Recent actief
Rijden deze treinen nog ergens in Noord-Holland? Liefst rondom Amsterdam. Is voor een videoproject. Ik las tussen Haarlem en Alkmaar, klopt dat?
Tweemaal binnen 24 uur op het traject Amersfoort-Amsterdam menen NS-medewerkers dat zij wel mogen praten in de stiltecoupé. Als ik hen erop wijs, krijg ik te horen dat ik me niet moet aanstellen, dat zij toch zachtjes en meer smoezen en praatjes.Blijkbaar geldt dat alle dieren gelijk zijn, maar sommige meer gelijk dan andere.Ik ben het zat, spuugzat.
Deze vraag is vaker gesteld maar ik kan het niet zo snel terugvinden.Er zijn werkzaamheden tussen Amsterdam en Zaandam. Vandaag ga ik naar Amsterdam vanuit Alkmaar. Al even gepland en hou al de hele week de app in de gaten en plan de reis op dag van vertrek opnieuw ;)Tot 13.00 is er de optie om met een omgeleide intercity te reizen. So far, so good.Terug zit ik echter met een stukje Noord-Zuid lijn. Er staat in de app niks over hoe dit werkt qua kosten en inchecken. Het houdt op bij de aankondiging alternatief vervoer.Nb: Metrolijn 52 stopt op loopafstand vanaf de locatie waar ik mogelijk mijn terugreis ga aanvangen dus ik snap dat ik vanaf die opstaphalte geen recht heb op vergoeding en is het denk ik slimmer maar door te reizen naar Noord.Maar stel ik zou pas bij Amsterdam cs opstappen, hoe werkt het dan? Betaal ik dan de metro zelf? Of kan ik door een apart poortje zonder in te checken? Ik reis met Flex Dal voordeel. Overigens mist in de app ook de balk met verwijzing naar werkzaam
28/3 10:16 op trein van Rotterdam via Schiphol naar Amsterdam centraal. Uitgestapt op Schiphol en grijse rugtas achtergelaten op handbagage plank.inhoud: HP laptop in een groen Heineken sleeve. Bose noise-cancelling headphones. Electric chargers. Notepad. Identiteitskaart van werkgever. Typische kantoor benodigdheden.
Al een geruime tijd lees ik veel topics hier in de community over het gebrek aan zichtbaarheid en controle. Om een kijkje te geven in een dienst op de trein, deel ik hier mijn verslag van mijn dienst van afgelopen zaterdag. (15 april)De dienst begint voor mij altijd in Rotterdam. Afgelopen zaterdag kwam ik rond 18:30 uur aan op het station. Omdat mijn eerste trein de sprinter is naar Dordrecht van 18:57 uur, besluit ik in de tussentijd even toezicht te houden aan de achterzijde van het station. Binnen 5 minuten heb ik de eerste tailgater te pakken. Deze persoon kan geen kaartje laten zien en heeft geen identiteitsbewijs bij zich. Daarom roep ik de assistentie van onze collega's veiligheid en service. Maar helaas zijn deze bezig met een andere melding waardoor ze niet kunnen komen. Moeilijk, want ik wil die reiziger niet hier mee weg laten komen. Ik besluit het toch zelf te proberen. De reiziger geeft zijn gegevens aan mij, ik neem die over en laat de reiziger zijn gegevens controleren.
De roltrap omhoog bij station Barendrecht, Ridderkerkzijde, is inmiddels enkele dagen buiten werking.
Vandaag kreeg ik op Twitter 2 dames uit Rotterdam die namelijk beweren dat de Intercity's soms extra zullen gaan stoppen op station Baarn. Ik vind het een vreemde gang van zaken want naar mijn mening hebben er op station Baarn nooit intercity's gestopt. Alleen sprinterserie 5800 maar die gaan elk halfuur. Ook onduidelijk als de Intercity's toch op station Baarn zullen gaan stoppen welke intercity's het gaan en vertrektijden is voor mij althans heel erg vaag. Ik heb die 2 Rotterdamse dames uit voorzorg geblokkeerd maar ik ben ook verder geen expert in de dienstregelingen. Vind het anderzijds ook heel erg eentonig. Mogelijk dachten ze dat ik bij de NS zou werken maar dat is niet zo. Ik heb helaas helemaal geen helderheid. Weet iemand het dat?
Wie weet de ontwerper van het interieur van de treinen met vlinders, bladeren, insecten?het gaat om een ddz nid trein.Ik hoor het graag, met vr grt
Beste reiziger, Ik zie op de site van de spoorwegen kennelijk helemaal geen openingstijden van het Cafetaria Alexsander in Doetinchem staan. Ik heb het via Google Maps opgezocht dat de openingstijden van ma t/m vr tussen 7u-19u geopend zijn en op zaterdags van 8u-14u. Zondags zijn ze gesloten. Het telefoonnummer daarvan is 0314-39 39 22 zie ook op https://www.ns.nl/stationsinformatie/dtc/doetinchem?facility=cafetaria-alexsander-0
Vandaag moest ik ivm werk aan het spoor omreizen tussen A’dam en Den Haag. De ns.nl reisplanner gaf als gunstigste alternatief een omweg via Rotterdam met de IC Direct - bij deze reis stond echter de melding in rode letters: Let op, storing. De reis stond in de planner wel blauw afgedrukt i.t.t. een reis waarbij achter het driehoekje Reis niet mogelijk staat die in lichtgrijs afgedrukt staat, waarbij het ondubbelzinnig duidelijk is dat deze reis geen optie is. Enfin, door de onduidelijkheid over Let op, storing belde ik de klantenservice om te vragen of de IC DIrect naar R’dam gewoon naar behoren reed. Mevrouw die me hielp sprak Nederlands met een dik accent en in plaats van simpelweg ja of nee te antwoorden op mijn vraag, ging ze heel traag en omslachtig een reisplanner invullen (wat ik al zelf gedaan had via de ns site): ‘hoe laat wilt u vertrekken van waar en waarheen?’ - ik probeerde steeds duidelijk te maken dat ik alleen hoefde te weten of de IC DIrect gewoon reed en dat ik in d
Sinds vorige week stopt de Intercity tussen Den Haag en Enschede/Amersfoort in het weekend en Woerden. Waarom is dit zo? De dienstregeling in Woerden is verder niet aangepast.
Ik heb op 3 september 2022 een klacht ingediend bij NS International en nog steeds niets gehoord. De ene medewerker ziet in januari dat de klacht wel in behandeling is, maar kan niets zeggen wanneer ik iets hoor. Vandaag weer gebeld en opeens kan de klacht helemaal niet meer gevonden worden. Algemeen kan het wel 9 !! maanden duren voordat een klacht wordt afgehandeld ??!! Je zou nog eerder zwanger worden én ook al bevallen zijn voordat NS een klacht weet af te handelen … :s Ik las ergens anders op internet dat de wettelijke termijn om een klacht af te handelen 3 maanden is.
Het valt mij op dat bij veel Virm treinstellen graffiti boven de voorruit van de machinist bevindt. Ik krijg zelf het vermoeden dat dit niet meer verwijderd wordt. Waarom wordt die graffiti niet verwijderd? De trein krijgt er een onverzorgde uitstraling van. Kan je als ook ergens graffiti melden?
Goedenavond, Ik heb zojuist tickets gekocht voor mijn reis naar Den Haag vanuit Antwerpen. Ik heb echter tijdens het boeken over het hoofd gezien dat de heenweg Den Haag C → Antwerpen is en de terugweg Antwerpen C → Den Haag C. Dit moest omgekeerd zijn. In de voorwaarden stond dat je kon annuleren 7 dagen voor vertrek (midflex-tarief). Deze reis is pas voor volgende week donderdag (8dagen). De tijden staan in de app, maar heb geen tickets geopend of gedownload. Het liefst zou ik gewoon de bestemmingen willen omkeren. Reis 1: Antwerpen C → DH C ipv DH → Antwerpen C . Reis 2: DH C → Antwerpen C. Is dit mogelijk?
Kan er vaker gecontroleerd worden speciaal tussen Dordrecht en Breda? Deze week al drie zwartrijders gesignaleerd. Lopen achter iemand aan de poortjes door en wachten in Breda tot er iemand door de poortjes naar buiten gaat. Net op Prinsenbeek stond er een figuur weggedoken in capuchon te wachten voor de poortjes en die glipte achter mij aan. Ik durfde niets te zeggen, er was verder niemand. De trein was vrijwel leeg, geen controle natuurlijk (de conducteur zat bij de machinist) en in Breda sprong ie over het poortje (daar zijn de poortjes laag). Dit is aan de orde van de dag en zeer ergerlijk altijd weer. Als vaste reiziger zie je heel wat zo dagelijks. Vooral op de latere avond zie ik dit heel vaak in Breda.Ja ze lopen kans op een boete maar wel een uiterst minimale kans. Ik weet ook dat deze reactie niets op zal lossenmaar wil het toch weer kwijt.
Good morning,I have to plan an important trip but the information on the NS Travel Planner is not clear to me.The Travel Planner notifies engineering works but it does not mention a replacement bus, I'm attaching images to clarify.Could you tell me if is it still possible for me to take that train to reach Schiphol airport?
Wij gaan op 10 juni zingen in Rotterdam, we vertrekken met ongeveer 40 personen uit Vlissingen. Er rijden dan geen treinen tot Bergen op Zoom. Is er een mogelijkheid dat wij met 40 personen in een bus stappen en dan gelijk naar Bergen op Zoom worden gebracht. Het is dan overbodig om via Middelburg en Goes te rijden. Voordat ik met pensioen ging heb ik jaren het busvervoer geregeld bij Connexxion, de capaciteit bij een geplande trein stremming is altijd ruim voldoende vandaar mijn vraag.m.vGr Charles Tournoij
Ik heb gelezen dat de nieuwe ICNG in het 2e kwartaal van 2023 gaat worden ingezet. Weet iemand toevallig wanneer precies de eerste ICNG in dienst gaat en waar hij gaat rijden? Ik kijk er erg naar uit om een keer een ritje te maken met de ICNG!
Ik zit in de trein van Groningen naar Zwolle. Er is geen fatsoenlijke zitplek meer te vinden, alle plekken zijn bezet met mensen die menen dat de trein alleen voor hun en hun bagage is.Ze kijken stoïcijns naar beneden of houden zich slapende. Is hier nou niks tegen te doen?ik zit nu met mijn zwakke rug vanwege een hernia op een wiebelig stoeltje in het portaal. Had graag een gewone zitplaats gehad. Helaas is eerste klas voor mij niet te betalen, anders had ik mijn abonnement allang omgezet en was ik daar gaan zitten.
Gisteren besloot ik bij uitzondering eens de trein te nemen tussen Amsterdam en Delft. Een rit die normaal zo'n 50 minuten duurt eindige in een nachtelijke tocht van meer dan 3 uur waarbij ik door NS-personeel van station naar station werd verwezen en uiteindelijk niet meer met de NS thuiskwam. Het ontbreken van enig klantgericht systeem in geval van verstoringen is belachelijk, evenals de beschamende betrouwbaarheid van de dienstregeling. Doordat het spoor tussen Leiden en Den Haag eruit ligt, sloot ik rond 23:30 aan bij de vervangende bussen naar Den Haag. De bus zou om 23:55 komen. Dat tijdstip kwam en ging voorbij, zonder bus. De aansluiting op de laatste trein vanuit Den Haag kwam zo in gevaar. Het aanwezige personeel had geen enkele idee of/wanneer het busvervoer nog kwam en instrueerde ons om maar de reguliere EBS bus te pakken. Na een binnendoor rit met de bus liep ik station Den Haag Laan van NOI binnen om te zien dat de laatste twee treinen van de avond net geschrapt waren.
Als gevolg van het treinongeval bij Voorschoten deze week, is al het treinverkeer tussen Leiden - DH Mariahoeve met vervangend busvervoer. Als ik echter zoek op nachttreinen naar Rotterdam, krijg ik die melding niet en wordt de reguliere reis en de reguliere reistijd aangegeven. Betekent dit dat de nachttreinen tussen Leiden en R'dam gewoon wel rijden zodat ik met OV naar R'dam Airport kan? Of rijdt er 's nachts ook vervangend busvervoer?
Op de nacht van 14 april ( vandaag) op 15 april zal er geen trein in de richting van schiphol rijden tussen 01:00 en 6:24 vanaf ROTTERDAM. Er wordt ook niet aangegeven of er een NS bus zal zijn. Enig idee of het wel ingezet gaat worden?Bijna 5,5 uur zonder enige trein of vervangend vervoer is wel heel slecht zelfs voor NS.Velen reizen dagelijks met de trein en verwachten dan ook met de trein weer veilig thuis aan te komen of op werk etc. Medewerkers die ik tot nu toe gesproken heb na 1 uur lang in de wachtrij te staan gaven gemixte reacties.de ene zei dat IK het fout had en de treinen gewoon rijden ondanks het feit dat het op de reisplanner is aangegeven van niet. de ander gaf aan dat er idd geen treinen rijden en hun zelf ook helemaal niet weten of er een bus komt of niet.heel heeelll slecht geregeld vanuit NS
Ik kijk op ns.nl, want ik wil van Goes station naar Goes Oostwal. Op weekdagen geen probleem. In het weekend wordt een taxi geadviseerd. Oei, dat kon wel eens prijzig worden.Ik kan reisopties kiezen. Dan kan ik trein, bus, metro, tram en veerboot aan- en uitvinken. Taxi zit er niet bij. Als ik een van de opties uitvink (bijvoorbeeld veerboot), krijg ik geen reisadvies meer. Dat is bezopen.Een gewone taxi rijdt op elk moment. Maar volgens de reisplanner rijdt de taxi een keer per uur, vertrek 20 minuten over het uur. Rijdt de taxi daar volgens een dienstregeling?Misschien is het een taxi die rijdt in plaats van de bus, volgens het bijbehorende tarief. Dat verklaart dat er een dienstregeling is. Maar een tarief wordt niet vermeld.