckt te zijn. Hoe ga ik daar mee om?
De Intercity Direct HSL moet op de HSL bij Hazerswoude de laatste steeds langzamer rijden. Er wordt soms al omgeroepen dat er een snelheidsbeperking is. Wat is hier de reden van? Is het vanwege slechte ondergrond of broedplaats beschermde dieren?
Vanacht moet ik een vliegtuig hebben naar schiphol. Ik woon in Rotterdam en ik moet om 4:00 op schiphol zijn. De app zegt dat er snelbussen rijden. Rijden deze bussen zeker of kan dit nog veranderen?
Ik heb voor een jaar een abonnement voor de bewaakte fietsenstalling bij Leiden Centraal LUMC kant. Ik kan nu een week niet bij mijn fiets doordat ze bezig zijn met verbouwingen, zonder dit van te voren aan te geven. Nu moet ik een ov fiets nemen wat mij €4 per dag kost. Dit kost mij voor een week €20. Graag zou ik een tegemoetkoming in de kosten willen. Ik vind het echt niet kunnen dat ik nu niet bij mijn eigendom kan en ook nog eens extra geld kwijt ben terwijl ik voor de stalling heb betaald.
Verwijderd..
Ik heb een WeekendVrij abonnement. Tegenwoordig rijden er in het weekend steeds minder treinen, terwijl er juist doordeweeks minder reizigers zijn. Het schrappen in de dienstregeling gebeurt bovendien tussentijds en zonder overleg met het Locov.Ik krijg dus zonder reden en zonder correcte procedure niet het product dat mij bij aanvang van de overeenkomst is aangeboden. Hoe kan ik evenredig de kosten van het abonnement gerestitueerd krijgen?
Het valt me op dat de trein van Amsterdam Zuid naar Dordrecht van 06:39 vaak/altijd? (met vertraging) lijkt te rijden. Telkens als ik om 06:40 op Amsterdam Zuid aankom, wordt de trein naar Dordrecht met vertraging aangegeven. Zowel op het perron als in de NS-app op tussenstations Schiphol en Leiden Centraal. Maar op de aangegeven tijd rijdt hij niet vanaf Amsterdam Zuid. Misschien rijdt hij gewoon zonder vertraging, maar dat kan ik dus niet controleren omdat ik pas om 06:40 op het station ben.Kan iemand uitsluitsel geven of deze trein daadwerkelijk rijdt?
Rijd de trein Sloterdijk Schiphol op 20 november normaal of met omleiding ?
Hebben de dienstregeling aanpassingen invloed op een internationale reis vanaf Groningen naar Zwitserland die ik op 10 nov heb gepland?
Ik maak al vanaf 1995 gebruik van fietshokje nummer 1 aan de voorkant van station Dordrecht. Deze waren oorspronkelijk voor verhuur aan reizigers en zijn later beschikbaar gesteld aan NS personeel, met uitzondering van een enkel hokje wat nog door een reiziger in gebruik was. Nu zie ik dat de hokjes helemaal gesloopt en verwijderd zijn. Kunt u me laten weten wat er als alternatief geboden wordt, behalve de betaalde fietsenstalling?
Beste NS, Hierbij een klacht vanuit mij. Iets wat niet in mijn aard zit maar het is inmiddels wel een beetje teveel aan het worden met het vreselijk georganiseerde vervoer. Ik betaal iedere maand tussen de €375,- en €440,- aan abonnementskosten en overige tramritten. Afgelopen 6 augustus stond ik in de meest volgestampte trein ooit. Niet voor plezier maar omdat ik voor mijn werk genoodzaakt ben de trein als vervoer te gebruiken tussen Den Haag en Amsterdam centraal. Op 6 augustus was er totaal niet geanticipeerd op de drukte die de Gaypride met zich meebracht. Alles was smerig en vol en mensen stonden allemaal tegen elkaar. Dit resulteerde voor mij in een paar dagen later mijn eerste COVID besmetting. Nou dat was niet zo mooi want hier ben ik 6 weken ziek van gebleven. Het nare is ondanks jullie vreselijke service kan je dan niet eens je kosten stoppen van je abonnement dus hoppa dat koste me zelfs 375 euro die ik doordat ik niet heb kunnen werken niet vergoedt kreeg vanuit mijn werkge
Hello!I am travelling from Groningen to Amsterdam and I was wondering if I can have a suitcase other than my backpack? I am thankful in advance for any answer on the matter! Diomidis
Hi, I accidentally left my Airpods Pro on a train from Eindhoven to Amsterdam Amstel, the train is at 23.34 30/10/22. I have pictures of it on my find. Is there any solution for this. Please let me knowThank You…
Er rijden inmiddels al een jaar sprinters als intercity tussen leiden en Utrecht. Het begon eerst met SNG. Dat was een behoorlijke achteruitgang. Later werd dat SLT nog eens een flinke degradatie. Inmiddels is duidelijk dat Ns de SLT permanent als intercity laat rijden. Ik persoonlijk vind dat echt belachelijk. Er zijn veel discussies geweest of het traject wel een intercity dienst waard is. De Ns noemt het wel een intercity dienst. Bij een intercity dienst mag je een betere dienstverlening verwachten dan de meest eenvoudige trein van de Ns. Zo is er echt te weinig beenruimte en soms geen eens een toilet! Ik snap deze keuze niet. Ik snap dat er door de slechte ondergrond lichte treinen moeten rijden. Maar de SNG is ook een lichtere trein en mag dus ook over het traject rijden. De SNG heeft voorzieningen zoals WiFi stopcontacten en beenruimte die je bij een intercity dienst mag verwachten. De SLT is een prima sprinter voor sprinter diensten. Maar voor de intercity diensten mag je gewoon
Zo erg dat je heen en weer schudt in de stoel. Zit nu in treinstel 9569. Vertrokken om 18.59 uur uit Middelburg.
De incheckpoort op station muziekwijk doet t aan 1 zijde niet. Kan dit gemaakt worden?
Beste lezers, We hopen dat alles goed gaat. Allereerst even voorstellen, wij zijn creative business studenten aan de Breda University of Applied Sciences, Nederland. Wij doen momenteel onderzoek in het kader van onze studie met als hoofddoel de ervaring van rolstoelgebruikers in de context van woon-werkverkeer of regelmatig gebruik van het openbaar vervoer te onderzoeken. Wij richten ons tot u met het vriendelijke verzoek of jullie ons misschien kunnen helpen door middel van een interview, om ons te voorzien van waardevolle informatie en en inzichten in hoe jullie openbaar vervoer dagelijks ervaren en persoonlijke verhalen die ons een beter inzicht kunnen geven in de huidige situatie in Nederland. Heeft u interesse en wilt u of weet u iemand die geïnteresseerd is kan je reageren op dit bericht of me een email sturen naar bokolmeijer@gmail.com. Heeft u liever telefonisch contact dan kunt u mij bereiken op 0636082783.met vriendelijke groet,Bo Kolmeijer, Valeria Pavlic and Joie Wijono