Recent actief
Het watertappunt op station wormerveer is kapot. De drukknop is van het apparaat af waardoor er uit alle gaten water loopt en de stoep volledig overstroomd is.
Ik zag vanmiddag op station weidevenne in purmerend een schuine steunbalk onder perron 1. Ik zou willen weten waar ik dat kan melden. De steunbalk zit in het midden van de foto. Ook hingen er kabelgoten die duidelijk niet meer zijn, zoals ze waarschijnlijk ooit opgehangen zijn.
Momenteel zijn er 98 stellen VIRM4 en die kunnen vanwege de conducteursnorm alleen maar solo rijden tenzij er een tweede conducteur aanwezig is.Met name in de weekenden als er vrijwel geen tweede conducteurs zijn knelt dit steeds meer omdat voor veel treinen een losse VIRM4 te weinig capaciteit heeft.Ik vroeg me daarom af of het niet beter zou zijn om bijv. de helft van de VIRM4 stellen in te korten tot VIRM3 (technisch is dat geen probleem). Op stille uren, zoals 's avonds kunnen die links en rechts solo worden ingezet en overdag als combinatie van 2 x VIRM3 waarvoor je dan geen tweede conducteur nodig hebt. De vrijkomende bakken zou je idealiter kunnen gebruiken om andere helft van de VIRM4's te verlengen tot VIRM5 maar die vlieger gaat misschien niet op om omdat zo'n VIRM5 dan wellicht onvoldoende motorvermogen heeft met twee motorwagens (VIRM6 heeft drie motorwagens). Wellicht kan dat worden uitgetest.Als de vrijkomende bakken langs de kant komen te staan moet dat ook geen ramp zij
Laf handelen conductrice na concert in ArenaNa het concert van Bruce Springsteen in de Arena op 27 mei werden we met 35.000 mensen geleidelijk toegelaten tot het perron van Amsterdam Bijlmer Arena.Ik werd vervolgens nog verdrukt door mensen die per sé de trein wilde halen, ik checkte nog in ook en liep met de meute mee…Maar toen de conductrice langskwam bleek bij controle het inchecken toch niet gelukt te zijn. Ik snapte het niet - want het poortje was open en ik had de kaart ook echt gebruikt, maar vanwege de enorme chaos/mensenmassa en het vertrappingsgevaar drukte iedereen elkaar vooruit en ik denk terugkijkend dat het systeem het even niet aankon. Ik legde de situatie rustig uit in een overvolle trein en conductrice die vertelde dat ze twee sterke ‘armen’ mee had begreep het lachend en checkte mij alsnog in. Goedgemutst over dit goede en volgens mij juiste handelen reden via Utrecht naar Gouda.En nu - godbetert - op eerste Pinksterdag 28 mei zie ik dat de dame 50 euro heeft gereken
Ik reis regelmatig op vrijdagavond naar Gouda of Utrecht.Mijn normale reis isV 18.28 dordrecht zuidA 18.32 DordrechtV 18.39 DordrechtA 18.54 Rotterdam CentraalV 19.05 Rotterdam centraalA 19.42 Utrecht centraal. Echter vertrekt de ic uit Dordrecht nu ineens 18.34 waardoor de aansluiting erg lastig en vaak niet haalbaar is. Eind juni is het wel weer de normale tijd.. is er een verklaring voor deze wijziging? Het kan tot 30 minuten extra reistijd zorgen.In de weekenden rijdt sinds eind april de sprinter van Roosendaal door naar den haag centraal ipv Dordrecht en vv. (Vertrek Dordrecht zuid :33 en vv :00 vanaf Rotterdam) Echter is er soms toch weer een overstap op Dordrecht soms met goede overstap maar soms ook met lange wachttijden op Dordrecht/Rotterdam. Hoe zit dit?Dit weekend zijn er duidelijk werkzaamheden Echter voor de andere weekenden vind ik geen duidelijke verklaringNog een andere vraag in de normale situatie (bijv 30 juni) waarom is dit geen officele overstap?V 18.33 Dordrecht Z
Er zijn geplande werkzaamheden aan het spoor tussen Vlissingen/Goes en Roosendaal van 9 t/m 18 Juni 02:00 uurEr worden bussen ingezet. Mijn fietsvakantie begint 17 Juni en ik heb geen auto. Mag ik aannemen dat ik mijn fiets in de NS bus kan meenemen? Geen idee hoe ik anders naar Leiden moet komen. Ik zou op 18 Juni kunnen reizen, maar wie garandeert mij dat de werkzaamheden niet uitlopen?De zomer staat voor de deur en er is geen andere optie om naar of uit Zeeland te komen met de fiets als het te ver fietsen is. Ik hoop dat de NS daar een oplossing voor heeft bedacht. Ik heb overal op uw site gezocht maar kan het antwoord niet vinden bij werkzaamheden etc. Ook niet bij uw antwoord aan "fiets vervoer geplande storing"Met dank voor uw tijd en vriendelijke groet, vanuit Zeeland
Er zit een Vogel in Amsterdam zuid station met gebroken beenen. Hij heeft wat hulp nodig anders hij gaat dood. Platform 1
Hello. My friends are in Amsterdam today, they bought tickets for the InterCity train to Brussels for 28 May.I noticed the warnings today: “Consequence Due to work: between Amsterdam Central and Paris-Nord, the international timetable has been adjusted.” And more here: NSI planned maintenanceCan anyone tell me if there will be any trains from Amsterdam to Brussels today, 28 May?
Ik vind het elke dag bijzonder hoe de trein in de spits Breda-Rotterdam enorm vol zit maar toch meestal perfect op tijd vertrekt, thanks! Staan vind ik niet erg, het hoort nou eenmaal bij ons overbevolkte landje :). Tevens zit toch iedereen de hele dag op kantoor dus ff staan kan geen kwaad. Vanuit realistisch perspectief zal het nooit haalbaar zal zijn om iedereen te laten zitten.Geen enkele tover dienstregeling zal resulteren in een zitplek voor iedere reiziger om dezelfde reden als files op de snelweg: hoe meer rijbanen je aanlegt, hoe meer mensen met de auto zullen reizen en dus toenemende files. Zelfde geldt voor zitplekken in de trein. Dit heet “induced demand”. Ik vind dat de NS hun treinen beter moet inrichten voor het staan. In andere woorden: minder zitplekken en meer dingen om je aan vast te houden! Neem als goed voorbeeld de Amsterdamse metro, stoelen enkel aan de zijkant en veel ruimte voor staand publiek. Momenteel kan ik mij namelijk nergens in de Intercity Direct prett
eerste keer op de forum hier dus ik weet niet of dit goed geplaasts is!Ik heb mij e ticket gekocht en zit op Mijn tickets te kijken, ik klik op “laden in ns app” daarna volg ik alle instucties ben naar mij mail gegaan, klik op “haal mijn e-tickets op” en ik kom terug op Mijn tickets waar ik eerst was. maar nu heb ik nog steeds niet mijn e-ticket op mijn NS-APP staan, heb nu all meer dan een uur gewacht. Nog steeds niet binnen op de app.ik heb well de pdf met de ticket informatie dus als dat nodig is heb ik het bij de handAls iemand mij hier mee kan helpen zeer graag want ik ga op reis op de 22ste van augustes.
Ik zoek de machinist van zondag 20 mei station den Bosch, hij stapte daarop om ons verder te brengen na weert, heb geen naam maar woont in houthem zoals hij zei Grtjs uit weert
Ik neem altijd de sprinter tussen Den Bosch en Nijmegen Goffert. Dit duurt bijna 3 kwartier, en ondertussen wil ik wat werk gedaan krijgen, maar geen enkele stoel heeft een uitklapbaar tafeltje voor mijn laptop. Waarom niet?
Goedenmiddag, DTV: Op de CTA op station Laan van Nieuw-Oostindie (Den Haag) zie ik onderaan het scherm een treintje afgebeeld. De afbeelding verschilt per scherm/perron. Wat betekent dit?
Met de reisplanner heb ik al 2 keer een snellere reisoptie gemist door verkeerd reisadvies van de NS reisplanner. Blijkbaar worden sprinters niet (altijd) geadviseerd, ook al vertrekken ze sneller en komen eerder aan. Wellicht alleen bij tussenreizen met overstap. Door uitval van de IC en zoektocht naar alternatieve reis constateerde ik het gemis van de Sprinter als eerstvolgende reisoptie. In het Vertrektijden overzicht staan ze wel, maar ik verwacht het ook als advies.
Goedenavond, in april werd mijn heenreis Rotterdam Londen met de Eurostar de avond voor vertrek geannuleerd, ruim 220 euro kostte deze reis (met 2 personen). Het bedrag is betaald aan NS International. Ik heb de afgelopen maanden op allerlei verschillende manieren geprobeerd mijn geld terug te krijgen, maar niemand lijkt te kunnen of te willen helpen. Op formulieren die ik moest invullen wordt ook nooit gereageerd. Dus ik probeer het toch maar hier ook. Want ik begrijp alles als het om drukte gaat, maar het is wel heel onkies om mensen te laten betalen voor een reis die ze om deze reden niet konden maken. Dus hopelijk komt het goed..
De roltrappen bij station Barendrecht BRDROL003 en BRDROL004 zijn buiten werking.
Goedemiddag allemaal, Er is iets wat me de laatste tijd opvalt. Dat is vooral dat machinisten langzamer rijden dan bijvoorbeeld toegestaan is. Ik heb hiervoor twee voorbeelden. Het valt me overigens ook op bij Keolis, maar goed.Max 40/60 km/uEr vallen me twee dingen op. Ten eerste bij binnenkomst van station Hengelo is de max snelheid 40 km/u. Wat me regelmatig opvalt is dat machinisten vaak niet harder rijden dan 30-35 km/u. Boeit dat veel? Nou niet echt, maar het valt wel op. Waarom is dat eigenlijk? Ten tweede geldt dat ook bij het verlaten van station Deventer richting het oosten. Vanaf spoor 1 mag de trein rijden tot 40 km/u, wat ie volgens mij ook gewoon doet, maar als die weer op het hoofdrailnet zit (als dat zo heet), dan mag je 60 en vervolgens 80 km/u. Vooral dat eerste laat de machinist afweten en kachelt keurig met 40 verder. Van 130 naar 80 km/uAls je vanuit het oosten Deventer Colmschate nadert, kom je op een gegeven moment samen met het spoor uit Zutphen, waar je 80 door
Beste, Gezien ik elders nog geen melding of status over dit onderwerp gevonden heb, bij deze de melding van (ten minste) twee defecte liften op station Assen aan beide uitgangen van het station en daarbij horend natuurlijk de vraag deze op te lossen. Verder de vraag op welke wijze dit voor het reizen inzichtelijk gemaakt kan worden wanneer iets defect, maar ook weer opgelost is (statusweergave). De NS-app en NS-planner geven dit, in ieder geval voor dit station, (nog) niet aan. Zie ook https://www.prorail.nl/reizen/stations/toegankelijkheid/langdurige-storingen-liften-en-roltrappen. Ook de vraag wat de juiste route is dergelijke meldingen te doen zodat het op de juiste plek/de verantwoordelijke terecht komt. Mvg.Joas
Beste ns, ik probeer door te geven dat de gele overstap paaltjes op perron 10/11 (A en B) uit staan. Dat is al een tijdje het geval, maar ik weet niet of ns op de hoogte is. Daar vandaan vertrekt de ic-brussel, dus dat paaltje wordt normaliter veel gebruikt. Vriendelijke groeten, Jurrien
Ik stond net op de vertraagde intercity naar Groningen te wachten (Assen, 15.55). Eerst werd er een vertraging van tien minuten aangegeven, even later werd dit vijftien. Toen de trein er eenmaal was reed deze onaangekondigd door. Wel beetje raar. Kan dit niet worden gecommuniceerd?
Beste NS,Heb zojuist een de klantenservice gebeld om te vragen waarom het traject vanuit Venlo naar Den Helder is veranderd naar Eindhoven. Dit is voor reizigers die richting Utrecht bijvoorbeeld moeten heel onhandig en de overstaptijd is nog wel 20 mins. Waardoor verdere aansluiting ook niet gehaald kan worden. Wat ik en zowel andere reizigers niet zo fijn vinden. En dit met name als men in de avond wilt reizen. Hoop van u te horen. Vriendelijke groet,Noah
Bij Q Park Den Bosch krijg ik al meerdere geen korting, omdat het systeem de NS kaart niet herkent. Vervolgens wordt de hele dagprijs wel van diezelfde - nu ineens wel herkende - NS kaart afgeboekt. Waar kan ik terecht voor een klacht? Q Park en NS laten het afweten als het gaat om welke klantenservice moet worden gebeld.
Zooooo hallo iedereen! Mijn eerste keer op de NS forum, ik ben hier gekomen omdat ik iets heb ervaren en duidelijk heb gezien dat dit niet alleen bij mij was of slechts een eenmalig incident maar dit duidelijk een probleem aan de orde is. Ik heb sinds kort een NS abonnement en ik heb het geupgrade naar 1e klas. Ik hou ervan om eerste klas te reizen omdat het zo rustig is en de luxe zitplaatsen, ik hou vooral van de zitplaatsen met 6 stoelen in de Intercity van Eindhoven centraal naar Den haag Centraal en de blauwe Intercities ( ICM denk ik ) die zo een glazen deur hebben waardoor het een soort van je eigen kamertje in de trein is. Ik heb hier overlast ervaren gisteren. Eerste : In Roermond stapte een groep van 3 onrustige ( waarschijnlijk zwart reizers ) binnen en ik was in mijn eentje. Ze zaten in mijn treingedeelte en maakten enorm veel lawaai en herrie en zaten heel irritant te lachen en over ongepaste dingen te praten. En over dumpert, ik werd het zat en pakte mijn spullen en vertr
Goedendag, ik maak gebruik van de app om mee te reizen, mijn vorige reis was 1x overstappen, nu wil in dezelfde reis doen alleen staat er nu alleen 2x overstappen. ik heb een keer in de app iets gewijzigd waardoor ik nu alleen 2x overstappen zie ipv 1x hoe kan ik dat weer aanpassen?