Recent actief
De crisis bij NS wordt zo te zien alleen maar groter. Er staat nu ion de reisplanner dat er geen sprinters rijden tussen Amersfoort en Zwolle. Dit betekent dus dat er zo'n 10 station geen treinvervoer hebben vanmiddag en ook geen vervangend busvervoer.
Kunnen jullie de treinen die normaliter op het inmiddels kapotte spoor rijden niet over de HSL laten rijden? Of meer HSL treinen inzetten?!
Hi, I bought a day return ticket Rotterdam-Amsterdam at 15. Do u know if it’s possible to take with the same ticket the train at 13 instead? Thank you
Recentelijk is op de route die ik dagelijks afleg (Amsterdam - Leiden) de nieuwe Spaanse CAF Cavity sprinter gaan rijden. Dit nu is geen onverdeeld genoegen. In een ander topic wordt al steen en been geklaagd over stoelen en ik denk (maar weet het niet zeker omdat ik de terminologie niet herken) dat het over dezelfde treinstellen gaat. Ik heb nu ongeveer tien mensen hierover gesproken, waaronder twee conducteurs. Iedereen was het erover eens dat deze stoelen, zowel de blauwe als de rode, bijzonder slecht zitten omdat de rugleuning veel te verticaal staat. Zeker met mijn slechte rug is dit een marteling. Ik zit slechts 11 minuten in de trein maar ik kom er gebroken uit. En dan moet ik nog een hele dag werken. Ik ben nu treinen expres aan het missen om maar op de oude SLT stoelen te kunnen zitten. Waarom heeft de NS zo'n blamage begaan en voor deze slechte stoelen gekozen? Om een paar extra reizigers in de trein te kunnen persen? Ik zie er al van komen dat het komende decennium een kwest
Fietsenstalling Zwolle station (Lubeckplein) Beste lezer, Ik heb een klacht/vraag over de fietsenstalling op Zwolle station. Een paar dagen geleden kwam ik met mijn elektrische scooter aan bij de fietsenstalling. Het is mij toen opgevallen dat ik mijn scooter daar nergens kan opladen. Ook heb ik een elektrische fiets maar die kan ik ook niet opladen bij de fietsenstalling. Dit vind ik erg jammer. heb toen met weinig batterij toch maar besloten om mijn scooter op te laden bij de beveiligde fietsenstalling in Zwolle centrum waardoor mijn reistijd behoorlijk wat langer werd. Je zou van een groot bedrijf als NS toch wel verwachten dat je je elektrische voertuigen kunt opladen bij een stalling. Dit is de enige stalling in Zwolle die ik ken waar je niet kunt opladen. Naast het feit dat je daar dus niet kunt opladen viel het mij ook op dat er helemaal geen beveiliging is (?!) Ik heb geen camera's gezien of waarschuwingsborden. Een dief zal daar niet afgeschrikt worden en kan gewoon rustig wa
Als ik in de reisplanner zoek naar reismogelijkheden tussen Utrecht CS en Soest voor dit paasweekende dan krijg ik te zien dat er werkzaamheden zijn tussen Utrecht en Hilversum. Dat zou alleen een relevante mededeling zijn wanneer die werkzaamheden tussen Utrecht CS en Utrecht Overvecht zouden zijn, want na Overvecht slaat de trein naar Hilversum linksaf. De mededeling is dat er bussen worden ingezet.Als ik dan doorklik op “bekijk bushaltes” dan zie ik daar Soest niet bij staan; de haltes zijn gelijk aan de verbinding Utrecht-Hilversum (via Hollandsche Rading dus)Ik wil er zeker van zijn dat de stoptrein tussen Utrecht CS en Soest (de sprinter naar Baarn is dat) gewoon rijdt, zonder vervangend busvervoer dus. Wie weet hier meer oer?
Vandaag de trein van Hoorn naar Amsterdam Sloterdijk genomen. De trein is altijd al erg vol maar nu was er nog een kortere trein dan normaal. Ik kon nergens staan, in de eerste klas was nog 1 plekje. Daar ben ik gaan zitten. Vervolgens kwam er een conducteur en heeft zonder dit te melden bij een toeslag gegeven van 20 euro. Ruim een uur later krijg ik een mail dat ik deze toeslag moet betalen. Ik vind het ronduit belachelijk dat deze conducteur dit niet aan mij meldt. Daar bovenop vind ik het heel erg slecht dat als er zo weinig plek is in de trein om überhaupt te staan, de conducteur dit controleert. Maar hierover zullen wij van mening verschillen, maar klantvriendelijk is het niet. Groet Irene Kemmers
Hoi, ik ben mijn telefoon gisteren verloren in de trein van Amsterdam centraal naar Schagen, deze vertrok vanaf Amsterdam om 20.09. Het is een witte Iphone 12 met een doorzichtig hoesje. Mocht iemand deze gevonden hebben hoor ik dat graag!
Hoi! Maandag 3 april 2023 ben ik mijn tasje met sportbroeken die ik net bij de Decathlon had gekocht vergeten in de sprinter van 18:02 van ‘sHertogen Bosch naar Arnhem. Ik ben op Oss West uitgestapt, helaas zonder mijn aankopen. Heel dom maar misschien heeft iemand dit tasje gevonden en wil het teruggeven … is al gemeld bij NS verloren voorwerpen. Wie weet zie ik mijn sportkleding nog terug :-)
Good morning, I am writing because I received the invoice and it's not clear. Why are the dates from 2019? Why is the invoice date from 2020? I wasn't even in the netherlands. Also if it's right i don't understand how it could be 100€ more than the last month.
Heeft iemand ervaring in het meenemen van de fiets in de Thalys (en verder Frankrijk in)?Wij (2 pers) gaan binnenkort op fietsvakantie en willen de gravel bike fietsen meenemen in de Thalys en TGV. Is dat een beetje te doen? Is er ruimte om de fiets op te bergen, of staat het tussen de koffers in de coupe? Zijn de conducteurs streng en is er strikte controle op afmeting (fiets lijkt iets te breed als ik de pedalen niet demonteer) en op de mee te nemen bagage?We gaan het liefste met de trein, maar we beginnen te twijfelen of de auto niet beter is?
Binnen twee maanden tijd is op de parkeerplaats van station Heeze mijn tankdop vernield en de benzine uit mijn auto gestolen. Dit had mogelijk voorkomen kunnen worden als er camera toezicht zou zijn op dit station of op de aangelegen parkeerplaats. Zouden jullie kunnen kijken of dit binnenkort mogelijk is, zodat ik weer veilig naar station Heeze kan en daar mijn auto kan plaatsen, zodat ik zonder zorgen de trein kan nemen.
Waarom zijn er zoveel lege plaatsen in de 1e klas coupées terwijl de 2e klas vaak zo vol is dat je als haringen in een ton op de balkons moet staan?
Op 15 maart verloor ik een sleutelbos, waarschijnlijk in de Eurostar Lounge op Rotterdam Centraal. Het betreft een bos met 5 sleutels, waaronder een pinsleutel en een veiligheidssleutel. Aan de bos zat een zilveren hart en een bruin lintje. Heeft iemand deze gevonden?
Afgelopen zaterdagavond reisde ik van Amersfoort naar Amsterdam. Op station Amersfoort raakte ik geboeid door de tentoonstelling met foto's over Spakenburgse klederdracht. Ineens was het tijd voor mijn trein. Ik checkte midden in het station (op de overloop) in: de paaltjes stonden volgens mijn herinnering 'achter' de nieuwe poortjes. Mijn netvlies registreerde een vreemde code, maar ik besteedde er geen aandacht aan. Helaas! De conducteur die mij controleerde vertelde mij dat ik niet bij NS, maar bij Connexxion was ingecheckt. Ik had moeten letten op de kleur van de paaltjes. Vriendelijk schreef hij een document uit waarmee ik bij Connexxion de 10 euro kon terughalen, die nu door Connexxion zou worden afgeschreven van mijn chipkaart. Heel attent. Maar ik werd pas echt boos toen ik gisteren een brief van de NS kreeg, met het verzoek om 43,30 euro te betalen, omdat ik zonder geldig plaatsbewijs zou hebben gereden. Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Waar kan ik een klacht indi
De inhoud van een groen container is geleegd in het tunneltje van station Schagen. Erg vies
Na een stroomstoring op 18 jan waren op station Nieuwerkerk aan den IJssel alle uitcheckpaaltjes en automaten buiten dienst. Ik had ingecheckt op station Gouda. Mijn reishistorie meldt, nu twee dagen later, alleen 16.16 uur check in/uit Gouda. Het is niet mogelijk de gemiste uitcheck in “mijn NS “af te handelen. Wat gebeurt er als ik nu ergens incheck in het OV?
Bij de ns kan je geld terugvragen bij vertraging van 30 minuten of langer. Ik reis regelmatig met de trein en vertraging is tegenwoordig standaard. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst op tijd op mijn bestemming aankwam. Helaas is de vertraging vaak 10 minuten, 15 minuten, 20 minuten etc. Maar 90% van de tijd kom je niet voor geld terug in aanmerking. Waarom worden deze reizigers niet gecompenseerd? Zij hebben toch ook zeker overlast iedere keer?
Waar vandaan vertrekt morgen 2 april de snelbus Arnhem CS richting Driebergen Zeist. Nieuwe station of uitgang Sonsbeek?
hallo , ik zoek de mogelijkheden om naar Turkije met de trein heen en terug , als dat kan ??
Sinds december reis ik met een NS Flex abonnement regelmatig van Amsterdam naar Rotterdam. Ik check in op station Lelylaan in Amsterdam en check uit op station Blaak in Rotterdam.Check-in Leylaan Check-uit Blaak Twee dagen later ontvang ik steevast een e-mail van de NS over een gemiste check-uit op deze reis. Ik check in en uit bij een NS zuil. In het display zie ik dat ik ben uitgecheckt. Waarom wordt het uitchecken niet verwerkt?
Baarn!Bron: https://twitter.com/sven_erich/status/1641509179125817344
Lieve NS,Gisteren zat ik in een trein die helaas, ondanks pogingen van de machinist hem weer aan de praat te krijgen, er geen zin meer in had. Daardoor heb ik meer dan zestig minuten vertraging opgelopen.Volgens jullie site moet je bij OV Chip Plus gtbv indienen. Dat scheen wel zo te zijn, maar als je OV Chip Plus hebt in combinatie met een Flex-abonnement, moet je toch echt bij de normale klantenservice zijn (nadat de OV Chip Plusmevrouw met een stuk of vier andere collega’s had gespard).Die verwees door naar het normale formulier.Dan maar weer terug naar OV Chip Plus-klantenservice. Nope, die verwees mij weer door naar de normale klantenservice.Die vulde een formulier voor mij in, met incorrecte informatie.Lieve, schattige, pluizige NS. Dit is geen kinderziekte meer aangezien OV Chip Plus al een poosje bestaat. Wanneer wordt dit gefixd? Want dit forum herbergt ook andere topics van mij waarbij het fout gaat. Alsof blinden niks te doen hebben in hun leven en nooit vertraging kunnen op
L.S.,na diverse pogingen om het telefoonnummer van NS Vastgoed te ontvangen, richt ik mij toch maar per mail tot U. Mijn vraag is waarom op het niet betaalde P+R terrein bij het station van Cuijk, zeker 20 lantaarnpalen dag en nacht, zomer en winter, (dus constant) branden. in het kader van duurzaamheid en bezuinigen op energie, moet het toch mogelijk zijn om hier een verandering in aan te brengen. ik verwacht op korte termijn een antwoord van u. met vriendelijke groetWilma Binnekamp tel. *verwijderd door moderator*
Goedemiddag, Enige weken geleden heb ik via het nummer op de lift al een storing aangemaakt voor de lift op perron 2 in Culemborg.Nu is deze nog steeds niet gemaakt.Erg vervelend voor de reizigers met kinderwagens, rolstoelen en zware koffers.Is er al bekend wanneer deze lift wordt gerepareerd?Groeten Monika