Op het traject Alphen - Gouda zie ik regelmatig mensen meerijden waarvan ik weet dat ze niet ingecheckt zijn. Omdat er geen controle is, kunnen zij dit ongestraft doen. Vooral 's avonds lijkt het meer regel dan uitzondering (maar dat is mijn gevoel; ik controleer de mensen niet). Behalve dat het asociaal is, geeft het mij 's avonds een onveilig gevoel. Kan hier niets aan veranderd worden?
NS Reisassistentie helpt reizigers met een visuele beperking om op een station de weg te vinden. De assistentieverlener begeleidt je naar de trein toe en vanaf de trein naar de uitgang of naar het OV-chippoortje. Maar als je verder wil reizen met bus of tram, hoe vindt je die dan? Om hieraan tegemoet te komen zijn we 1 oktober een proef gestart: 1 stap verder. De proef duurt drie maanden en eindigt op 31 december 2018. Wat is 1 stap verder? Met ‘1 stap verder’ biedt NS reizigers met een visuele beperking op het aankomststation begeleiding naar de eerstvolgende vorm van OV. De reisassistent begeleidt u naar de bus-, tram- of metrohalte, de officiële taxistandplaats of naar de ‘halen en brengen’-plaats bij het station. Wanneer en waar is deze proef? Deze proef start op 1 oktober en eindigt op 31 december 2018. Deze extra dienstverlening is aan te vragen voor de volgende stations: • Utrecht CS • Zwolle • Den Haag CS Wat is belangrijk om te weten? Deze service: •
Sinds juli 2018 heb ik een jaarabo op de Jaarbeurs stalling. Sinds oktober door familie-omstandigheden de fiets niet kunnen gebruiken. Die fiets, mét abonnementsticker, blijkt verwijderd naar een depot. Volgens de regels van het depot is de fiets daar ook weg. 1. Kan dit zomaar? Een jaarabo stalling betekent toch stalling? 2. Hoe kan ik nu mijn abonnement opzeggen?
Ik heb samen met een vriendin een dagretour gekocht naar Rotterdam in combinatie met toegang tot diergaarde blijdorp (dit was een aanbieding van de spoordeelwinkel) en het e-ticket heb ik verzilverd voor 28 mei. Alleen dan is er helaas een staking gepland, en het is ook niet mogelijk voor ons om er met de bus heen te gaan want dat duurt te lang. Is het mogelijk dat ik mijn geld terug kan krijgen, of zou misschien de datum van het ticket aangepast kunnen worden?
Was vanmorgen op doorreis en maakte wat foto's op Rotterdam CS. Komt er ineens een boa naar me toe dat ik geen foto's mag maken en wou kijken wat voor foto's ik gemaakt had. Vervolgens werd ik verzocht om het station te verlaten. Wat ik nog het meest frustrerend vind is de bijzonder onbeschofte wijze hoe het heeft plaats gevonden. Kreeg nog een soort dreigement: "Als de foto's online komen weet ik je te vinden". DWaarom ook graag advies wat ik wel en niet mag publiceren.
Hallo, Ik skate van en naar werk vanaf het treinstation een heel goede manier om afstanden af te leggen en actief te zijn. Ik skate al elke dag vanaf de trein over het station ( met langzaame stapjes zoals voetgangers) om vervolgens 2 km naar werk te skaten. Ik veroorzaak hierbij geen last aan mijn mede mens en menig conducteur kijkt me blij aan. Vandaag was het voor het eerst dat ik een opmerking kreeg door een opleider van een conducteur. Deze vertelde dat ik een boete kon krijgen van 149 euro en dat t niet is toegestaan ik vind dit vreemd aangezien rennen wel is toegestaan volgens hem en daar kun je ook echt wel mensen mee hinderen.
AAc AbcoudeAh ArnhemAhp Arnhem VelperpoortAhpr Arnhem PresikhaafAhz Arnhem ZuidAkl ArkelAkm AkkrumAlm Almere CentrumAlmb Almere BuitenAlmm Almere MuziekwijkAlmo Almere OostvaardersAlmp Almere ParkwijkAmf Amersfoort CentraalAmfs Amersfoort SchothorstAml AlmeloAmpo Almere PoortAmr AlkmaarAmri Almelo De RietAmrn Alkmaar NoordAna Anna PaulownaApd ApeldoornApdm Apeldoorn De MatenApdo Apeldoorn OsseveldApg AppingedamApn Alphen aan den RijnArn ArnemuidenAsa Amsterdam AmstelAsb Amsterdam Bijlmer ArenAAsd Amsterdam CentraalAsdl Amsterdam LelylaanAsdm Amsterdam MuiderpoortAsdz Amsterdam ZuidAshd Amsterdam HolendrechtAsn AssenAss Amsterdam SloterdijkAssp Amsterdam Science ParkAtn AaltenAvat Amersfoort VathorstBBd BredaBde BundeBdg BodegravenBdm BedumBdpb Breda-PrinsenbeekBet BestBf BafloBgn Bergen op ZoomBhdv Boven HardinxveldBhv BilthovenBk Beek-ElslooBkf Bovenkarspel FloraBkg Bovenkarspel-GrootebroekBkl BreukelenBl BeilenBll BloemendaalBmn BrummenBmr BoxmeerBn BorneBnc Barneveld CentrumBnk Bunn
Het is niet altijd duidelijk waar een trein langs het perron zal stoppen. Als de trein korter is dan gedacht -:?- is dat op drukke tijden niet erg prettig. Op veel perrons, op grotere stations, hangen bordjes met letters. Zou het mogelijk zijn om of het informatiebord bij het perron met deze letters aan te geven waar de trein ongeveer gaat stoppen? Ook zou dan kunnen worden aangegeven waar de eerste klasse te vinden zal zijn.
Is er op station een plek waar je met de auto even kan stoppen om iemand af te zetten of op te halen, een zogenaamde kiss and ride plek?
Na de overgang van van het wifi netwerk in de trein van T-mobile naar WiFi in de trein, is het mij en collegaas niet meer gelukt om een VPN verbinding naar ons bedrijf over het wifi netwerk op te zetten. Dit maakt het werken in de trein een stuk minder efficient, omdat het niet mogelijk is om bijvoorbeeld (bedrijf) email op te halen of te versturen, daar de email server alleen via VPN te is bereiken. Kan NS er weer voor zorgen, dat VPN verbindingen zonder problemen opgezet kunnen worden, net zoals bij T-mobile het geval was.
Gisteravond meer dan een halfuur vertraging opgelopen met de trein vanwege een defecte trein tussen Rotterdam en Schiphol op de HSL. Net twintig minuten in de wacht gestaan voor gtbv in combinatie met het OV Chip Plus-abonnement. De medewerkster verwees door naar de reguliere gtbv-klantenservice. De reguliere gtbv-klantenservice was ervan overtuigd dat ik het online formulier moest invullen. Dus ga ik het maar even weer proberen bij de reguliere OV Chip Plus-klantenservice, aangezien een regulier online formulier toch kansloos is… En dit zou afgelopen mei al zijn opgelost…
Zou het mogelijk zijn om een bioscoop coupé te maken in elke trein. Ik verveel me dood af en toe en vind het niet altijd geweldig om dingen op mijn laptop te kijken.
Hallo, voor een buitenlandse stage in Antwerpen van 4 maanden vragen wij ons af hoe we dit kunnen aanpakken met de OV kaart. Mijn dochter heeft nu een week product. Dit kunnen we omzetten naar een weekend product zodat ze in de weekenden weer gratis naar huis kan reizen, (Alkmaar). Voor het gedeelte in Nederland heeft ze dus gratis reizen, dan moet er dus nog betaald worden voor het gedeelte Nederlandse grens - Antwerpen. Hoe kan ze haar 'reisproduct' tijdens die reis 'afmelden' bij de grens (in Antwerpen staan er immers geen afmeldpalen)? En welk kaartje moet er gekocht worden voor 'grens' - Antwerpen Centraal? Wie heeft hier ervaringen mee en kan ons adviseren? Alvast bedankt !
Beste mensen, Over enkele dagen moet ik iemand ophalen bij station Delft. Nu zijn ze daar natuurlijk erg bezig (geweest) met de nieuwbouw etc. en ik ben er zelf al een tijdje niet meer geweest. Weet iemand of er momenteel een Kiss & Ride strook is en zo ja, waar deze zich bevindt? Dat maakt het ophalen voor mij en mijn afspraak een stuk minder stressvol. Alvast bedankt voor het meedenken!!
Hi, ik zit met een probleem. Ik zit op het momenten in de IC naar Nijmegen. Maar bij het inchecken deed de paal wat lastig en nu weet ik dus niet of ik ben ingechecked. Ik zit in de trein, maar wil dus weten of het mogelijk is de controleren of ik ben ingechecked. Kan ik dit tegen doen? groeten Thomas
Update: 14 januari 2019 Meer dan de helft van de treinreizigers stapt in ná het horen van het fluitsignaal van de conducteur. Dat aantal wil NS drastisch verlagen. Het levert vaak namelijk gevaarlijke situaties op en draagt bij aan een onnodige en vermijdbare vertraging. Dit blijkt uit een peiling onder ruim 200 hoofdconducteurs van NS. Veel reizigers zien de perrontijd bovendien als uiterste instaptijd, terwijl het gaat om de vertrektijd. Vorig jaar verspreidde NS een video en posters om reizigers er bewust van te maken dat instappen na het fluitsignaal gevaarlijk kan zijn. NS vindt het belangrijk dat reizigers op tijd instappen. Doe je dat namelijk niet en stap je na het fluitsignaal in, dan sluit de conducteur de deuren later dan de bedoeling is om gevaarlijke situaties te voorkomen. Veiligheid gaat namelijk voor alles. Dit kan wel leiden tot vertragingen en verstoringen in de dienstregeling. Door op tijd te vertrekken kunnen we makkelijker op tijd rijden. Zo kunnen we onze d
Ik zit nu in een stiltecoupé en ik zie daar een symbool waarvan de betekenis mij geheel ontgaat. Een poppetje met de armen omhoog geheven waar een rode streep doorheen staat. Mag je hier niet je armen omhoog doen? Geen houten klaas dans doen? Wie o wie verlost mij van dit vraagstuk....
Hi allemaal, Ik zit elk weekend te werken in de eerste klas maar waar zou ik het stopcontact kunnen vinden? Ik zoek elke keer maar kan hem niet vinden wel in de reisapp staat dat die er is 🙂. Dank u alvast
Echt weer wat voor de ns waarom worden er precies op nationale veteranendag werkzaamheden gepland rond Zwolle???!! kan dat niet gewoon een dag later
In heel veel topics wordt verwezen naar (het bestaan van) en stationsmanager die dan blijkbaar alle onvolkomenheden die op bepaalde stations aan de orde zijn, gaat "aanpakken" of "corrigeren" of "verbeteren". Maar wie zijn die illustere stationsmanagers nou eigenlijk? Zijn ze zichtbaar en aanspreekbaar voor de reizigers, en zo nee, waarom niet? Zijn ze überhaupt wel eens persoonlijk op de stations die ze moeten "managen" aanwezig om zelf te checken of alles nog in orde is? Of zitten ze ergens onzichtbaar achter een bureau moe te worden van hun management-taken? Ik ben nou wel eens benieuwd...
Een te late trein is ergerlijk, maar te vroeg is pas echt irritant. Waarom vertrok mijn trein vanaf Alkmaar N. Om 7:49 i.p.v. 7:51
Omdat het onderwerp poortjes zowel in https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5 als hier in https://forum.ns.nl/op-station-17 hoort, hier de doorverwijzing: https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/poortjes-5356.
Gisteren een reis gemaakt met de Intercity Direct. Vanwege een seinstoring bij Hoofddorp en de daabrij gepaarde uitgevallen treinen kwam ik met iets meer dan een kwartier vertraging op mijn eindstation. Aangezien ICD onderdeel uitmaakt evan de reis, kwam ik dus in aanmerking voor gtbv. Vanochtend maar de OV Chip Plus-klantenservice gebeld (dat staat gewoon op de website van NS). Dat heb ik om 11:14 gedaan. De vriendelijke mevrouw verbond mij door naar de gtbv-klantenservice, die mij weer doorverwees naar het online webformulier... Kortom: wat er op de website staat m.b.t. de aanvraag van gtbv wanneer je in het bezit bent van een OV Chip Plus-abonnement komt totaal niet overeen met de handelingen en kennis van de klantenservice. Zie ook mijn vorig topic over dit onderwerp: https://forum.ns.nl/geld-terug-bij-vertraging-36/ov-chip-plus-en-gtbv-ronde-3-38948 Ik ga maar even prutsen met dat online formulier, maar wellicht kan een moderator dit weer eens de organisatie inschieten?
Hoi kan je op sloterdijk op de p+r ook parkeren zonder dat je gebruik maskt van het ov. Ik moet binnenkort iemand ophalen en moet diegene helpen met bagage en lopen.